VDL wrote:Nu zijn er voor dit motorblok 3 verschillende koppakking te koop 1.3 / 1.35 en 1.5mm. Moet ik eerst kijken welke pakking er nu tussen zit? of kun je dit ook zien zonder demontage? Waarom zijn er eigenlijk verschillende types?
Gewoon bij de dealer op chassisnr., dan krijg je gewoon de juiste, en het is echte niet duurder dan de automaterialenzaak, wel 100% garantie dat het goede kwaliteit is, er zijn ook shit imitatie koppakkingen in omloop.
VDL wrote:
Wat betreft de kopbouten, zijn deze nog te krijgen met een gewone 6-kant kop of alleen in torx uitvoering?
Ze zijn beiden te koop, meestal van het merk "Goetze" het is echter maar net wat er op de plank ligt. Persoonlijk zou ik er niet zo een punt van maken, als je met beleid te werk gaat is er niets aan de hand.
VDL wrote:
Voor het loswrikken van de kop (2 stalen gebogen stangen) zat ik te denken om wapeningstaal te laten buigen, maar wat is de diameter van de gaten waar je de stangen in moet steken? M10 / M 12 of M16?
Gewoon aan de spruitstukken beetpakken en naar achteren kantelen om de pakking los te krijgen, NIET RECHT OMHOOG TREKKEN

Doe je dat wel, dan heb je kans dat je de cylinderbussen eruit/omhoog trekt en dan ben je een heel stuk verder van huis
