Olie tussen bak en blok!
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Olie tussen bak en blok!
Na een heerlijk ritje in m'n altijd werkende AX-je drupt er wel eens olie tussen bak en blok. Nu heb ik alle bouten gecontroleerd en goed schoongemaakt, om te kijken waar het vandaan kwam. Precies tusssen de versnellingsbak en het vaste blok komt olie vandaan, ik geloof dat het geen bakolie is. Van de week ga ik mijn olie verversen + filter zodat het niet meer zzwart is. Dan kan ik ook direct zien welke olie er lekt.
Iemand suggesties? Waar komt het vandaan?? Wat te vervangen??
Iemand suggesties? Waar komt het vandaan?? Wat te vervangen??
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Ik heb hetzelfde gehad ... en op aanraden van mijn vaste garage heb ik een flesje"leaklock" ofzo bij de olie gegooid en daarna is de lekkage helemaal gestopt.
Verhaal bij het product is dat keerringen eigenlijk niet tegen olie kunnen en dus op den duur hard worden en een beetje krimpen waardoor ze gaan lekken. Toevoegen van het spul zou ze weer wat flexibeler moeten maken waardoor de lekkage zou moeten stoppen.
Normaal geloof ik nooit zo in dit soort middeltjes ... maar flesje spul is stuk goedkoper/sneller/makkelijker dan je bak eraf (laten) halen dus toch maar even geprobeerd en in mijn geval werkte het.
Te koop bij Brezan.
Verhaal bij het product is dat keerringen eigenlijk niet tegen olie kunnen en dus op den duur hard worden en een beetje krimpen waardoor ze gaan lekken. Toevoegen van het spul zou ze weer wat flexibeler moeten maken waardoor de lekkage zou moeten stoppen.
Normaal geloof ik nooit zo in dit soort middeltjes ... maar flesje spul is stuk goedkoper/sneller/makkelijker dan je bak eraf (laten) halen dus toch maar even geprobeerd en in mijn geval werkte het.
Te koop bij Brezan.
-
- AX super weirdo
- Posts: 4657
- Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
- Location: Hardinxveld-Giessendam
- Contact:
Post hierboven klopt idd wel. Rubber gaat verharden als het langdurig in contact staat met olie. Dit zie je ook terug bij de kleprubbers.
Dat Leaklock is leuk voor een paar maanden, maar dan zul je er alsnog in moeten geloven. Leuk klusje om je keering te vervangen en neem gelijk je koppeling mee als die nog nooit vervangen is
Dat Leaklock is leuk voor een paar maanden, maar dan zul je er alsnog in moeten geloven. Leuk klusje om je keering te vervangen en neem gelijk je koppeling mee als die nog nooit vervangen is

Freude am Fahren.
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Klopt. 'k heb vandaag LeakLock gekost. Ik heb drie maanden geleden al m'n koppeling vervangen en in oktober van 4 naar 5 bak. Dit jaar al twee keer m'n bak eraf gehad. Dus als dit spul twee maanden werkt vind ik het OK. Dan hoef ik in ieder geval dit jaar m'n bak er niet meer af te halen!!kevin.broke wrote:Leaklock is een "zo lang als het werkt".
Ik zou het er altijd bij gooien, effe kijken wat het doet en alvast sparen voor de grote reparatie. Weet je iig dat je het geld hebt als het zo ver is.
Voordat ik dit spul erin gooi, ga ik eerst m'n olie vervangen + filter. Anders is het een beetje zonde, natuurlijk.
Okee dan, hier nog iemand met hetzelfde probleem; de lekke krukas keerring. Ik ga binnenkort toch echt voor het vervangen de keerring. Bij mij lekt de olie, door de rijwind, in het hitteschildje van de kat, wat dus als een mooi opvangbakje werkt. Als ik dan stil sta, slaat de rook onder w'n wagentje vandaan en stink het behoorlijk. Ook met de kans op fik natuurlijk. Voor mij een reden om dit bij een garage goed te laten fixxxen. Heeft iemand enig idee hoeveel me dat ongeveer gaat kosten?
En dan de koppeling + drukgroep: hoe kan ik zien of die versleten is? De koppeling slipt niet door maar hoever 't ding heen is weet ik dus niet. Iemand...?
Ik hoor het graag, groeten, Sietse!
En dan de koppeling + drukgroep: hoe kan ik zien of die versleten is? De koppeling slipt niet door maar hoever 't ding heen is weet ik dus niet. Iemand...?
Ik hoor het graag, groeten, Sietse!
Ik hd mijn koppeling, zoals gezegd, al vervangen. De oude was af, slipte door enzo. Kijk mijn wie is wie maar, http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewt ... c&start=26 dan zie je hoe die oude koppeling eruit ziet.