Gisteren stond ik daar op de vluchtstrook :(

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
Manus
Bedreven AX driver
Bedreven AX driver
Posts: 42
Joined: SatMar06, 2004 4:19:55 PM
Location: Den Haag
Contact:

Gisteren stond ik daar op de vluchtstrook :(

Post by Manus »

Gisteren reed ik lekker met mijn ax'je de snelweg op vanuit rijswijk. ik moest richting rotterdam. ik wilde even een auto inhalen en terwijl ik em van zijn 4 in zijn 5 zet en de koppeling laat komen gaat het mis. hij schiet uit zijn 5e versnelling met als gevolg dat de motor even heel kort zijn toeren inschiet. gelijk hierna zakte het motorvermogen weg en heb ik em op de vluchtstrook gezet en de motor eventjes uitgezet. na 2 min weer gestart en even een minuut laten draaien, alles leek in orde maar zodra ik gas gaf en de auto op toeren kwam zakte hij dus in en leek bijna uit te slaan. ik had echt zoiets van heb ik weer. niet te hopen dat de koppakking eruit is geknalt of de ontstekingscomputer aan gort is. ik heb geprobeerd om stukje te rijden ermee maar het ging niet van een leien dakje. zodra de auto toeren ging maken liet hij het afweten dus ik had zoiets van het is misschien de injectie. ben met ongeveer 60km/u de snelweg afgereden (Stond net voor de 1e afslag gelukkig) en ben zo via rijswijk weer terug naar den haag gereden op een rustig tempo, sta namelijk liever thuis dan langs de snelweg :) wilde toen even langs die citroen dealer om te even monteur te laten kijken wat et kon zijn. aangekomen bij de citroen dealer geeft de auto 1 keer nog een inzakker en ineens werkt alles weer prima. ik had echt zoiets van nou ja. toen maar even de auto getest met hoge toeren enzow, flink doortrekken om te kijken of hij niet weer ineens wegzakt. probleem is er nu niet meer dus ik denk dat het een vuiltje is geweest.

kennen mensen dit probleem en wat is jullie idee over dit probleem ?
<< Dit is een stukje tekst dat onder je berichten wordt gezet >>

WouterL
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 324
Joined: ThuSep11, 2003 11:30:20 AM
Location: Delft

Post by WouterL »

Misschien ergens een luchtbel in gekomen ofzo??

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

haha lang leven de injectiecomputer f*ck up. Gewoon blij wezen dat ie het niet meer doet en niet gaan gissen naar een oorzaak. Kan vanalles wezen.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

Liza
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 6
Joined: ThuMar11, 2004 9:38:41 AM
Location: Delft

Post by Liza »

chip van de benzinetoevoer misschien kapot. Heb ik ook gehad; is eenvoudig te verhelpen door nieuw chipje bij de dealer te bestellen en de oude te vervangen. succes!

Handjes
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 421
Joined: WedNov19, 2003 11:58:21 PM

Post by Handjes »

Ik heb grote problemen met de benzinetoevoer op die (veel te krappe en slecht ontworpen) klaverbladen op het nieuwe stuk A4. Dan gaat hij ook stotteren en moet ik ook vaak de vluchtstrook op. Maar da's alleen met een tank die wat leger is.

Post Reply