2e accu leeg. Dynamo stuk?

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
Roky
AX Starter
AX Starter

2e accu leeg. Dynamo stuk?

Post by Roky »

Hallo allemaal. Heb een op zich nog een heel mooi Axje pas gekocht van 1989. Als 2e autootje bij. Nu ff een probleempje,De eerste accu ging leeg na 1 dag gebruik. Ik dacht accu overleden.Wat zou kunnen met de kou.Op sloop goede accu gekocht.Ook na een 1 dag leeg. Nu denk ik zelf dat de dynamo kapot is. Of zou het aan nog iets anders kunnen liggen. Axje is nog mooi zilvermet. met origineel 92.000 km op de teller. Leuk om er nog even bij te vermelden. Zal zo snel mogelijk ff een fotootje maken. Alvast bedankt voor jullie antwoorden. :)

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by grietje »

dynamo zou best versleten kunnen zijn :)

koolborstels te kort ofzo

je kan de laadspanning meten, multimeter op je accu en dan starten, zou 13 / 13.5 volt moeten zijn dacht ik

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

heb je met de auto gereden die dag? dan kan namelijk je dynamo stuk zijn.. anders heb je ergens lekstroom! (hoop maar op je dynamo.. :roll:)

met een multimeter meten op de accu bij draaiende motor;
als je auto stationair draait moet er ongeveer een stroom van 13.6v tot 14.6v lopen, hoger is niet goed, lager is niet zinnig..

je kan dit meten over de + en - van de accu, of de + van de accu en een willekeurige min (bijv carosserie)
Image

Roky
AX Starter
AX Starter

Post by Roky »

Ja Klopt,ie heb die dag ongeveer bij elkaar naar mijn werk 45 min gereden.Dat is heen en terug.Ik wou de volgende dag weer. S,morgens starte ie meteen,en na ongeveer 5 min ging mijn auto/radio aan en uit.Dat was voor mijn een teken,dat ik snel terug naar huis moest,wat inderdaad goed was.Bij thuiskomst was de accu leeg. Dus vandaar ff vragen op dit forum.voordat ik een andere dynamo ga halen op sloop. :wink:

Roky
AX Starter
AX Starter

Post by Roky »

Maar ik ga es ff meten met een multimeter.Ik hoop ook dat het geen lekstroom is,Maar denk zelf van niet. :roll:

DLS
AX Master
AX Master

Post by DLS »

hm als de dynamo kapot is heb je op zich een makkelijk klusje.. Ding is met zon 10 minuten wel los.

Je kunt goede gereviseerde krijgen bij speciale revisatie bedrijven
Mijn wie=wie
Image
Image

Citroën AX 1.4i TGS
Opel Astra G Caravan 2.0 DTL

Post Reply