help! lasstt van sttttotterende AX en hij slaat ook af
Moderators: denny, vtspower, webmasters
help! lasstt van sttttotterende AX en hij slaat ook af
niet naar rechts niet naar links maar zodra je het gas langzaam loslaat.
Ik heb 'm uit laten lezen en toen bleek het de monopoint te zijn. Maar ik heb de monopoint laten vervangen en de ecu gereset. Het probleem is er nog steeds. Hij start wel maar met gasgeven pakt hij niet altijd en stottert de straat over zelfs in zijn twee en drie. Wie kan me helpen ik weet niet meer wat ik moet doen of wat het probleem kan zijn.
heb een AX 1.1 u9 injection [image?] uit 1991
Ik heb 'm uit laten lezen en toen bleek het de monopoint te zijn. Maar ik heb de monopoint laten vervangen en de ecu gereset. Het probleem is er nog steeds. Hij start wel maar met gasgeven pakt hij niet altijd en stottert de straat over zelfs in zijn twee en drie. Wie kan me helpen ik weet niet meer wat ik moet doen of wat het probleem kan zijn.
heb een AX 1.1 u9 injection [image?] uit 1991
Heb je wel goed gereset?
Je moet je pluspool van je accu halen, even eraf laten, dan terugplaatsen en je ax starten.
absoluut niet ondertussen gas geven en net zo lang laten draaien tot je fan aanslaat. Als ie halverwege uitvalt gewoon opnieuw starten en weer laten draaien.
Ik heb ook weleens de pluspool eraf gehad en na het terugplaatsen gelijk gaan rijden, dan stottert ie ook gigantisch en valt ie ook snel uit, vooral achteruit
Je moet je pluspool van je accu halen, even eraf laten, dan terugplaatsen en je ax starten.
absoluut niet ondertussen gas geven en net zo lang laten draaien tot je fan aanslaat. Als ie halverwege uitvalt gewoon opnieuw starten en weer laten draaien.
Ik heb ook weleens de pluspool eraf gehad en na het terugplaatsen gelijk gaan rijden, dan stottert ie ook gigantisch en valt ie ook snel uit, vooral achteruit
he browny, allereerst bedankt voor je nobele pogingen mijn axje weer op de weg te krijgen. Ik hoop echt dat, dat het probleem oplost. Ga ik morgenavond zelf nog even proberen. Die gast van de citroen-dealer zei dat het eventueel ook ergens in de bekabeling kon zitten i.v.m. vochtintreding ofzo. Hij adviseerde effe alle stekkertjes na te lopen en de pinnetjes een beetje bij te buigen. Kan het eventueel ook kortsluiting of iets anders zijn denk je?
nogmaals bedankt
nogmaals bedankt
Alleen bij het wegrijden na het starten?
Zou vocht onder het verdelerkapje kunnen zijn.
Dat is waar de bougiekabels beginnen.
Maar zou eerst idd de ecu zichzelf 's goed laten inregelen.
Zou vocht onder het verdelerkapje kunnen zijn.
Dat is waar de bougiekabels beginnen.
Maar zou eerst idd de ecu zichzelf 's goed laten inregelen.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
volgens mij moest je ook de + en de - even tegen elkaar houdenBrowny wrote:Heb je wel goed gereset?
Je moet je pluspool van je accu halen, even eraf laten, dan terugplaatsen en je AX starten.
AX GTI best ever !!!
-
- Beginnend AX liefhebber
Mijn TGS schokte ook verschikkelijk met een heel klein beetje gas, dus of bij file rijden of het gas loslaten.
Bij mij is het grootste probleem verholpen door de spanningsregelaar te vervangen (koolborstels). Dit was niet veel werk en het probleem was er grotendeels mee weg.
BIj mij kwam het schokken dan wel met knipperende verlichting en onregelmatig stationair lopen.
Bij mij is het grootste probleem verholpen door de spanningsregelaar te vervangen (koolborstels). Dit was niet veel werk en het probleem was er grotendeels mee weg.
BIj mij kwam het schokken dan wel met knipperende verlichting en onregelmatig stationair lopen.