1.6
Moderators: denny, vtspower, webmasters
1.6
hallo, ik ben van plan om een 1.6 motor erin te gooien van een peugeot 206. kan er 1 kopen 500 euro een '96 met 77000 km.
gaat dit wel passen, of moet ik dan een saxo motor hebben.
dacht dat je dan niet de kabelboom en alles moest aan passen. alleen de computer.
kan iemand mij hier meer over vertellen.
gaat dit wel passen, of moet ik dan een saxo motor hebben.
dacht dat je dan niet de kabelboom en alles moest aan passen. alleen de computer.
kan iemand mij hier meer over vertellen.
check www.staytunedijsselland.nl regelmatig voor de volgende meeting
-
- AX super weirdo
- Posts: 4657
- Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
- Location: Hardinxveld-Giessendam
- Contact:
Is de 1.6 van de 106 (neem ik aan?? Of bedoel je 205?) niet dezelfde als die uit de saxo?
Dan moet dat wel lukken, wat je daarvoor moet aanpassen weet ik niet precies.
Beter lezen Rob, hij schrijft zelf dat het een blok is uit een 206! Ik weet niet of het blok uit een 206 ook nog een TU blok is, maar er zijn vast mensen die dat wel kunnen vertellen. Het 1.6 blok uit de 106 past sowieso want die is hetzelfde als uit de Saxo
Freude am Fahren.
master-arnie wrote:Is de 1.6 van de 106 (neem ik aan?? Of bedoel je 205?) niet dezelfde als die uit de saxo?
Dan moet dat wel lukken, wat je daarvoor moet aanpassen weet ik niet precies.
Beter lezen Rob, hij schrijft zelf dat het een blok is uit een 206! Ik weet niet of het blok uit een 206 ook nog een TU blok is, maar er zijn vast mensen die dat wel kunnen vertellen. Het 1.6 blok uit de 106 past sowieso want die is hetzelfde als uit de Saxo
Dan bedoelt ie zeker '99 ipv '96?
Dan sowieso doen, 500 euro voor een 206 motor, daar kun je best een mooie winst op maken denk ik mocht het inbouwen niet lukken.
ja weet niet precies het bouwjaar, dacht 96. of zijn ze pas in 99 gemaakt. maar daar zit de zelfde motor in dacht tu.
er is hier toch iemand(die rode ax) die heeft toch ook een 1.6.
er is hier toch iemand(die rode ax) die heeft toch ook een 1.6.
check www.staytunedijsselland.nl regelmatig voor de volgende meeting
relAX wrote:en hoe zit t met een 205 1.6 GTi blok ?
Tis een xu blok, dus weer veel aanpassingen.
De blokken die passen:
peugeot/citroen 1294? (205rally,axsport,106rally?=multipoint)
peugeot citroen 1360 cc (GT,gti,saxo,106)
peugeot/citroen 1.6 vtr (saxo,106,c2?,c3?)
peugeot/citroen 1.6 16v vts (saxo,106)
Dit zijn globaal de meest logische oplossingen, kunnen kleine foutjes tussen staan
Alle andere motoren zijn HEEL erg lastig in te bouwen.
Jongens,
In overeenstemming met het bovenstaande: beperk je tot de TU blokken ! ! Zet ze bij voorkeur over met injectie en pas kabelboom aan of vervang de gehele boom. Leuke link om te kijken waar allemaal TU blokken in zitten:
http://www.205gti.com/techchassisnr.htm
In overeenstemming met het bovenstaande: beperk je tot de TU blokken ! ! Zet ze bij voorkeur over met injectie en pas kabelboom aan of vervang de gehele boom. Leuke link om te kijken waar allemaal TU blokken in zitten:
http://www.205gti.com/techchassisnr.htm
Brutus wrote:TU5J4L 96- 106 Gti 16v 1587 EFI Magneti Marelli 1AP 118hp
Dus ik ga op zoek naar zo?n blokje?? 118 pk. en een zelfde computer erin... OF lees ik het nu verkeerd en zou dit niet passen...
Buiten het feit dat ie moeilijk te vinden zal zijn...
Er staat er een te koop bij de firma Obdam in Valkenburg, prijs 900 euro inclusief computer. Hij was gechiptuned en naar (eigen) schatting zo'n 130 pk als je de in- en uitlaat lekker op orde hebt....
Ook bartebben.com heeft er wel eens eentje staan. Pas op! De code wil ook wel eens TU5JP4 zijn. Hij staat ook in de SAXO VTS 16V
en ja! het past, zie het verhaal van ax16v
Ook ik ben wel geinteresseerd in een 1600.
Ik dacht overigens dat een 1600 PSA blok altijd een XU blok is. Mijn uitgangspunt is zowel meer vermogen als meer comfort ( minder toeren bij dezelfde snelheid ), dus het liefst een compleet werkende motor en versnellings bak omhangen.
Het liefst zou ik een 1.6 8v met multipiont injectie hebben, dus zou een blok en bak uit een 205GTI perfect zijn. Zijn ook niet duur, dus kun je mooi zelf mee aan het experimenteren.
Ik heb ergens begrepen, dat het past als de rechter motorsteun verplaatst wordt.
Op het moment ben ik bezig om zo veel mogelijk info te verzamelen over de mogelijk- en moeillijkheden om zoiets uit te voeren en wat zoiets gaat kosten.
Dus iedereen die technische info heeft of weet waar te krijgen, ik hoor het graag. ( mag ook mailen op weyenborg@yahoo.com )
Of misschien een idee om het allemaal te verzamelen in een apart onderdeel op het forum?
Gr,
W600SV
( Als de boot dadelijk klaar is, gaat de AX uit elkaar )
Wie heeft in godsnaam al die mensen verteld dat je minder hard door een bocht kan dan rechtuit!!