lek spruitstuk????

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
remcoow
AX Starter
AX Starter
Posts: 15
Joined: SatSep15, 2007 7:12:04 PM

lek spruitstuk????

Post by remcoow »

hallo,

ik ben niet zo heel bekend met de motorische dingen van een auto. nu heb ik een ax 1.4 diesel en als ik de auto probeer te starten gaat het de ene keer prima en de andere keer kost het wat meer moeite en dan wanneer die aanslaat komt er een hoop rook tussen de wielbakken door.

kan het zijn dan mijn spruitstuk lek is? en daardoor de auto ook minder goed start??

en mocht dit zo zijn, is het dan nog goed op te lossen?

alvast bedankt

Ricardo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 223
Joined: ThuSep13, 2007 2:56:53 PM
Location: Den Helder

Post by Ricardo »

Het kan zijn dat je spruitstuk dan lek is inderdaad. Rook onder de motorkap vandaan (tenminste, ik neem aan dat je de voorste wielbakken bedoelt?) hoort natuurlijk sowieso niet, dus dat lijkt aannemelijk.
Ik zou zeggen probeer eerst eens te achterhalen waar hij precies lekt. Misschien valt het nog te repareren (opvullen met gungum, bandage, lassen, whatever). Anders een ander spruitstuk monteren. Zijn vast wel gebruikt te vinden.
Het startprobleem lijkt me wellicht meer te maken te hebben met je gloeikaarsen. Wellicht dat 1 of meerdere van de gloeikaarsen stuk is, en dan start hij ook slecht en spuugt mogelijk een heleboel rook / roet uit bij het starten. Ik zou het in die richting zoeken.

Succes!

Grtz,
Ricardo
In bezit van:
- C5 Break 2.0 16V Ligne Prestige uit 2001
- ZX 1.8i Aura 5-deurs uit 1994 (JB-VD-45)

Het halve gereedschap is het goeie werk! ;)
Image

remcoow
AX Starter
AX Starter
Posts: 15
Joined: SatSep15, 2007 7:12:04 PM

Post by remcoow »

nou ik en vandaag met de auto de brug op gegaan en werd er niet bepaald vrolijk van

het wam erop neer dat eigelijk de gehele uitlaat helemaal rot is.
in de voorpijp zat al een gat van 3 cm wat niet meer te lassen viel omdat het te dun was allemaal eromheen.

de voorpijp moet dus vervangen worden en waarschijnlijk de rest ook van de uitlaat.

het is een 1.4 diesel, maar zit er nog verschil in de uitlaten en voorpijpen van de andere types???

Ricardo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 223
Joined: ThuSep13, 2007 2:56:53 PM
Location: Den Helder

Post by Ricardo »

remcoow wrote:
het is een 1.4 diesel, maar zit er nog verschil in de uitlaten en voorpijpen van de andere types???


Daar zit zeker een verschil in. Kijk maar eens op www.Hbase.nl. Je zult echt aan een uitlaat moeten zien te komen van een diesel.

Wel balen dat hij zo rot is... Ik kan erover meepraten, heb hetzelfde probleem met mijn GT...
In bezit van:
- C5 Break 2.0 16V Ligne Prestige uit 2001
- ZX 1.8i Aura 5-deurs uit 1994 (JB-VD-45)

Het halve gereedschap is het goeie werk! ;)
Image

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

Mjah, de voorpijp is korter, omdat bij diesels 't uitlaatspruitstuk aan de achterkant van 't blok zit (dus aan de kant van de voorruit).
Daarnaast moet je NIET een middenstuk met kat hebben, maar gewoon 1 met middendemper.

Ik heb er (voor mijn 1.5D, maar dat maakt niet uit) €95,- voor betaald bij de AGO.
Vergeet er ook niet meteen een loden pakking bij te kopen!

http://mg.dev.autotaal.com/hbase/artikelen/stripimage.aspx?si=426&ki=100
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

Post Reply