Vraag over remvloeistof
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Stap 1axpiet wrote:grietje wrote:Omdat accu pool losmaken een stuk makkelijker isAspeve wrote:@Grietje
Waarom haal je bij het resetten van de ECU je plus pool los. Als je de connector van de Ecu loshaalt is ie ook gereset, toch?
In mijn geval athans, daar heb welgeteld 1 vinger voornodig
Off topic
Twee vingers of 1 vinger en een hulpje lijken mij echt het minimum dat je hier voor nodig hebt
AX Piet
Je plaat je wijsvinger (of welke andere vinger het sterkst is ) onder je klem, en rukt omhoog
De 1.1 van >93 is voorzien van DIS-bobine, dus geen ingewikkelde ontstekingsmodule/bobine combinatieRicardo wrote:Klinkt mij als een ontstekingsmodule in de oren. Heb ik zelf namelijk ook eens gehad met mijn vorige AX. Inderdaad als hij koud is rijdt hij dan prima, totdat hij warm begint te worden (na een minuutje of 4), dan stopt hij opeens. Of je nou aan het accelereren bent of niet, maakt niets uit.
Probleem zit hem vermoedelijk in het feit dat de ontstekingsmodule zijn warmte niet goed kwijt kan. Vandaar dat hij het na een paar minuten afkoelen opeens weer doet.
Je kunt proberen hem eens los te schroeven, er wat warmtegeleidingspasta (of hoe dat ook mag heten) tussen te smeren en opnieuw vast te schroeven.
Mocht dat niet werken, probeer dan op de sloop eens een module én bobine te ritselen en zet die erin. Ik vermoed dat je dan van je probleem af zult zijn.
Succes!
Ai.... dat wist ik niet. Ik had het probleem inderdaad met mijn '87-er 10E-tje destijds. Maar zit in de nieuwere types die module dan niet ingebouwd in de bobine? Dan kan het wellicht nog zo zijn dat de bobine defect is... Of was die module eigenlijk "overbodig" in de oude types?Glenn@nl wrote:De 1.1 van >93 is voorzien van DIS-bobine, dus geen ingewikkelde ontstekingsmodule/bobine combinatieRicardo wrote:Klinkt mij als een ontstekingsmodule in de oren. Heb ik zelf namelijk ook eens gehad met mijn vorige AX. Inderdaad als hij koud is rijdt hij dan prima, totdat hij warm begint te worden (na een minuutje of 4), dan stopt hij opeens. Of je nou aan het accelereren bent of niet, maakt niets uit.
Probleem zit hem vermoedelijk in het feit dat de ontstekingsmodule zijn warmte niet goed kwijt kan. Vandaar dat hij het na een paar minuten afkoelen opeens weer doet.
Je kunt proberen hem eens los te schroeven, er wat warmtegeleidingspasta (of hoe dat ook mag heten) tussen te smeren en opnieuw vast te schroeven.
Mocht dat niet werken, probeer dan op de sloop eens een module én bobine te ritselen en zet die erin. Ik vermoed dat je dan van je probleem af zult zijn.
Succes!