Vraag over remvloeistof

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

Neej, je trekt met 1 vinger een hendel omhoog en dan komt de klem los van de accu-pool.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

axpiet wrote:
grietje wrote:
Aspeve wrote:@Grietje
Waarom haal je bij het resetten van de ECU je plus pool los. Als je de connector van de Ecu loshaalt is ie ook gereset, toch?


Omdat accu pool losmaken een stuk makkelijker is ;-)
In mijn geval athans, daar heb welgeteld 1 vinger voornodig



Off topic

Twee vingers of 1 vinger en een hulpje lijken mij echt het minimum dat je hier voor nodig hebt :wink:

AX Piet


Stap 1
Je plaat je wijsvinger (of welke andere vinger het sterkst is :roll: ) onder je klem, en rukt omhoog ;)

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2665
Joined: ThuMay19, 2005 5:04:40 PM
Location: Zuid-Holland

Post by Glenn@nl »

Ricardo wrote:Klinkt mij als een ontstekingsmodule in de oren. Heb ik zelf namelijk ook eens gehad met mijn vorige AX. Inderdaad als hij koud is rijdt hij dan prima, totdat hij warm begint te worden (na een minuutje of 4), dan stopt hij opeens. Of je nou aan het accelereren bent of niet, maakt niets uit.
Probleem zit hem vermoedelijk in het feit dat de ontstekingsmodule zijn warmte niet goed kwijt kan. Vandaar dat hij het na een paar minuten afkoelen opeens weer doet.
Je kunt proberen hem eens los te schroeven, er wat warmtegeleidingspasta (of hoe dat ook mag heten) tussen te smeren en opnieuw vast te schroeven.
Mocht dat niet werken, probeer dan op de sloop eens een module én bobine te ritselen en zet die erin. Ik vermoed dat je dan van je probleem af zult zijn.
Succes!


De 1.1 van >93 is voorzien van DIS-bobine, dus geen ingewikkelde ontstekingsmodule/bobine combinatie :)

Aspeve
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 425
Joined: MonMay28, 2007 8:09:14 PM
Location: Veghel
Contact:

Post by Aspeve »

OT

Maar als je de connector losmaakt ipv de +pool dan hoef je geen 15min. te wachten, scheelt weer kostbare tijd.
Maar goed, het kan allebei dus. :lol:

/OT

Ricardo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 223
Joined: ThuSep13, 2007 2:56:53 PM
Location: Den Helder

Post by Ricardo »

Glenn@nl wrote:
Ricardo wrote:Klinkt mij als een ontstekingsmodule in de oren. Heb ik zelf namelijk ook eens gehad met mijn vorige AX. Inderdaad als hij koud is rijdt hij dan prima, totdat hij warm begint te worden (na een minuutje of 4), dan stopt hij opeens. Of je nou aan het accelereren bent of niet, maakt niets uit.
Probleem zit hem vermoedelijk in het feit dat de ontstekingsmodule zijn warmte niet goed kwijt kan. Vandaar dat hij het na een paar minuten afkoelen opeens weer doet.
Je kunt proberen hem eens los te schroeven, er wat warmtegeleidingspasta (of hoe dat ook mag heten) tussen te smeren en opnieuw vast te schroeven.
Mocht dat niet werken, probeer dan op de sloop eens een module én bobine te ritselen en zet die erin. Ik vermoed dat je dan van je probleem af zult zijn.
Succes!


De 1.1 van >93 is voorzien van DIS-bobine, dus geen ingewikkelde ontstekingsmodule/bobine combinatie :)


Ai.... dat wist ik niet. Ik had het probleem inderdaad met mijn '87-er 10E-tje destijds. Maar zit in de nieuwere types die module dan niet ingebouwd in de bobine? Dan kan het wellicht nog zo zijn dat de bobine defect is... Of was die module eigenlijk "overbodig" in de oude types? ;)
In bezit van:
- C5 Break 2.0 16V Ligne Prestige uit 2001
- ZX 1.8i Aura 5-deurs uit 1994 (JB-VD-45)

Het halve gereedschap is het goeie werk! ;)
Image

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Aspeve wrote:OT

Maar als je de connector losmaakt ipv de +pool dan hoef je geen 15min. te wachten, scheelt weer kostbare tijd.
Maar goed, het kan allebei dus. :lol:

/OT


hoeft met accu ook niet:P
maar doe ik voor de zekerheid
dat ie echt echt reset :P:P

Post Reply