Startproblemen - please help!

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

Joost wrote:trek de benzine toevoerslang eens los, en (even met zijn 2en)
Zet de sleutels op contact komt er dan al benzine uit of nog niet?


tip, richt de toevoerslang niet naar je oog. :idea:
Spreken is goud, Ductape is zilver.

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

DuFF wrote:
Joost wrote:trek de benzine toevoerslang eens los, en (even met zijn 2en)
Zet de sleutels op contact komt er dan al benzine uit of nog niet?


tip, richt de toevoerslang niet naar je oog. :idea:

W'rom niet? :P
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Doet zeer

j_stam_84
AX driver
AX driver
Posts: 36
Joined: FriAug24, 2007 10:11:01 PM

Post by j_stam_84 »

Thanks voor de reacties....

trek de benzine toevoerslang eens los, en (even met zijn 2en)
Zet de sleutels op contact komt er dan al benzine uit of nog niet?

Welke slang is dat ?? (nogmaals.. ben leek :))

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

Image

Op het injectiehuis staan pijlen die de stroomrichting van de brandstof aangeven.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

j_stam_84
AX driver
AX driver
Posts: 36
Joined: FriAug24, 2007 10:11:01 PM

Post by j_stam_84 »

Mooi, ik ga gelijk even kijken ! :)

j_stam_84
AX driver
AX driver
Posts: 36
Joined: FriAug24, 2007 10:11:01 PM

Post by j_stam_84 »

eeeuuuhhh is het altijd zo dat dat ding niet los te krijgen is ? :S
Ben bang om iets te breken/scheuren. Of is er nog een andere manier om te controleren of er benzine gaat lopen ?

j_stam_84
AX driver
AX driver
Posts: 36
Joined: FriAug24, 2007 10:11:01 PM

Post by j_stam_84 »

nou we hebben hem los gekregen... de volle diameter van de slang spuit benzine (krachtige straal) als ik mijn contact aanzet....

dus samengevat loopt er gewoon benzine naar het injectiehuis (?) als ik mijn contact aan zet, maar krijgt hij geen vonk bij het starten met de sleutel (getest met nieuwe bougies).. .met aanlopen doet ie het wel...

vervangen: rotor, verdelerkap, bougies
bougiekabels zijn gechecked en ingespoten.

nog meer ideeen ? :(

axpiet
AX driver
AX driver
Posts: 37
Joined: WedJun27, 2007 10:13:45 AM

Post by axpiet »

Hoe heb je de bougies getest? wel aarde gemaakt met het blok oid en hoe heb je dat in hemels naam getest onder het aanduwen? :shock:

AX Piet

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

bougiekabels zelf al vervangen, al gekeken of je bobine uberhaupt wel genoeg vonkt, kabel van bobine > verdelerkap gecontroleerd, beter gezegd gewoon vervangen.

Eerst bobine testen lijkt me, hoe dat ook alweer ging, geen idee, zullen vast wel mensen zijn hier die dat weten, mn dieseltje heeft al die ongein namelijk niet :lol:

j_stam_84
AX driver
AX driver
Posts: 36
Joined: FriAug24, 2007 10:11:01 PM

Post by j_stam_84 »

@AX Piet
Hoe heb je de bougies getest? wel aarde gemaakt met het blok oid en hoe heb je dat in hemels naam getest onder het aanduwen? Shocked

omdat hij het gewoon doet met aanduwen vermoed ik dat hij ook vonkt... ;) heb het dus alleen getest met starten via contactslot..... idd geaard getest (chassis)....

@IceByte
bougiekabels zelf al vervangen, al gekeken of je bobine uberhaupt wel genoeg vonkt, kabel van bobine > verdelerkap gecontroleerd, beter gezegd gewoon vervangen.

kabels allemaal gecontroleerd maar niet vervangen.. contactpunten zagen er verder ook prima uit en het lijkt me sterk dat alle 4 de bougiekabels 'ineens' er mee nokken terwijl ze vorig jaar vervangen zijn ? :S

Eerst bobine testen lijkt me, hoe dat ook alweer ging, geen idee, zullen vast wel mensen zijn hier die dat weten, mn dieseltje heeft al die ongein namelijk niet

Hmm.. k zal er naar kijken... heb overigens weinig hoop (monteur v/d ANWB heeft dat ook al getest en hij zei dat de bobine goede meetresultaten gaf........)

axpiet
AX driver
AX driver
Posts: 37
Joined: WedJun27, 2007 10:13:45 AM

Post by axpiet »

Ik zou zeggen accu maar dat had je al getest door met startkabels te testen.

Andere mogelijkheid is de dynamo dat die zo slecht is dat die teveel stroom trekt. ik weet niet of dit kan want ik ben geen echte techneut.

Misschien iemand die daar iets over weet te zeggen?

AX Piet

menno
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 114
Joined: ThuNov17, 2005 2:10:34 PM
Location: Woerden

Post by menno »

Hij doet 't wel bij aanduwen, ook als-ie net gedraaid heeft, maar niet als-ie een tijdje stil heeft gestaan. Als-ie niet wil, heb je geen vonk. Klinkt toch als een accu die eraan is (in de zin dat die geen lading meer vast kan houden). Je geeft aan dat je al wel op kabels hebt geprobeerd te starten, maar heb je dan wel van de stroomdonerende auto de motor laten draaien EN de accu van je eigen auto een 5-10 minuten de tijd gegeven om wat op te laden? Die buffer heb je soms nodig. Wil die dan wel starten, dan wordt het tijd voor een nieuwe accu.

Gaat je startmotor eigenlijk wel goed rond in de gevallen dat de motor niet wil aanslaan?
Hoeveel volt heb je op de accuklemmen bij stilstaande motor, hoeveel bij draaiende startmotor en hoeveel bij een draaiende motor?
"Nee" en "weinig" zijn ook indicaties voor een accu (al dan niet i.c.m. dynamo) als boosdoener.

Eerst dit maar eens uitsluiten, dan komen daarna de moeilijke dingen.

N.B: branden er wel eens waarschuwingslampjes in je dashboard bij draaiende motor? Motormanagement of laadspanning wellicht?

j_stam_84
AX driver
AX driver
Posts: 36
Joined: FriAug24, 2007 10:11:01 PM

Post by j_stam_84 »

heej mensen.. ik heb de ontstekingsmodule vervangen en (tot nu toe) loopt ie weer helemaal toppie!!! voor de zekerheid heb ik ook maar een nieuwe bobine besteld.... :) ik hou jullie op de hoogte! Als ie het vanavond/morgen nog doet beschouw ik alles als gefixed :)

Super bedankt allen!

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

j_stam_84 wrote:heej mensen.. ik heb de ontstekingsmodule vervangen en (tot nu toe) loopt ie weer helemaal toppie!!! voor de zekerheid heb ik ook maar een nieuwe bobine besteld.... :) ik hou jullie op de hoogte! Als ie het vanavond/morgen nog doet beschouw ik alles als gefixed :)

Super bedankt allen!


Bobine + module altijd tegelijk vervangen, de een sloopt de ander namelijk anders net zo hard weer.

j_stam_84
AX driver
AX driver
Posts: 36
Joined: FriAug24, 2007 10:11:01 PM

Post by j_stam_84 »

Jep, I've heard.. morgen ga k m d'r gelijk maar ff opzetten ;)

@iedereen....
Het werkt weer allemaal helemaal toppie... dank dank dank voor alle hulp (en geduld! ;)) van jullie kant. :D

Ricardo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 223
Joined: ThuSep13, 2007 2:56:53 PM
Location: Den Helder

Post by Ricardo »

j_stam_84 wrote:Jep, I've heard.. morgen ga k m d'r gelijk maar ff opzetten ;)

@iedereen....
Het werkt weer allemaal helemaal toppie... dank dank dank voor alle hulp (en geduld! ;)) van jullie kant. :D


Ok, weer wat geleerd! Ik heb ook ooit eens een kapotte ontstekingsmodule gehad, en bij mij was het verschijnsel juist dat als hij warm werd er geen vonk meer was... Vandaar dat ik ook helemaal niet in die richting dacht!

Maar goed, blij dat het opgelost is voor je!

Grtz,
Ricardo
In bezit van:
- C5 Break 2.0 16V Ligne Prestige uit 2001
- ZX 1.8i Aura 5-deurs uit 1994 (JB-VD-45)

Het halve gereedschap is het goeie werk! ;)
Image

j_stam_84
AX driver
AX driver
Posts: 36
Joined: FriAug24, 2007 10:11:01 PM

Post by j_stam_84 »

@Ricardo
Ja ik vond het ook vreemd... na lang speuren op internet ben ik wel *ergens* welgeteld 1 post tegengekomen van iemand met exact dezelfde problemen (en dezelfde oplossing)... de ANWB zei ook al dat er problemen op konden treden als hij wam is....

Wat ik denk dat er gebeurd is (aangevuld met info van die andere post);

een aantal weken geleden is mijn thermostaathuis lek gegaan. Omdat hij toen oververhit is geraakt (er spoot werkelijk koelvloeistof uit...) is de ontstekingsmodule overleden. Bij die andere post stond dat een overleden ontstekingsmodule wel kan werken als hij weer warm wordt... dus dat zou e.e.a. verklaren.. Toen ik die nieuwe module er op zette, kwam ik er ook achter dat het hitteplaatje niet echt lekker meer hitte kon opvangen/overbrengen (vies)...

Nou ja.. hij werkt iig nog steeds! :) hoop dat andere mensen er in de toekomst ook wat aan hebben :)

Groet!

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

blijft bijzonder. Ook andersom werkt het verhaal. koud start hij wel en warm niet door de .......
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Post Reply