Yesss... het is gelukt..
Afgelopen zaterdag het eindelijk gewaagd.
Om een uurtje of 11 's ochtend begonnen met alles demonteren.
Alles schoonmaken.. nieuwe pakking ertussen en alles weer in elkaar.
Zo rond een uurtje of 18:00 zat alles weer in elkaar.. geen onderdelen over.. en het belangrijkste.. in 1 keer starten en lopen en geen lekkage meer.
Toch een boel geld bespaart. Belachelijk dat ze daarvoor bij de dealer tusssen de € 900,- en € 1200,- vragen.
Met dank aan iedereen op dit forum voor alle tips.
koppakking...
Moderators: denny, vtspower, webmasters
koppakking...
Citroën AX - 1,1i - 1994 - ±104.000km
Mjah, maar wat jij niet gedaan hebt en bij de dealer vrijwel altijd wel gedaan wordt is het vlakken van de kop. En da's best een kostbaar werkje.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
snap best dat de garage ook geld moet verdienen.
Maar een pakkingset koste bij de garage € 180.
Ik heb er 7 uur overgedaan terwijl ik het nog nooit had gedaan.
Ik neem aan dat een monteur er een stuk handiger in is en dit vlugger doet.
Maar als ik ervan uitga de een monteur er ook 7 uur mee bezig is dan:
(ff rekenen)
€ 1200 -/- € 180 = € 1020,-
€ 1020 / 7 uur = ±€ 145,- per uur.
Dat vind ik toch een knap uurloon.
OK. er gaat nog wat af voor de nieuwe bouten. koelvloeistof en olie waarschijnlijk. maar toch.
Maakt nu ook niet meer uit.
Ik heb een boel geld bespaard en ben weer blij met m'n auto. Daar ging het om
Maar een pakkingset koste bij de garage € 180.
Ik heb er 7 uur overgedaan terwijl ik het nog nooit had gedaan.
Ik neem aan dat een monteur er een stuk handiger in is en dit vlugger doet.
Maar als ik ervan uitga de een monteur er ook 7 uur mee bezig is dan:
(ff rekenen)
€ 1200 -/- € 180 = € 1020,-
€ 1020 / 7 uur = ±€ 145,- per uur.
Dat vind ik toch een knap uurloon.
OK. er gaat nog wat af voor de nieuwe bouten. koelvloeistof en olie waarschijnlijk. maar toch.
Maakt nu ook niet meer uit.
Ik heb een boel geld bespaard en ben weer blij met m'n auto. Daar ging het om
Citroën AX - 1,1i - 1994 - ±104.000km
Ik vind dat je gelijk heb dat ze belachelijke prijzen vragen bij de dealer enzo hoor Bij beungarages is het meestal en een STUK lager, omdat de garage niet zoveel winst hoeft te maken als een dealer.zoef wrote:snap best dat de garage ook geld moet verdienen.
Maar een pakkingset koste bij de garage € 180.
Ik heb er 7 uur overgedaan terwijl ik het nog nooit had gedaan.
Ik neem aan dat een monteur er een stuk handiger in is en dit vlugger doet.
Maar als ik ervan uitga de een monteur er ook 7 uur mee bezig is dan:
(ff rekenen)
€ 1200 -/- € 180 = € 1020,-
€ 1020 / 7 uur = ±€ 145,- per uur.
Dat vind ik toch een knap uurloon.
OK. er gaat nog wat af voor de nieuwe bouten. koelvloeistof en olie waarschijnlijk. maar toch.
Maakt nu ook niet meer uit.
Ik heb een boel geld bespaard en ben weer blij met m'n auto. Daar ging het om
Maar goed dat het allemaal gelukt is!!!
vlakken kost 25/35 euro afpersen om te controleren op lekken is iets prijziger.arnie wrote:Wanneer hij een warmloper heeft gehad wel ja. Als de koppakking op is hoef je je kop niet te vlakken.MNM(tm) wrote:Mjah, maar wat jij niet gedaan hebt en bij de dealer vrijwel altijd wel gedaan wordt is het vlakken van de kop. En da's best een kostbaar werkje.
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio