Als ik 1 sensor los heb liggen negeert de ecu dan alle andere waarden van de overige sensors ook?
Dus dat ie in een soort nood-programma loopt en helemaal niets leest?
Dan zou het namelijk zo zijn dat ongeacht welke sensor ik lostrek de ax even goed loopt en het probleem niet per se in de bekabeling van de temp. sensor zit.
1 sensor los, negeert de ecu dan alle overige waarden ook?
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Als ik de vraagbaak goed begrijp zijn er maar een paar sensoren die de ECU in de noodfunctie verder laten rijden:
- koelvloeistofsensor
- stationaircontact in gasklepstelmotor (?)
- gaskleppotentiometer
Storingcodes van een Bosch 2.2 trouwens.
Van een brakke lambda gaat ie dus niet in noodloop.
Maar je moet ff de vraagbaak erbij pakken. Daar staat netjes in omschreven hoe en waar je welke weerstand moet meten van de sensoren en de bedrading.
- koelvloeistofsensor
- stationaircontact in gasklepstelmotor (?)
- gaskleppotentiometer
Storingcodes van een Bosch 2.2 trouwens.
Van een brakke lambda gaat ie dus niet in noodloop.
Maar je moet ff de vraagbaak erbij pakken. Daar staat netjes in omschreven hoe en waar je welke weerstand moet meten van de sensoren en de bedrading.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Gaat niet in noodloop zover ik weet, bij 106 hetzelfde truukje met een batterij aan sensoren gedaan, bleek dat ik een stuk op 5 van die dingen kon lostrekken en nog liep hij (vraag alleen niet hoe)
ook zou je ecu lampje moeten gaan branden dan om aan te geven dat hij in een noodloop draaid(mits die niet stuk is )
ook zou je ecu lampje moeten gaan branden dan om aan te geven dat hij in een noodloop draaid(mits die niet stuk is )