1.1i stotteren bij volgas accelereren

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
magic-mike
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 8
Joined: FriAug17, 2007 9:40:30 PM
Location: oisterwijk

1.1i stotteren bij volgas accelereren

Post by magic-mike »

Ik heb het probleem dat de auto:

AX 1990 11TGE stotterd bij volgas accellereren.
dit doet hij zowel in lage als hoge versnellingen, bij rustig accellereren heb je het niet.

het lijkt erop dat de brandstof inspuiting haperd.

het is een type 1 ax zonder motormanegement lamp dus heb hem niet kunnen uitlezen.

Wie heeft ervaring met deze storing (niet uitlezen)

hoe kan dit verholpen worden??

greetz. Mike Evers

Djoeri
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 267
Joined: SunJul09, 2006 12:26:32 PM
Location: Almere
Contact:

Post by Djoeri »

Wanneer komt de klacht nou precies voor? Warme/Koude motor, Droog/Nat weer??

Probeer eens een injectiereiniger toe te voegen aan je brandstof http://www.halfords.nl/NL/Auto/Catalog/ ... tId=333051
Hoe is de staat van de auto/motor? Hoe is het onderhoud? Probeer anders eens je bougie's te vervangen indien nodig je bougiekabels en verdelerkap (indien aanwezig) Brandstoffilter te vervangen (http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=12735) Je ECU resetten (http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=5560)
Mercedes-Benz 190 '89
Voor foto's check mijn wie is wie:
BRUM-Ster

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Of brandstof pomp vervangen :) Die is wel meestal versleten in combi met of door een verbrand of slecht injectiehuis. Zo was bij mij iig het geval.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

magic-mike
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 8
Joined: FriAug17, 2007 9:40:30 PM
Location: oisterwijk

Post by magic-mike »

controleren of de brandstof pomp het is. zijn daar waardes voor hoeveel druk hij moet leveren?

ik het mischien dan ook mogelijk dat de overdruk klep tevroeg open gaat :?:


ohhw btw als de auto warm is heft hij er meer last van

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

magic-mike wrote:controleren of de brandstof pomp het is. zijn daar waardes voor hoeveel druk hij moet leveren?

ik het mischien dan ook mogelijk dat de overdruk klep tevroeg open gaat :?:


ohhw btw als de auto warm is heft hij er meer last van
Dat is vast mogelijk, dat meten

Ik heb die pomp gewoon vervangen & injectie huis en ben gaan proefrijden ;)
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

meten is mogelijk met de juiste apparatuur. Brandstofdruk moet ergens op 1,8 bar liggen uit m'n hoofd maar ik zou het ff nakijken in de haynes als ik jou was want ik roep maar wat.
(haynes is te vinden bij Technische FAQ)

magic-mike
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 8
Joined: FriAug17, 2007 9:40:30 PM
Location: oisterwijk

Post by magic-mike »

ik denk dat mijn volgende beredenering het ook an zijn (ja ja heb er vanacht nog maar eens over na gedacht).

deze rode AX 1.1i heeft last van lekkende klepsealtjes. Dit is goed te constateren als hij koud is en de motor loopt .

als je nu afremt op de motor bijvoorbeeld voor een bocht en geeft vervolgens weer ruim gas, danu het kunnen zijn dat hij zijn cilinder te vol heeft gezogen met olie en daardoor gaat stotteren.

brandstof druk = goed

Greetz, Mike


Ps. motor heeft 145000 op zijn kiezen gehad (extreem weining ja) loopt en start perfect. brandstof filter is denk ik +- bij de 100000 gedaan (nog effe nakijken op de bosch ref. nr.

bougies en injector reininger liggen klaar op erin te stoppen. en heb een bus KENT gasklephuis reininger.

Nu mischien alleen nog een busje LECWEC gaan halen van 25 euro die de klepsealtjes weer soepel maakt :wink:
Last edited by magic-mike on ThuAug23, 2007 11:04:07 AM, edited 1 time in total.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

iedere AX heeft een motormanagementlamp...

magic-mike
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 8
Joined: FriAug17, 2007 9:40:30 PM
Location: oisterwijk

Post by magic-mike »

kevin.broke wrote:iedere AX heeft een motormanagementlamp...
waar ziet die dan bij een standaard type 1 ax verstopt?

mijn groene uit 1992 type2 heeft er gewopon 1 in zijn dash. maarja als in van de diagnose de groene aan massa leg moet de gene die gaat knipperen de motormanegement lampje zijn :?:

magic-mike
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 8
Joined: FriAug17, 2007 9:40:30 PM
Location: oisterwijk

Post by magic-mike »

probleem is opgelost door simpel de brandstof filter te vervangen. :?

Djoeri
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 267
Joined: SunJul09, 2006 12:26:32 PM
Location: Almere
Contact:

Post by Djoeri »

Dat is mooi dat het opgelost is, Als ik jou was zou ik ook maar even die reiniger in je tank gooien en je bougie's vervangen. kan nooit kwaad.
Controleer je bougiekabels ook even goed, die moet ik ook nog steeds vervangen, heb met vochtig weer ook last van stotteren.
Mercedes-Benz 190 '89
Voor foto's check mijn wie is wie:
BRUM-Ster

Post Reply