Distributieriem

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
aokhuisen
Vlotte starter
Vlotte starter
Posts: 28
Joined: SatMay05, 2007 8:10:56 PM
Location: waverveen

Distributieriem

Post by aokhuisen »

HeY Allemaal, Ik heb een probleempje met de distributieriem. Hij heeft al de beschermdeksel doorgeslepen. Hij is dus bezig van de tandwielen af te lopen. Dus zal het misschien tijd worden om hem te vervangen? Nu heb ik deze AX nog niet zo lang maar hij is net (?) de 2ton gepasseerd. Nu ben ik steeds technischer geworden in de loop van de tijd, maar dit zal voor mij de eerste keer worden, dus nu is de vraag kan/wil iemand mij daarbij helpen met advies en goede raad en voordoen etc. tegen een wellicht alcoholische vergoeding :-) Ik woon naast Vinkeveen.
Alvast bedankt, Bram

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Re: Distributieriem

Post by MNM(tm) »

aokhuisen wrote:...Hij is dus bezig van de tandwielen af te lopen...

D?t kun je maar beter HEEL GAUW voor zijn!
Sterker nog: er nog langer mee blijven rijden is (naar mijn bescheiden mening) ABSOLUUT ONVERANTWOORD!

Waverveen is nou niet bepaald in mijn buurt. Ik kan je er dus helaas niet mee helpen.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

als je riem van de poulies(tandwielen) aan het aflopen is, dan is je spanrol hoogstwaarschijnlijk al overleden..

oftuwel, koop een setje en lees de howto! zorg wel voor ondersteuning, dus iemand die het al gedaan heeft, al is het alleen maar voor supervisie, voor mij woon je ook aan de andere kant van het land.. maar even een oproep plaatsen helpt vast!
wij vinden het allemaal leuk om andere te helpen en het is tenslotte vakantie he ;)
Image

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Drake? => Ik kom er wel vaak langs, maar heb geen tijd... :(

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Post by pcrodent »

Ik moet dat binnenkort ook gaan doen bij de auto van m'n zusje, ?n ik woon vlakbij. Voor ik je stemming echter teveel verhoog: ik heb het nog nooit gedaan. Maarrr als je een datum hebt waarop het incl. hulp gaat gebeuren in W'veen, zou je het mij dan willen laten weten? Ik zou namelijk graag komen kijken hoe het moet (mini-clubmeeting :D), zodat ik met een gerust hart aan Le cadeau kan gaan werken :)
Kijk uit, een Cactussssss

tank_driver
AX Master
AX Master
Posts: 1501
Joined: WedAug04, 2004 9:42:58 PM
Location: Eindhoven

Post by tank_driver »

waar ligt dat waverveen?
iedereen zeurt dat ik zo klein ben.....nou en! ik kom ook bij de grond :)

MAZDA POWER!!!

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Distributieriem ligt aan de bovenkant vaak aan de zijkant van het tandwiel. Daardoor lijkt het misschien alsof hij eraf dreigt te lopen, maar dat valt best mee.

Mocht je spanrol echt overleden zijn zou je dit moeten horen. Het blijft immers een lager en die gaan "janken" wanneer hij versleten is.

Ik wil het wel met je doen, maar dan moet je wel deze kant op komen.
Freude am Fahren.

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

arnie wrote:Distributieriem ligt aan de bovenkant vaak aan de zijkant van het tandwiel. Daardoor lijkt het misschien alsof hij eraf dreigt te lopen, maar dat valt best mee.


ik kan het idd alleen maar bevestigen.
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Joost wrote:
arnie wrote:Distributieriem ligt aan de bovenkant vaak aan de zijkant van het tandwiel. Daardoor lijkt het misschien alsof hij eraf dreigt te lopen, maar dat valt best mee.


ik kan het idd alleen maar bevestigen.


Na mijn motor opnieuw opgebouwd te hebben had ik de riem ook netjes in het midden uitgelijnd en met de spanrol aangespannen. Na de eerste slag die de motor maakte lag hij al aan de zijkant en daar bleef hij liggen.

Zojuist heeft een klasgenoot mijn oude musketier te Rotterdam in volle vaart gespot. Hij loopt dus nog steeds als een gek :P
Freude am Fahren.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

distririem ligt idd op de rand van het tandwiel, maar NIET daarbuiten en slijt ook niet het deksel door.

lijkt me dus idd een goed idee om die spanrol eens goed te bekijken...

Bas_S
AX Master
AX Master
Posts: 1497
Joined: TueMar28, 2006 8:31:45 PM
Location: Nieuwveen

Post by Bas_S »

tank_driver wrote:waar ligt dat waverveen?


Mijdrecht, Vinkeveen, Uithoorn.. Halverwege tussen Utrecht en Amsterdam de A2 af.

Was een paar jaar geleden een dijk ingestort.
Altijd meer PK's dan jou!

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2665
Joined: ThuMay19, 2005 5:04:40 PM
Location: Zuid-Holland

Post by Glenn@nl »

Bas_S wrote:
tank_driver wrote:waar ligt dat waverveen?


Was een paar jaar geleden een dijk ingestort.


offtopic dat was toch Wilnis?

aokhuisen
Vlotte starter
Vlotte starter
Posts: 28
Joined: SatMay05, 2007 8:10:56 PM
Location: waverveen

Distributieriem

Post by aokhuisen »

Hoi Allemaal
Om te beginnen heeft de auto sinds de ontdekking geen meter gereden.
En precies in het midden van het tandwiel hoeft voor mij niet, maar de deksel doorslijpen is wel het andere uiterste. Dus zal ik het zelf moeten gaan doen, maar met HAynes in de hand en (misschien staat er in de Howto iets?) zal het toch moeten gaan lukken.
Afhankelijk van de weergoden zal het vrijdag (of zaterdag) gaan gebeuren. Het moet buiten plaats vinden nml.
De dijkverschuiving was in Wilnis!! Toen woonde ik daar en heb dus wel natte voeten gehad!
Mocht er toch nog iemand zijn die wil helpen oid. dan even een PB.
Groet
Bram

aokhuisen
Vlotte starter
Vlotte starter
Posts: 28
Joined: SatMay05, 2007 8:10:56 PM
Location: waverveen

Distributieriem gelukt

Post by aokhuisen »

HeY Allen,
Met Haynes ernaast is het allemaal prima gelukt. De drukrol was vast geslagen, blijkbaar toen ik een hele poos geleden in een belgische tunnel ergens over heen reed en de V-snaar totaal aan gort ging. Tenminste dit is de enige verklaring die ik kan verzinnen. Maar de oude zat nog 3 cm op de bovenste tandwiel (heel eng!) Nu ligt de nieuwe keurig in het midden en blijft daar ook. Dus alweer wat bij geleerd.
Het onderwerp mag gesloten worden. Tto onderweg?
Groet
Bram

Post Reply