200.000
Moderators: denny, vtspower, webmasters
200.000
Ja ja mensen, we hebben afgelopen weekend de magische grens van 200.000 km overschreden. dat ie dat nog allemaal volhoud zo'n AX. Ik heb natuurlijk zelf de cilinderkop gereviseerd 20.000 Km geleden dus zal misschien daar aan liggen. Op naar de 300.000 Km.
-
- Moderator
- Posts: 624
- Joined: TueJun10, 2003 10:38:58 AM
- Location: Putten
- Contact:
ik ben absolute recordhouder :
364.000 echte kilometers.. en ik heb foto``s van het dashbord,
in februari ingeruild, rijdend, en droge kop, voor een nieuwe 1.1i.
dat krijg je als je je het eerste kwartier beheerst met koude motor,
en dan gewoon vlammen !
ik heb denk ik ook de 2e plaats met mijn 1e ax : 264.000km (8 jaar gehad gekocht met 140.000)
364.000 echte kilometers.. en ik heb foto``s van het dashbord,
in februari ingeruild, rijdend, en droge kop, voor een nieuwe 1.1i.
dat krijg je als je je het eerste kwartier beheerst met koude motor,
en dan gewoon vlammen !
ik heb denk ik ook de 2e plaats met mijn 1e ax : 264.000km (8 jaar gehad gekocht met 140.000)
-
- AX liefhebber
- Posts: 812
- Joined: WedJun18, 2003 12:57:53 AM
- Location: Belgisch Limburg
- Contact:
Bij de mijne loopt de motor onregelmatig, alles trilt als je tussen de 60 en 120 km/h rijd, de assen zijn versleten, de koppeling is bijna d'r aan, de versnellingsbak is ook onregelmatig, hij heeft 1001 deuken en krassen maw: weg met die handel als ik zware stukken d'r aan krijg! De vorige eigenaars waren mensen van rond de 75 jaar en we weten allemaal hoe die rijden: goed veel gas bij het vertrekken... en ze gaan geen meter vooruit
-
- AX driver
- Posts: 38
- Joined: MonJun16, 2003 3:20:12 AM
- Location: purmerend
- Contact:
-
- AX Master
- Posts: 1979
- Joined: TueJul01, 2003 1:53:44 AM
- Location: Hoogeveen (Drenthe)
- Contact:
hmmz....
Ik heb er op dit moment zo'n 143.600 km op staan
en ik heb me auto een jaar geleden gekocht met 133.890 km...
Nee, ik maak idd weinig kilometers
Maarjah...het beestje is al wel zo'n dikke 16 jaar oud,
ik vind ut wel best allemaal... ik hoop dat ie nog zo'n 10.000lm meegaat
en dan ga ik maar es denken aan een AX GT.
Maar die GT, die komt er !!!
Greetz Martin
Ik heb er op dit moment zo'n 143.600 km op staan
en ik heb me auto een jaar geleden gekocht met 133.890 km...
Nee, ik maak idd weinig kilometers
Maarjah...het beestje is al wel zo'n dikke 16 jaar oud,
ik vind ut wel best allemaal... ik hoop dat ie nog zo'n 10.000lm meegaat
en dan ga ik maar es denken aan een AX GT.
Maar die GT, die komt er !!!
Greetz Martin
Greetz Martin
BVB Rallying
Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw
BVB Rallying
Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw
een ax heeft karakter, doe je er niks aan, dan loop je het op.
als lid van dit forum ben je eigenlijk verplicht met een speciale ax, dat zijn alle gtjes om je auto te vertroetelen met coole onderdelen,
en veel mods.
want op een meeting gaat het kappie open en een glimmende ax betekent
mooi gepoetst en niet glimmend van de lekkende olie.
als je je ax afrost krijg je daar achteraf altijd spijt van,
zeker als ik je dan inhaal,
en je hebt dan net een daewoo subaru of hyunday gekocht
eric , inmiddels in zijn 4e ax.
-> blijf met je voet van het gaspedaal de eerste 15 minuten en je draait makkelijk 3 ton met het blok.
als lid van dit forum ben je eigenlijk verplicht met een speciale ax, dat zijn alle gtjes om je auto te vertroetelen met coole onderdelen,
en veel mods.
want op een meeting gaat het kappie open en een glimmende ax betekent
mooi gepoetst en niet glimmend van de lekkende olie.
als je je ax afrost krijg je daar achteraf altijd spijt van,
zeker als ik je dan inhaal,
en je hebt dan net een daewoo subaru of hyunday gekocht
eric , inmiddels in zijn 4e ax.
-> blijf met je voet van het gaspedaal de eerste 15 minuten en je draait makkelijk 3 ton met het blok.
-
- AX liefhebber
- Posts: 812
- Joined: WedJun18, 2003 12:57:53 AM
- Location: Belgisch Limburg
- Contact:
Bij de AX die ik nu heb let ik d'r niet op of de motor al warm is. Gassen met die handel, hij was al in een slechte toestand toen ik hem kocht dus veel verschil maakt het niet. Bij de volgende AX zal ik d'r wel op gaan letten. Ik ga dat beestje dan vertroetelen met:
- smeerbeurt en nieuwe oliefilter iedere 5000km
- 1 wasbeurt per week
- 2 keer per jaar een waxbeurt
- de nodige sportieve atributen
- smeerbeurt en nieuwe oliefilter iedere 5000km
- 1 wasbeurt per week
- 2 keer per jaar een waxbeurt
- de nodige sportieve atributen
Ax_Dude wrote:Bij de AX die ik nu heb let ik d'r niet op of de motor al warm is. Gassen met die handel, hij was al in een slechte toestand toen ik hem kocht dus veel verschil maakt het niet. Bij de volgende AX zal ik d'r wel op gaan letten. Ik ga dat beestje dan vertroetelen met:
- smeerbeurt en nieuwe oliefilter iedere 5000km
- 1 wasbeurt per week
- 2 keer per jaar een waxbeurt
- de nodige sportieve atributen
Ach.. die van mij word ook een keer in de week gewassen en 1x in de maand in de wax gezet... Zelfs de sportive atributen (interieur/exterieur) ben ik volop mee bezig!
Eric wrote:een AX heeft karakter, doe je er niks aan, dan loop je het op.
als lid van dit forum ben je eigenlijk verplicht met een speciale AX, dat zijn alle gtjes om je auto te vertroetelen met coole onderdelen,
en veel mods.
want op een meeting gaat het kappie open en een glimmende AX betekent
mooi gepoetst en niet glimmend van de lekkende olie.
als je je AX afrost krijg je daar achteraf altijd spijt van,
zeker als ik je dan inhaal,
en je hebt dan net een daewoo subaru of hyunday gekocht
eric , inmiddels in zijn 4e AX.
-> blijf met je voet van het gaspedaal de eerste 15 minuten en je draait makkelijk 3 ton met het blok.
Alleen hier kan ik het ook niet mee eens zijn, net wat joost zegt: we zijn een AXclub en geen AX-GTclub ! Iedereen met een AX moet welkom zijn, wat voor AX het ook is!
Kijk en dat jij zo trots op je AX bent dat mag best, maar grote verhalen over auto's voorbij gaan.... Kom op zeg, het is toch voor iedere AX-rijder een "place to be" hier om meer over je autoliefde te vinden?
-
- Vlotte starter
- Posts: 28
- Joined: SunJun29, 2003 2:08:24 PM
- Location: Amstelveen
Mij 1.1i heeft pas iets van 95.000 km gelopen en rijd nog steeds als een zonnetje. Zelfs nadat ik hem vorig jaar per ongeluk total loss reed op een trekhaak van een Volvo V70.
Maar omdat de AX voor de rest nog perfect is, heb ik hem toen laten reparen.
De schade was toen:
-bumper doormidden (sloop)
-grille doormidden (sloop)
-koplampen eruit (sloop)
-motorkap gekruld (rechtgebogen)
-voorschild gebogen (nieuw)
-radiatuer lek (nieuw)
Mijn garage, waar ik altijd kom, vertelde dus dat die total loss was. Ik vroeg meteen of ik sloop onderdelen kon brengen en hem laten oplappen. Dat hebben ze dus gedaan en ondertussen ben ik alweer 20.000 km verder.
Binnekort gaan de slooponderdelen eraf en gaat het weer nieuw worden, eindelijk heb ik het geld er weer voor.
Dat was trouwens ook de belangrijkste reden om deze ax te houden, de kosten om hem te laten repareren was goedkoper dan een "nieuwe" AX.
Nu was ik voor 1300 euro klaar en als ik alles meteen nieuw had gekocht, dan was ik iets van 1600 euro kwijt. Helaas had ik geen geld voor een andere AX, en moest ik dus naar de bank om geld te lenen. Maximum dat ik extra kon lenen was dus iets meer dan 1300.
Anders was ik toen al klaar geweest.
Sinds die tijd, was ik hem bijna elke 2 weken, helaas was dat even vanaf maart niet het geval omdat toen mijn uitlaat kapot was.
Maar nu ik sinds 1 maand een nieuwe demper heb, ga ik elke 2 weken even door de wasstraat (ik ben lui). Vanmiddag ga ik dat weer even doen.
En het pakket dat ik neem heeft standaard een waxbehandeling. Zie net op hun site dat ze de 1e zijn met laserbehandeling voor de auto. Denk dus dat ik dat even ga proberen.
Voor de rest tank ik in Nederland alleen maar Pura en merk dat ook wel aan het verbruik. In het begin tankte ik dus Euro Loodvrij en reed ik 1 op 11/12 en nu tegenwoordig is dat 1 op 14/15. Ondanks dat ik een zware rechtervoet heb.
Maar omdat de AX voor de rest nog perfect is, heb ik hem toen laten reparen.
De schade was toen:
-bumper doormidden (sloop)
-grille doormidden (sloop)
-koplampen eruit (sloop)
-motorkap gekruld (rechtgebogen)
-voorschild gebogen (nieuw)
-radiatuer lek (nieuw)
Mijn garage, waar ik altijd kom, vertelde dus dat die total loss was. Ik vroeg meteen of ik sloop onderdelen kon brengen en hem laten oplappen. Dat hebben ze dus gedaan en ondertussen ben ik alweer 20.000 km verder.
Binnekort gaan de slooponderdelen eraf en gaat het weer nieuw worden, eindelijk heb ik het geld er weer voor.
Dat was trouwens ook de belangrijkste reden om deze ax te houden, de kosten om hem te laten repareren was goedkoper dan een "nieuwe" AX.
Nu was ik voor 1300 euro klaar en als ik alles meteen nieuw had gekocht, dan was ik iets van 1600 euro kwijt. Helaas had ik geen geld voor een andere AX, en moest ik dus naar de bank om geld te lenen. Maximum dat ik extra kon lenen was dus iets meer dan 1300.
Anders was ik toen al klaar geweest.
Sinds die tijd, was ik hem bijna elke 2 weken, helaas was dat even vanaf maart niet het geval omdat toen mijn uitlaat kapot was.
Maar nu ik sinds 1 maand een nieuwe demper heb, ga ik elke 2 weken even door de wasstraat (ik ben lui). Vanmiddag ga ik dat weer even doen.
En het pakket dat ik neem heeft standaard een waxbehandeling. Zie net op hun site dat ze de 1e zijn met laserbehandeling voor de auto. Denk dus dat ik dat even ga proberen.
Voor de rest tank ik in Nederland alleen maar Pura en merk dat ook wel aan het verbruik. In het begin tankte ik dus Euro Loodvrij en reed ik 1 op 11/12 en nu tegenwoordig is dat 1 op 14/15. Ondanks dat ik een zware rechtervoet heb.
<met een speciale AX,> zei ik
ook speciaal zijn de ax electrique de ax 4x4 en de ax diesel,
sorry als ik ax harten heb gekrenkt natuurlijk !
mijn broer heeft een nieuwe punto, een 1.2,
die rijdt trager, en duurder en minder zuinig, en is dan zogenaamd
nieuwe techniek, hiermee vergeleken is iedere ax speciaal,
meer power en minder verbuik.
mijn ax is speciaal omdat ie verhoudingsgewijs geen drol kost.
ook speciaal zijn de ax electrique de ax 4x4 en de ax diesel,
sorry als ik ax harten heb gekrenkt natuurlijk !
mijn broer heeft een nieuwe punto, een 1.2,
die rijdt trager, en duurder en minder zuinig, en is dan zogenaamd
nieuwe techniek, hiermee vergeleken is iedere ax speciaal,
meer power en minder verbuik.
mijn ax is speciaal omdat ie verhoudingsgewijs geen drol kost.
Eric wrote:ik ben absolute recordhouder :
364.000 echte kilometers.. en ik heb foto``s van het dashbord,
in februari ingeruild, rijdend, en droge kop, voor een nieuwe 1.1i.
dat krijg je als je je het eerste kwartier beheerst met koude motor,
en dan gewoon vlammen !
ik heb denk ik ook de 2e plaats met mijn 1e AX : 264.000km (8 jaar gehad gekocht met 140.000)
Helaas: ik heb 393.000 in mijn ax-je gereden. Kan je ook foto's laten zien als je dat wilt, w?l 3e motor inmiddels.....