Accu

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
peetjuun
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 404
Joined: SatJan06, 2007 9:37:55 PM
Location: Dordt
Contact:

Accu

Post by peetjuun »

Was zo dom om gisteravond de lichten aan te laten terwijl ik boven achter pc zit.. Klein uurtje later belde mn buurman aan en maakte me attent dat lichten nog aan staat. Ff uitgedaan.

Volgende dag wilde k ff starten, maar gaf geen kik. Accu op dus. Effe aangeslepen en start wel.. maar ik heb geen zin om elke keer te vragen enzz.. Tijdens rijden wordt accu wel opgeladen, maar starten gaat niet.

Is dat dus wel slim om nieuwe accu te kopen..? Zo ja, welke is t beste, bij halfords of bij citroen dealer??
Citroën Ax Volcane > Pug 106 Rallye > Honda Civic VTEC > Volvo 440 > nu Yamaha Majesty 250

citrofreak
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 311
Joined: SunJun20, 2004 12:24:13 PM
Location: zweeloo
Contact:

Post by citrofreak »

H??!?! Nadat je er een eind me hebt gereden start ie ook niet meer?? Als je accu wel opgeladen word moet ie toch weer kunnen starten? Is anders je startmotor naar de haaien?
ImageImage

peetjuun
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 404
Joined: SatJan06, 2007 9:37:55 PM
Location: Dordt
Contact:

Post by peetjuun »

Tja, ik snap ook niet.. Had wel eindje gereden naar mn vriend, ff uurtje daar en wou weer terug naar mn huis.. Start niet meer.. Dus mn vriend had me aangeslepen en t start wel :evil:
Citroën Ax Volcane > Pug 106 Rallye > Honda Civic VTEC > Volvo 440 > nu Yamaha Majesty 250

citrofreak
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 311
Joined: SunJun20, 2004 12:24:13 PM
Location: zweeloo
Contact:

Post by citrofreak »

Krijgt ie de startmotor helemaal niet rond? Als jij zegt dat ie bijlaadt, dan is het niet de dynamo. Verder kan dus de accu kapot zijn idd. De startmotor, kabelbreukje en verder kom ik ff niet.

En de goedkoopste accu? Tweedehands, ik geloof dak er nog wel 1 heb liggen, moet je alleen ff de auto aanduwen en richting Drenthe tuffen 8)
ImageImage

Post Reply