Oh Shit! Nu met fotos!
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Nou ik weet dat het mischien dom klinkt maar ik wil de K&N. Al sinds ik 15-16 was en een cold air intake de shit was wou ik K&N. maarja dus ik wil weten hoveel voor de K&N. zoals ik hier boven gezegd heb ik heb het geluk dat al het geld dat ik verdien naar mijn auto toe gaat dus kan ik best een klein beetje meer uitgeven aan dit. anyways wat is de binnen diameter van de filter?

-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
-
- AX super weirdo
- Posts: 4657
- Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
- Location: Hardinxveld-Giessendam
- Contact:
En je vond dat die een gare indruk op jouw maakte?megator wrote:DT-JV-83
Hij is rood paars (in het engels Maroon) was niet hier tekoop maar is al langs op de forum geweest. Als je de kenteken check doet zie je hem.
Hij is wel bloed snel. Better dan mijn pas volvo met 200pk

Freude am Fahren.
Check PB. Je kan ff komen passen.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.

- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.

De K&N set van de Peugeot staat op Hbase voor 97 euro Ex BTW.
Adres PB ik wel. Voor het geval er spam naar huis gaat.
Adres PB ik wel. Voor het geval er spam naar huis gaat.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.

- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.

Eindelijk mijn K&N filter gekregen. Dus ga ik naar de gamma en koop een paar elebogjes. eentje van 90 graden past super dus komen er gaaten in om al buisjes en de sensor vast te zeten vast te zeten. De enne slang van het klepen deksel blijkt te kort dus ik denk ach morgen koop ik eentje dat langer is en zet ik em erin. Dus ik zet alles in elkaar en het ziet er best goed uit. en een cola dopje past net om het loose slangetje mooie te dopen. dus gaan we een eind reiden.



Angekomen op een parkeer plek 500mm van mijn huis effe de kap omhoog om te kijken alles zit mooie vast.
Ga ik naar mijn ooms huis zon 2km ver weg en ik hoor een hijzend geluid bij somige snelheiden. dus daar angekomen kijk ik effe onder de motor kap, en OH FUCK er ligt olie overal blijkbaar heeft het blokeren van dat buisje dat gedaan. nou rustig naar huis gegaan. Daar aangekomen alles schoon gemakt en daar staat ie tot ik morgen een buis koop.


Dus mijn vraag is nu kwam het olie van onder de olie dop of is me kop paking nu helemaal kapot? Weet eimand hoe ik dat kan testen? Oh en zo als je op de foto ziet blijk alle olie van uit de dop zijn gekomen. (hopelijk want dan is niets kapot). laatst wou ik zegen dat de auto nu een herlijk gebrom heeft.



Angekomen op een parkeer plek 500mm van mijn huis effe de kap omhoog om te kijken alles zit mooie vast.
Ga ik naar mijn ooms huis zon 2km ver weg en ik hoor een hijzend geluid bij somige snelheiden. dus daar angekomen kijk ik effe onder de motor kap, en OH FUCK er ligt olie overal blijkbaar heeft het blokeren van dat buisje dat gedaan. nou rustig naar huis gegaan. Daar aangekomen alles schoon gemakt en daar staat ie tot ik morgen een buis koop.


Dus mijn vraag is nu kwam het olie van onder de olie dop of is me kop paking nu helemaal kapot? Weet eimand hoe ik dat kan testen? Oh en zo als je op de foto ziet blijk alle olie van uit de dop zijn gekomen. (hopelijk want dan is niets kapot). laatst wou ik zegen dat de auto nu een herlijk gebrom heeft.

-
- AX Master
- Posts: 1501
- Joined: WedAug04, 2004 9:42:58 PM
- Location: Eindhoven
euhm, welk slangetje heb je afgedopt? (dat kan ik niet helemaal zien)
die slang die van je kleppendeksel afkomt en naar je inlaat gaat, dat is je carterontluchting
die zorgt ervoor dat overtollige lucht uit je carter weggezogen wordt, dit zorgt ook voor ene betere doorstroming van je olie.
als je deze afdopt, kan de lucht nergens naartoe en gaat de olie er dus aan alle kanten uit willen spuiten..
SNEL DIE DOP ERAF DUS!
die slang die van je kleppendeksel afkomt en naar je inlaat gaat, dat is je carterontluchting
die zorgt ervoor dat overtollige lucht uit je carter weggezogen wordt, dit zorgt ook voor ene betere doorstroming van je olie.
als je deze afdopt, kan de lucht nergens naartoe en gaat de olie er dus aan alle kanten uit willen spuiten..
SNEL DIE DOP ERAF DUS!

qo1z jep die heb ik afgedopt. nu merk ik hoe dom dat was...
Maarja morgen stuk slang bij slager koopen en een aa fles zoals TTF
En hoveel oli, nou 2-3 streepjes onder de bovenkant zeg maar van wat de gti sensor in het begin meet.
maar een kopaking is makelijk te vervangen toch? gewoon nieuwe en dan twee bouten los toch en dan nieuwe erin zetten?
Maarja morgen stuk slang bij slager koopen en een aa fles zoals TTF
En hoveel oli, nou 2-3 streepjes onder de bovenkant zeg maar van wat de gti sensor in het begin meet.
maar een kopaking is makelijk te vervangen toch? gewoon nieuwe en dan twee bouten los toch en dan nieuwe erin zetten?

-
- AX super weirdo
- Posts: 4657
- Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
- Location: Hardinxveld-Giessendam
- Contact:
Idd door het afdoppen van die slang kon de druk uit je carter nergens heen en gaat hij de olie er aan alle kanten uitpersen. Niet echt slim dus.megator wrote:qo1z jep die heb ik afgedopt. nu merk ik hoe dom dat was...
Maarja morgen stuk slang bij slager koopen en een aa fles zoals TTF
En hoveel oli, nou 2-3 streepjes onder de bovenkant zeg maar van wat de gti sensor in het begin meet.
maar een kopaking is makelijk te vervangen toch? gewoon nieuwe en dan twee bouten los toch en dan nieuwe erin zetten?
Die pakking waar jij het over hebt is je kleppendeksel-pakking. Die is idd makkelijk te vervangen. 2 boutjes los, kap eraf, nieuwe pakking eromheen en weer vast schroeven.
Echter een koppaking wordt een ander verhaal. Gezien je ervaring met techniek lijkt het mij beter als je dit door een garage of technische kennis laat doen

Freude am Fahren.
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
?%&/"*"+"? Ik heb gisteren dus de klependeksel los gehaald. niet helemaaal los want ik kon hem niet aftreken omdat ie klem zat met de plastic om de distributie riem. dus ik heb hem ongeveer 2cm aan een kant getild en 5cm aan de ander. De klependeksel kwam niet hoger dan de schroefedraden. En dan weer vast geschroved omdat het laat was. het fast schroven ging makelijk maar het leek langer te duuren om ze fast te zeten dan los maken. dus hoe kan ik mijn fouten rectificeren? of kan het noch goed zitten? en heeft iemand noch een foto?

-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM