rammelende flessen geluid
Moderators: denny, vtspower, webmasters
rammelende flessen geluid
sinds vandaag heb ik al een aantal keren een geluid gehoord alsof ik een grote doos rammelende flessen in mijn kofferbak heb
Autobedrijf zei dat het waarschijnlijk de aandrijving betreft. Wat vinden jullie? Ik heb geen zin om heel veel geld er meer in te steken. Hij krijgt meer en meer problemen zo langzamerhand. Een scherpe bocht of helling komt hij alleen nog door met plankgas en een helling alleen in zijn 1. Zijn achteruit wordt steeds stroever en nu ook nog een kreunend rempedaal plus dat harde rammelende flessen geluid bij zijn aandrijving. Hij wordt oud zo langzamerhand.
Autobedrijf zei dat het waarschijnlijk de aandrijving betreft. Wat vinden jullie? Ik heb geen zin om heel veel geld er meer in te steken. Hij krijgt meer en meer problemen zo langzamerhand. Een scherpe bocht of helling komt hij alleen nog door met plankgas en een helling alleen in zijn 1. Zijn achteruit wordt steeds stroever en nu ook nog een kreunend rempedaal plus dat harde rammelende flessen geluid bij zijn aandrijving. Hij wordt oud zo langzamerhand.
nieuwe auto? nah...ik knap liever mijn ax op!
-
- AX liefhebber
- Posts: 253
- Joined: MonDec06, 2004 7:26:10 PM
- Location: Kessel
- Contact:
Re: rammelende flessen geluid
De ene keer heb je t over rammelende flessen in de achterbak.. de andere keer over rammelende flessen bij de aandrijving. Maar bij 'n ax zit de aandrijving v??rfirst wrote:sinds vandaag heb ik al een aantal keren een geluid gehoord alsof ik een grote doos rammelende flessen in mijn kofferbak heb
Autobedrijf zei dat het waarschijnlijk de aandrijving betreft. Wat vinden jullie? Ik heb geen zin om heel veel geld er meer in te steken. Hij krijgt meer en meer problemen zo langzamerhand. Een scherpe bocht of helling komt hij alleen nog door met plankgas en een helling alleen in zijn 1. Zijn achteruit wordt steeds stroever en nu ook nog een kreunend rempedaal plus dat harde rammelende flessen geluid bij zijn aandrijving. Hij wordt oud zo langzamerhand.
Rammelen er toevallig geen echte statiegeld flessen in een boodschappenkrat in de achterbak? of in de flessenhouders in de deuren?
Sommige mensen zit het ook niet echt mee he, met het geluk van een 'goede' auto kopen!
De probleembeschrijvingen die je geeft zijn te vaag om oplossingen voor te bedenken. Wellicht is, als je geen zin hebt meer geld uit te geven aan de Citroën AX, een andere auto (hetzij een AX hetzij een ander merk/type) of een fiets een betere optie!
En vergeet ook het OV niet.. dan hoef je ook geen geld uit te geven aan onderhoud van je fiets en/of auto, behalve je OV maand/jaarkaart!.
Als je toch besluit een andere tuut te kopen, hou in je achterhoofd het spreekwoord: 'GOEDkoop is vaak DUURkoop!' En zeker als je een leek ben op autogebied, koop gewoon een auto bij een merkdealer, of een bovag-aangesloten garagehouder (die ook werkelijk bovaggarantie geeft op de betreffende auto)!
waarschijnlijk een van je aandrijfassen. Dat hoor je als je door een bocht gaat. Linksom, dan is het rechts en vice versa.
En alleen volgas in z'n 1 door een bocht? Hoe doe je dat dan op de snelweg op en afritten? En volgas in z'n 1 is met 40 door een bocht, das soms wel erg hard.
En een achteruit die stroef gaat is standaard bij een franse auto, das zelfs zo, nog erger dan bij mijn ax, met de scenic van de ouders van een maatje van me, die auto komt uit 2003.
En alleen volgas in z'n 1 door een bocht? Hoe doe je dat dan op de snelweg op en afritten? En volgas in z'n 1 is met 40 door een bocht, das soms wel erg hard.
En een achteruit die stroef gaat is standaard bij een franse auto, das zelfs zo, nog erger dan bij mijn ax, met de scenic van de ouders van een maatje van me, die auto komt uit 2003.
Nah, is niet zo lastig een helling oprijden plankgas in 1 of een bocht. HIj houdt dan gewoon verschrikkelijk in. Als ik de bocht normaal in zijn 2 neem kan hij daarna geen snelheid maken. Een helling in zijn 2, dan staat hij bijna stil ohoh....
Ik had vandaag niet al teveel tijd dus ik morgen terug naar het autobedrijf om te laten uitzoeken in welke staat de aandrijfassen verkeren.
Ik had vandaag niet al teveel tijd dus ik morgen terug naar het autobedrijf om te laten uitzoeken in welke staat de aandrijfassen verkeren.
nieuwe auto? nah...ik knap liever mijn ax op!
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Is het dan zo dat je de motor bij plankgas wel heel veel toeren hoort maken, maar dat de auto zelf nauwelijks van z'n plek komt?
In dat geval is je koppeling gewoon versleten.
Krakend rempedaal kan veroorzaakt worden door (een) versleten / niet goed werkende remcylinder(s).
In dat geval is je koppeling gewoon versleten.
Krakend rempedaal kan veroorzaakt worden door (een) versleten / niet goed werkende remcylinder(s).
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2115
- Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
- Location: Den Ham (OV)
- Contact:
koppeling zat ik ook aan te denken idd, ook de stroef schakelende achteruit kan op problemen duiden met koppeling/druklager.
Als je plankgas geeft, in zn vrij, of met koppeling in, reageert de motor dan wel normaal. of begint die ook te haperen, als de motor wel normaal op het gas reageert zou ik het idd in de koppeling/bak zoeken.
Als je plankgas geeft, in zn vrij, of met koppeling in, reageert de motor dan wel normaal. of begint die ook te haperen, als de motor wel normaal op het gas reageert zou ik het idd in de koppeling/bak zoeken.
-
- AX liefhebber
- Posts: 309
- Joined: TueJun05, 2007 9:21:58 PM
- Location: sellingen
is dat van dat geluid alleen maar bij een bepaalde bocht..
zeg maar een bocht links of rechts ?
want dan kan het nog wel een kapotte homokineet zijn
*als ik me niet vergis heeft elke auto homokineeten*
*sorry my vorige stage was bij een opel dealer *
maar goed eveneens zijn dat ook auto's met soort gelijke problemen...
zeg maar een bocht links of rechts ?
want dan kan het nog wel een kapotte homokineet zijn
*als ik me niet vergis heeft elke auto homokineeten*
*sorry my vorige stage was bij een opel dealer *
maar goed eveneens zijn dat ook auto's met soort gelijke problemen...
______________________________________
Wie niet Snell is,
Is laag !!
Wie niet Snell is,
Is laag !!
Ach, ieder mens maakt wel eens een vergissing.FmXXX-STanie wrote:*sorry my vorige stage was bij een opel dealer *
...en m??r!FmXXX-STanie wrote:maar goed eveneens zijn dat ook auto's met soort gelijke problemen...
(Heb er afgelopen vrijdag al 4:!: langs de kant zien staan met 't kappie open!)
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Hij begint nu te piepen en te knarsen van onder de auto. Lijkt van linksachter te komen. Kan me niet zo goed voorstellen dat na 1 jaar de koppeling al kapot zou zijn. Hij loopt ook regelmatig aardig te bokken. De ax loopt gewoon echt niet lekker meer.
Mocht iemand willen helpen door hem na te kijken...dan hou ik de ax aanbevolen
Aandrijfassen repareren was hier al 375 euro en dan de rest er nog bij. wordt me een beetje te gek voor deze oude auto.
Mocht iemand willen helpen door hem na te kijken...dan hou ik de ax aanbevolen
Aandrijfassen repareren was hier al 375 euro en dan de rest er nog bij. wordt me een beetje te gek voor deze oude auto.
nieuwe auto? nah...ik knap liever mijn ax op!
Piepen en knarsen van linksachter is eerder aanlopende trommelrem.
Heeft totaal niets met koppeling van doen.
Kan overigens w?l beroerd (bokkend) optrekken verklaren.
Heeft totaal niets met koppeling van doen.
Kan overigens w?l beroerd (bokkend) optrekken verklaren.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
M'n Fuego (ook Frans, voor de niet-weters ) heeft er geen last van, maar m'n AX wel. Regelmatig moet ik 'm 2x eerst even in een andere versnelling leggen en/of eerst stukkie op laten komen in 1. Daarna lukt 't wel.Browny wrote:En een achteruit die stroef gaat is standaard bij een franse auto, das zelfs zo, nog erger dan bij mijn AX, met de scenic van de ouders van een maatje van me, die auto komt uit 2003.
Is dit nu een kwestie van versleten synchromesh of is 't een kwestie van versleten of underengineerde schakelmechanisme/stangen?
M'n Spot is ter ziele...
2005: 32 alcoholboetes per verkeersdode door alcohol, 179000 snelheidsboetes per verkeersdode door snelheid. Spee's beleid door de plee.
2005: 32 alcoholboetes per verkeersdode door alcohol, 179000 snelheidsboetes per verkeersdode door snelheid. Spee's beleid door de plee.
Euh, heb jij het nu niet over de achteruit?mpm wrote:M'n Fuego (ook Frans, voor de niet-weters ) heeft er geen last van, maar m'n AX wel. Regelmatig moet ik 'm 2x eerst even in een andere versnelling leggen en/of eerst stukkie op laten komen in 1. Daarna lukt 't wel.Browny wrote:En een achteruit die stroef gaat is standaard bij een franse auto, das zelfs zo, nog erger dan bij mijn AX, met de scenic van de ouders van een maatje van me, die auto komt uit 2003.
Is dit nu een kwestie van versleten synchromesh of is 't een kwestie van versleten of underengineerde schakelmechanisme/stangen?
Dat gaat idd (zoals bij vrijwel alle franse auto's) nogal beroerd.
AX-en hebben sowieso geen gesynchroniseerde achteruit versnelling.
En 't wordt ook niet veroorzaakt door "under-engineerde" schakelstangen.
Wat ik doe om 'm in z'n achteruit te krijgen: zachtjes pook tegen z'n achteruit duwen en dan heeeeeeeeeeeel langzaam koppeling op laten komen. Op een bepaald moment valt 'ie dan vanzelf in z'n achteruit.
Desgewenst kun je dan de koppeling weer intrappen en anders verder op laten komen om meteen achteruit te rijden.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Ah, dat is 't! Vandaar.MNM(tm) wrote:AX-en hebben sowieso geen gesynchroniseerde achteruit versnelling.
Ah, ben benieuwd. Eens proberen.MNM(tm) wrote:...zachtjes pook tegen z'n achteruit duwen en dan heeeeeeeeeeeel langzaam koppeling op laten komen. Op een bepaald moment valt 'ie dan vanzelf in z'n achteruit.
M'n Spot is ter ziele...
2005: 32 alcoholboetes per verkeersdode door alcohol, 179000 snelheidsboetes per verkeersdode door snelheid. Spee's beleid door de plee.
2005: 32 alcoholboetes per verkeersdode door alcohol, 179000 snelheidsboetes per verkeersdode door snelheid. Spee's beleid door de plee.
-
- AX Starter
- Posts: 18
- Joined: ThuFeb08, 2007 5:33:34 PM
Stroef schakelen
Het stroef schakelen komt doordat er vuiligheid bij je schakelmechaniek (onder en achter je motor) komt.
Je moet je voorstellen dat je een buis hebt en je daar door heen een bal gaat inschuiven en uitschuiven. Dit gaat goed, totdat je wat zand er tussen gooit. Het gaat stroever en stroever.
Oplossing: maak je schakelmechaniek schoon met remreiniger en na het drogen, licht invetten. Dan even schakelen van ze 1 tot en met 4/5 en achteruit. Dit doe je stuk of 5 keer en dan is het hele mechaniek gewend aan de schone en licht ingevette omgeving.
TIP: vet het niet te dik, want op alles wat vet is, blijft stof en zand liggen.
Succes!
ps, weet je niet wat je precies in moet zijn? Laat iemand schakelen terwijl je motor uitstaat. Onder de motorkap, links, naast je inlaatpoorten kun je naar onderen kijken en bestudeer wat er precies beweegt. Je ziet een kokertje waar een bal doorheen beweegt terwijl er geschakeld wordt. Deze schoonmaken en licht invetten.
Je moet je voorstellen dat je een buis hebt en je daar door heen een bal gaat inschuiven en uitschuiven. Dit gaat goed, totdat je wat zand er tussen gooit. Het gaat stroever en stroever.
Oplossing: maak je schakelmechaniek schoon met remreiniger en na het drogen, licht invetten. Dan even schakelen van ze 1 tot en met 4/5 en achteruit. Dit doe je stuk of 5 keer en dan is het hele mechaniek gewend aan de schone en licht ingevette omgeving.
TIP: vet het niet te dik, want op alles wat vet is, blijft stof en zand liggen.
Succes!
ps, weet je niet wat je precies in moet zijn? Laat iemand schakelen terwijl je motor uitstaat. Onder de motorkap, links, naast je inlaatpoorten kun je naar onderen kijken en bestudeer wat er precies beweegt. Je ziet een kokertje waar een bal doorheen beweegt terwijl er geschakeld wordt. Deze schoonmaken en licht invetten.