Korte vraag: Wat is cilinder 1?
Moderators: denny, vtspower, webmasters
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
ik kijk wel goed, maar bij de peugeot word er ook geteld vanaf de tandriemzijdekevin.broke wrote:goed kijken henk.. je hebt 2x dezelfde motor geselecteerd
ax 1.1i allure 3-'95 154dkm orga 5690 RIP
picasso 1.8-16v g3 02-'02 140dkm
ZX 1.8-16v 02-'97 149dkm
"Al wordt nog zo donker, het wordt altijd weer licht"
picasso 1.8-16v g3 02-'02 140dkm
ZX 1.8-16v 02-'97 149dkm
"Al wordt nog zo donker, het wordt altijd weer licht"
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Tja, wie zegt dat die info klopt. De eerste fout die me meteen opviel: Oliefilter merk: Perflux...........dit is dus Purflux.
Kortom, wie heeft dat samengesteld en heeft die niet misschien iets meegenomen van de specificaties van een andere auto en is het vergeten te veranderen.
Maar hoe dan ook: Het blok waar het in dit topic echt over gaat, zit cilinder 1 aan de versnellingsbakzijde. Staat overigens ook in Haynes.
En ik geloof best dat die kleppen echt helemaal verkeerd staan, als ie na een paar minuten al zo beroerd gaat lopen. Staan dus dan veel te strak......dus koud al niet of nauwelijks klepspeling.
Kortom, wie heeft dat samengesteld en heeft die niet misschien iets meegenomen van de specificaties van een andere auto en is het vergeten te veranderen.
Maar hoe dan ook: Het blok waar het in dit topic echt over gaat, zit cilinder 1 aan de versnellingsbakzijde. Staat overigens ook in Haynes.
En ik geloof best dat die kleppen echt helemaal verkeerd staan, als ie na een paar minuten al zo beroerd gaat lopen. Staan dus dan veel te strak......dus koud al niet of nauwelijks klepspeling.
Dat geluid is idd. de samengedrukte lucht die ontsnapt uit de net geopende klep.
Normaal als de motor draait, dan zit daar veel vaart achter, maar omdat je het met de hand draaiend heel rustig doet, gaat de klep langzaam een beetje open en dan perst de samengedrukte lucht zich net door de kleine opening heen.
Zet de kleppen maar eens op de voorgeschreven waardes.
Met beschrijving van Haynes gaat het goed: Met het ronddraaien van de krukas zie je een klep(veer) ingeduwd worden.....dan staat er in Haynes welke kleppen je vervolgens kunt gaan meten bij de andere cilinders.
En tel dus de cilinders vanaf de versnellingsbakzijde.
Lukt wel, als je na het stellen ff voor de zekerheid de krukas een paar omwentelingen laten maken met de hand........ en er dan niks abnormaals gebeurt, dan zit het wel goed.
Normaal als de motor draait, dan zit daar veel vaart achter, maar omdat je het met de hand draaiend heel rustig doet, gaat de klep langzaam een beetje open en dan perst de samengedrukte lucht zich net door de kleine opening heen.
Zet de kleppen maar eens op de voorgeschreven waardes.
Met beschrijving van Haynes gaat het goed: Met het ronddraaien van de krukas zie je een klep(veer) ingeduwd worden.....dan staat er in Haynes welke kleppen je vervolgens kunt gaan meten bij de andere cilinders.
En tel dus de cilinders vanaf de versnellingsbakzijde.
Lukt wel, als je na het stellen ff voor de zekerheid de krukas een paar omwentelingen laten maken met de hand........ en er dan niks abnormaals gebeurt, dan zit het wel goed.
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM