Niet starten bij vochtig weer
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Niet starten bij vochtig weer
Ja hoor, het regent weer in nederland en de AX krijgt problemen. bij goed vochtig weer wil hij vaak niet starten. na een paar keer geprobeerd te hebben en daarna een paar minuten te wachten start ie wel. Ik denk dat het ergens in de ontsteking zit, klopt dat?
Ik denk toch dat het niet aan het vocht ligt. Hij start niet of wel, net waar ie zin in heeft of het nu regent of niet.
uitlaat is onlangs vervangen, weet niet of het daar aan ligt?
Toen we hem probeerden te starten hebben we het met aanduwen geprobeert, dit lukte meteen!!
Ra Ra politiepet, wie kan me helpen?
uitlaat is onlangs vervangen, weet niet of het daar aan ligt?
Toen we hem probeerden te starten hebben we het met aanduwen geprobeert, dit lukte meteen!!
Ra Ra politiepet, wie kan me helpen?
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Wat je kunt proberen is het volgende:
alleen de bij EERSTE KEER starten het gaspedaal EEN HEEL KLEIN BEETJE intrappen. Zodra 'ie gestart is, meteen loslaten.
Als een AX niet meteen de eerste keer goed oppakt, is de boel vanbinnen dusdanig nat van de benzine, dat 'ie bij binnen een minuut opnieuw proberen sowieso niet zal starten, omdat de bougies nat zijn. In zo'n geval moet je wel een hele dikke vonk hebben om daar doorheen te komen. (En laat nou juist tijdens starten de spanning nu juist een beetje afnemen, door de enorme belasting van de startmotor en het nog lang niet lekker meedoen van de dynamo, waardoor de vonk sowieso al wat minder krachtig is.)
Overigens waren bij bij dezelfde startproblemen opgelost met 4 neije bougies en goeie bougiekabels (met dank aan mijn wijlen eerste Volcane).
alleen de bij EERSTE KEER starten het gaspedaal EEN HEEL KLEIN BEETJE intrappen. Zodra 'ie gestart is, meteen loslaten.
Als een AX niet meteen de eerste keer goed oppakt, is de boel vanbinnen dusdanig nat van de benzine, dat 'ie bij binnen een minuut opnieuw proberen sowieso niet zal starten, omdat de bougies nat zijn. In zo'n geval moet je wel een hele dikke vonk hebben om daar doorheen te komen. (En laat nou juist tijdens starten de spanning nu juist een beetje afnemen, door de enorme belasting van de startmotor en het nog lang niet lekker meedoen van de dynamo, waardoor de vonk sowieso al wat minder krachtig is.)
Overigens waren bij bij dezelfde startproblemen opgelost met 4 neije bougies en goeie bougiekabels (met dank aan mijn wijlen eerste Volcane).
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Hier zou het misschien wel aan kunnen liggen! Met een beetje pompend gas geven slaat ie in de meeste gevallen aan daarna heeft ie er veelal moeite mee om stationair te draaien.MNM(tm) wrote:Wat je kunt proberen is het volgende:
alleen de bij EERSTE KEER starten het gaspedaal EEN HEEL KLEIN BEETJE intrappen. Zodra 'ie gestart is, meteen loslaten.
Als een AX niet meteen de eerste keer goed oppakt, is de boel vanbinnen dusdanig nat van de benzine, dat 'ie bij binnen een minuut opnieuw proberen sowieso niet zal starten, omdat de bougies nat zijn. In zo'n geval moet je wel een hele dikke vonk hebben om daar doorheen te komen. (En laat nou juist tijdens starten de spanning nu juist een beetje afnemen, door de enorme belasting van de startmotor en het nog lang niet lekker meedoen van de dynamo, waardoor de vonk sowieso al wat minder krachtig is.)
Overigens waren bij bij dezelfde startproblemen opgelost met 4 neije bougies en goeie bougiekabels (met dank aan mijn wijlen eerste Volcane).
Wat voor bougies moeten erin. Betreft eeen 1.1 i first uit 1992
't Makkelijkste om daar achter te komen is ff je kenteken inkloppen op www.hbase.nl.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Nee heb ik nog niet gedaan.Joost wrote:heb je dit nou al wel of niet gedaan?TwoTone wrote:Verdelerkap + rotortje vervangen. Dat is meestal het grootste euvel als het vochtig is Kost niet veel, en het kan in ieder geval nooit kwaad ze te vervangen.
want aanduwen zet je het rotortje ook in werking
Ben met mijn eigen auto (Fiat Stilo 1.9jtd 140 PK) bezig geweest om beeldscherm en dvd-speler in te bouwen. FF een fototje
nu is de ax aan de beurt.
waar zit de verdelerkap en de rotor precies? en hoe ziet dit eruit?
Ik weet wel waar het allemaal zit maar weet niet goed wat los te schroeven en hoe te werk!
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Voor wat foto's van een gedeeltelijk gedemonteerd injectiehuis KLIK hier maar is.paulus wrote:Nog steeds niets gedaan aan de AX. Maar van de week is er iemand van de wegenwacht erbij geweest, hij gaaf een paar tikjes op het injectiehuis....en starten maar. Iemand bekend met dit probleem. Kan ik het bovenste zwarte deel gewoon vervangen door de 4 torx schroeven lost te draaien?
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
Ziet er netjes uit!! Zit er geen pakking tussen die ik moet vervangen?Henk Bats wrote:Voor wat foto's van een gedeeltelijk gedemonteerd injectiehuis KLIK hier maar is.paulus wrote:Nog steeds niets gedaan aan de AX. Maar van de week is er iemand van de wegenwacht erbij geweest, hij gaaf een paar tikjes op het injectiehuis....en starten maar. Iemand bekend met dit probleem. Kan ik het bovenste zwarte deel gewoon vervangen door de 4 torx schroeven lost te draaien?
Groetjes, Henk
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Heel mooi dat het weer gefixt ispaulus wrote:Deze week het bovenste zwarte gedeelte van het injectiehuis vervangen ( ? 20,- op de sloop) en weer starten als een zonnetje!!
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl