Hoe moet je de ECU resetten?

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

kevin.broke
AX Spaster Mammer

Post by kevin.broke »

je bedoelt vast blies ;)

en onregelmatig lopen is normaal als ie gereset wordt. hij draait dan op standaardwaarden en moet de motor leren kennen.
ongeveer net zo handig als dat je zelf plotseling niet meer weet hoeveel adem je binnen moet halen om blauw aan te lopen; dat moet je dan ook proefondervindelijk opnieuw vaststellen.

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by grietje »

kevin.broke wrote:je bedoelt vast blies ;)

en onregelmatig lopen is normaal als ie gereset wordt. hij draait dan op standaardwaarden en moet de motor leren kennen.
ongeveer net zo handig als dat je zelf plotseling niet meer weet hoeveel adem je binnen moet halen om blauw aan te lopen; dat moet je dan ook proefondervindelijk opnieuw vaststellen.
jawel, maar het ging erom dat hoelang je hem ook laat lopen, hij gaat niet goed lopen. Heb hem al een keer bijna 20 minuten laten inlezen, en hij ging er echt niet beter op lopen, ook na 20 minunten niet :P En ik deed niets, ik zat in de tuin wat te drinken :)

pas als je hem opnieuw start, loopt ie goed..
Daarom dacht ik in het begin ook dat ecu resetten geen nut had, maar dat bleek dus wel zo te zijn ;)

mjaw en, heb dyslectie he!
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

kevin.broke
AX Spaster Mammer

Post by kevin.broke »

dan klopt er bij jou iets niet (en dat gaat niet over je dyslexie). bij mij gaat ie naarmate hij inleest steeds mooier lopen (zowel GTI als GT), met het verschil dat GT's vaak met een verhoogd toerental beginnen en de 2 GTI's die ik opnieuw heb laten inleren allebei tussen de 400 en 500 r/min stationair schuddend wakker werden :)

Wat betreft die dyslexie: Sorry voor de opmerking dan. Wat ik overigens altijd vreemd vind: Waarom wordt dyslectie heel vaak met ct geschreven terwijl het afgeleid is van het Latijnse of Griekse (dat weet ik niet meer) woord lexis? Dyslectie is nl. geen verkeerde NL-spelling, aangezien meerdere mensen die er last van hebben dyslectici genoemd worden...

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by grietje »

Ik heb geen idee, of het dyslectie of dyslexie is weet ik ook nooit :P

Maar het kan idd best zijn dat het niet klopt, maar toch leest ie wel goed in. Hij begint enorm hoog idd, dat je denkt dat iemand plankgas geeft, en dan zakt ik inelkaar, valt ie half uit, en dan geeft ie weer plankgas. Dat houd ie heeeeeeeeel lang vol, totdat ie gewoon veelste hoog blijft lopen. Meestal na 5 minutjes ofzo. Dan zet ik hem nu elke keer af, start opnieuw, en tada, loopt ie perfect rustig en regelmatig...

Als je hem laat gaan blijft ie gewoon veelste hoog lopen.

Maar ben dus ook wel eens direct weggereden nadat ik die accu er langer dan een half uur af had gehad, merkte eigenlijk vrij weinig :P
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Post Reply