saxo onderstel op ax

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
PhilleL
AX driver
AX driver

saxo onderstel op ax

Post by PhilleL »

is het mogelijk om de veerpoten en de achteras van een saxo 1.4 vts over te plaatsen op een ax? en waar moet ik nog rekening bij houden tijdens het overplaatsen? of moeten er misschien eerst nog dingen worden aangepast vooraleer ik de veerpoten en achteras kan plaatsen?

vriendelijke groeten Philip

Browny
Total admin
Total admin

Post by Browny »

Geen probleem, je moet even op de aandrijfassen letten, wellicht dat die niet passen.
Misschien heb je ook andere draagarmen nodig.

kevin.broke
AX Spaster Mammer

Post by kevin.broke »

- opletten met aandrijfassen, naafkant kan afwijken en die MOET kloppen. bij voorkeur bekijk je dus of de Saxo-as identiek is aan de AX as. zo niet, dan neem je de Saxo-assen mee en vergelijk je de bakkant.
- bovenkant veerpoten moet je ombouwen, saxo heeft nl. 3 boutjes en AX maar 2 (op de veerpoot, om 'm in de tunnel te houden). ga niet boren want dat is prutswerk
- handremmechanisme moet aangepast worden
- fusees moeten 21mm zijn en geen 18
- aansluiting droplinks kan tegen remleidingen aanlopen bij een ph1 of vroege ph2
- remmen (ook de klauwen) van de Saxo ook meenemen (ook voor), anders past 't weer allemaal niet
- stabilisator kan anders zijn

volgens mij heb ik nu alles opgenoemd..

PhilleL
AX driver
AX driver

Post by PhilleL »

alvast bedankt voor de antwoorden. nu weet ik waar ik aantoe ben en waar ik op moet letten.

grtz Philip

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by denny »

kevin.broke wrote: volgens mij heb ik nu alles opgenoemd..
Bijna, als je een oud type ax hebt zijn de bouten van de saxo achterwielophanging (war hij mee tegen de kas zit) ook een maatje groter. je zult dan deze gaten moeten ruimen van M10 naar M12
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Mark »

Let er van te voren ook ff op of de achteras 100% recht is. Dat de trommels of schijven niet ook maar een paar mm naar binnen of buiten wijken. Dat probleem zit ik nu mee. Je ziet ut amper als de as niet onder de auto zit.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

Post Reply