remmen ??!

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
FmXXX-STanie
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 309
Joined: TueJun05, 2007 9:21:58 PM
Location: sellingen

remmen ??!

Post by FmXXX-STanie »

nou nu lieten mijn remmen het vandaag afweten =(
ik had weer het gevoel dat mijn remmen weer is vast bleven zitten
maar ik kreeg het maar niet klaar
normaal ging ik altijd een stukje achteruit rijden
en dan was het weer goed. ..

maar deze keer niet. ..
toen ben ik uit gestapt en er kwam gewoon rook
bij het rechter voor wiel weg :?
en mijn velg was echt vet warm ik kon hem niet aanraken. ..
en daarna was mijn rem druk helemaal weg..
en als die nog een beetje remde trok hij helemaal naar links =(
op de brug gezet
remmen los gehad. ..
en nu ik een stukje gereden heb
blijven ze nog vaster zitten. ..
je kan ze niet eens 3 x rond draaien als je krachtig draait. ..
*als de auto op de brug staat. ..*

iemand die mij helpen kan ik hoor het erg graag. ..
kwil mijn ax langer houden dan vandaag =(
______________________________________
Wie niet Snell is,
Is laag !!

Lucske
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 205
Joined: WedFeb07, 2007 12:05:08 PM

Post by Lucske »

Welke remmen blijven er allemaal vastzitten?

Als het alle 4 de remmen zijn, dan is je Hoofdremcilinder waarschijnlijk stuk.

Blijven ze alleen achter beide vastzitten, dan is het waarschijnlijk je remdrukregelaar die blijft hangen. Als er achter 1tje vast zit, zou het dit ook nog kunnen zijn.

Is het 1 rem, dan kan het ook ergens bij die rem zelf zitten.......dus remzuiger v. 1 v.d voorremmen beweegt niet goed bijvoorbeeld, of remleiding raakt geknikt op bepaalde momenten........ bij achterremmen kan ook een handremkabel blijven hangen, of een wielremcilinder.

FmXXX-STanie
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 309
Joined: TueJun05, 2007 9:21:58 PM
Location: sellingen

Post by FmXXX-STanie »

Lucske wrote:Welke remmen blijven er allemaal vastzitten?

Als het alle 4 de remmen zijn, dan is je Hoofdremcilinder waarschijnlijk stuk.

Blijven ze alleen achter beide vastzitten, dan is het waarschijnlijk je remdrukregelaar die blijft hangen. Als er achter 1tje vast zit, zou het dit ook nog kunnen zijn.

Is het 1 rem, dan kan het ook ergens bij die rem zelf zitten.......dus remzuiger v. 1 v.d voorremmen beweegt niet goed bijvoorbeeld, of remleiding raakt geknikt op bepaalde momenten........ bij achterremmen kan ook een handremkabel blijven hangen, of een wielremcilinder.


nee het is erger bijde voor wielen =(
______________________________________
Wie niet Snell is,
Is laag !!

Lucske
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 205
Joined: WedFeb07, 2007 12:05:08 PM

Post by Lucske »

ik heb je verhaal nog wat beter gelezen :P

En het lijkt dus alleen de ene voorrem te zijn. Ik neem aan dat je remschijf niet zo krom als een hoepel is; dus dat ie sowieso bij elke keer ronddraaien ergens een punt heeft waar ie helemaal vast komt te zitten?

Check (voor zover je dat nog niet gedaan hebt) of de remzuiger in de klauw netjes vrij beweegt en maak het zo nodig schoon. Ff de hele remslang en remleiding van die rem nalopen op knikken ed.

Is het dat niet, dan zal het toch je hoofdremcilinder moeten zijn.

EDIT: je hebt dus weer een reply gestuurd toen ik aan het typen was:

Als het beide voorremmen zijn, dan lijkt het sterk op de HoofdRemCilinder. Wel nog ff nagaan of beide schijven niet zo krom als een hoepel zijn.
Last edited by Lucske on TueJun12, 2007 7:28:21 PM, edited 1 time in total.

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

achter is de remkracht waarschijnlijk een stuk minder, ik verdenk ook de HRC, beide klauwen in 1 keer kaduk is niet echt logisch.

FmXXX-STanie
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 309
Joined: TueJun05, 2007 9:21:58 PM
Location: sellingen

Post by FmXXX-STanie »

ik vond het zo raar. ..
toen we hem op de brug gehad hadden hebben we de klauwen even gangbaar gemaakt. ..
zodat ze goed heen en weer konden bwegen,. ..
klauwen er niet af gehad..
alleen remblockjes er uit. ..

en toen inelkaar gezet
en toen konde we het wiel echt met veel moeite 3x achterelkaar int rond laten draaien met je handen :?

echt ik wil hem niet weg doen !
er moet vast wel een logische oplossing zijn toch ??
______________________________________
Wie niet Snell is,
Is laag !!

Lucske
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 205
Joined: WedFeb07, 2007 12:05:08 PM

Post by Lucske »

Ik denk dan toch de hoofdremcilinder.

Lopen de achterwielen wel echt helemaal vrij als ze van de grond af zijn? Trommelremmen doen dat nl. normaalgesproken wel. Anders is het een reden te meer om de HRC te verdenken.

En een HRC is best wel 2e hands te krijgen, dus wegdoen voor zo'n mankementje hoeft echt niet :wink:

FmXXX-STanie
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 309
Joined: TueJun05, 2007 9:21:58 PM
Location: sellingen

Post by FmXXX-STanie »

Lucske wrote:Ik denk dan toch de hoofdremcilinder.

Lopen de achterwielen wel echt helemaal vrij als ze van de grond af zijn? Trommelremmen doen dat nl. normaalgesproken wel. Anders is het een reden te meer om de HRC te verdenken.

En een HRC is best wel 2e hands te krijgen, dus wegdoen voor zo'n mankementje hoeft echt niet :wink:


hcr ?
euh nu ben ik vast dom als ik niet weet wat en waar dat zit ?

maar mijn achterwielen lopen mooi vrij..
______________________________________
Wie niet Snell is,
Is laag !!

Lucske
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 205
Joined: WedFeb07, 2007 12:05:08 PM

Post by Lucske »

HRC = HoofdRemCilinder
(had ff geen zin meer om dat woord elke keer helemaal te typen......en dit is dus de algemeen gebruikelijke afkorting hiervoor)

FmXXX-STanie
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 309
Joined: TueJun05, 2007 9:21:58 PM
Location: sellingen

Post by FmXXX-STanie »

Lucske wrote:HRC = HoofdRemCilinder
(had ff geen zin meer om dat woord elke keer helemaal te typen......en dit is dus de algemeen gebruikelijke afkorting hiervoor)


ooo nou die weet ik wet te zitten...
maar wat verklaart die extreme hitte dan ?
want mijn velgen waren echt vet warm..
en mijn wiel bouten toen ik die er uit draaide kon ik ze niet vast houden !
en die rook die er van mijn rechter voorwiel af kwam ??
______________________________________
Wie niet Snell is,
Is laag !!

Radiant
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 80
Joined: SatMar31, 2007 12:06:23 PM
Location: Den Haag

Post by Radiant »

Waarschijnlijk liepen je remmen al gedeeltelijk aan, als je dan gaat rijden wordt alles erg heet

Lucske
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 205
Joined: WedFeb07, 2007 12:05:08 PM

Post by Lucske »

Wat dacht je van de remblokken en klauwen worden als ze continu aanlopen? Heet ja :P Gloeiend heet.
Die warmte geleid natuurlijk via de fusees naar de wielbouten en wielen.

FmXXX-STanie
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 309
Joined: TueJun05, 2007 9:21:58 PM
Location: sellingen

Post by FmXXX-STanie »

Radiant wrote:Waarschijnlijk liepen je remmen al gedeeltelijk aan, als je dan gaat rijden wordt alles erg heet


ok? dat kan best zijn. ..
want er bleef 1 soms wel is vast zitten ..
vandaar dat ik die klauwen even gangbaar gemaakt heb..
maarja dat pakte nog erger uit dan de bedoeling =(
______________________________________
Wie niet Snell is,
Is laag !!

Lucske
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 205
Joined: WedFeb07, 2007 12:05:08 PM

Post by Lucske »

Ja dus hoogstwaarschijnlijk de Hoofdremcilinder. Ik kan niks anders verzinnen wat het zou kunnen zijn. Ff een keer een klap op de Hoofdremcilinder geven met een kunststof/rubber hamer. Liefst niet met een metalen, komt wat te hard aan. Of er ff een doek of een stukkie hout tussen houden als je alleen een metalen hamer hebt.

Het zou kunnen dat ie dan tijdelijk loskomt........dus dan zou je je auto erna gewoon makkelijk moeten kunnen duwen.

Wel vervangen dan die HRC, is zo gevaarlijk om mee te rijden en je sloopt zo ook de remblokken en remschijven.

FmXXX-STanie
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 309
Joined: TueJun05, 2007 9:21:58 PM
Location: sellingen

Post by FmXXX-STanie »

Lucske wrote:Ja dus hoogstwaarschijnlijk de Hoofdremcilinder. Ik kan niks anders verzinnen wat het zou kunnen zijn. Ff een keer een klap op de Hoofdremcilinder geven met een kunststof/rubber hamer. Liefst niet met een metalen, komt wat te hard aan. Of er ff een doek of een stukkie hout tussen houden als je alleen een metalen hamer hebt.

Het zou kunnen dat ie dan tijdelijk loskomt........dus dan zou je je auto erna gewoon makkelijk moeten kunnen duwen.

Wel vervangen dan die HRC, is zo gevaarlijk om mee te rijden en je sloopt zo ook de remblokken en remschijven.



weet iemand waar ik ff op letten moet bij het vervangen van dat ding ?
kan ik beter een nieuwe kopen ?
of een 2e handse ?
______________________________________
Wie niet Snell is,
Is laag !!

Lucske
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 205
Joined: WedFeb07, 2007 12:05:08 PM

Post by Lucske »

Ik zou van iemand hier gewoon een 2e handse kopen. Wel vragen of ze zeker weten dat ie goed is.....anders heb je weer een hoop werk om weer een andere erop te zetten.

Nieuwe ligt in de grootte van 100 euro........wat overdreven lijkt me.
Dus bij het subforum 'Gezocht' ff bericht plaatsen of bij Aangeboden kijken of er 1 tussen staat.

Verder ff de zoekfunctie gebruiken.... 'hoofdremcilinder' intypen zal vast wel een hoop info geven. Als je er dan niet uitkomt, help ik (en ongetwijfeld een hoop andere mensen hier) je graag verder.

FmXXX-STanie
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 309
Joined: TueJun05, 2007 9:21:58 PM
Location: sellingen

Post by FmXXX-STanie »

ik hoop dat het snel en goedkoop klaar kan..
______________________________________
Wie niet Snell is,
Is laag !!

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2265
Joined: ThuJul03, 2003 9:52:45 PM
Location: Bodegraven

Post by Mark »

Denk dat je wel meer gesloopt hebt. Namelijk je wiellagers. Die kunnen die hitte absoluut NIET hebben. Het vet erin wordt dan zo dun dat het er tussenuit stroomt.

Die kun je dus waarschijnlijk ook vervangen. En je remblokken ook. Die zijn zo heet geworden dat ze geglazuurt zijn. Heeft 1 voordeel... Slijten ze niet zo snel meer. En het remt bagger. Ik heb zelfs mijn EBC blokken verglazuurt.

En met verotte lagers loopt je wiel ook niet lekker meer. En als ze nog niet verrot zijn. (Zou je heel veel geluk hebben). Dan hebben ze een onwijze opdonder gehad.

(Vet wat eruit stroomt zou wel roken... :wink: ) Suc6 met fixen.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

Lucske
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 205
Joined: WedFeb07, 2007 12:05:08 PM

Post by Lucske »

Nou niet meteen van het ergste uit gaan. Lagers kunnen er wat van te lijden gehad hebben. Maar dat merk je dan wel. Zullen hoogstwaarschijnlijk niet meteen de geest geven ofzo.

Kans dat de blokken verglaasd zijn is wel wat groter........ als dat zo is (dus slecht remmen) kun je echter ook nog proberen de blokken eraf te halen en dan fijn schuurpapier op een vlakke ondergrond en de blokken er overheen halen.
Kijken of je dan het oppervlak weer meer in die normale grove structuur krijgt, dus het glanzende eraf).
Dan gaan ze ook weer beter remmen. Is als je een beperkt budget (voor de auto over)hebt iig. iets om te proberen. Remt het alsnog voor geen meter, dan moet je toch andere halen.

Post Reply