Te fanatieke vering

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
W600SV
AX driver
AX driver
Posts: 39
Joined: TueFeb24, 2004 11:15:41 PM
Location: Rotterdam

Te fanatieke vering

Post by W600SV »

Hoi,

Ik heb een 1.4GT Chic uit 1991. Hieronder zitten 15"velgen met 185 banden. Het probleem is dat als er gewicht achterin de auto geplaatst wordt ( lees:achterpassagiers ) of bij de combinatie van hobbels en snelheid, de achterbanden de wielkasten raken ( aan de voorkant ). m.a.w. de veerweg achter is langer dan gewenst.

Wie weet hoe dit op te lossen?

Mij was al de suggestie gedaan om de torsiestang een stukje omhoog te zetten ( lijkt me niks, is nu eenmaal geen terreinauto ) of om hulpveren te monteren. ( geen idee wie dat levert en of het helpt! ).

Daarnaast mag het veergedrag algeheel wel wat minder, dus misschien is er wel een combi mogelijk?

:?:
Wie heeft in godsnaam al die mensen verteld dat je minder hard door een bocht kan dan rechtuit!!

Ax_Dude
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 812
Joined: WedJun18, 2003 12:57:53 AM
Location: Belgisch Limburg
Contact:

Post by Ax_Dude »

Hmm, stijvere veren monteren? D'r staat hier ergens een topic dat ook al over veren en dergelijke gaat...

peter
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2071
Joined: FriAug01, 2003 12:56:51 AM
Location: Veendam

Post by peter »

Heb je 'm verlaagd? Dat staat bij mij nog op het programma, en ik heb 14" 185 breed...... ik hoop dus niet dat ik dan hetzelfde probleem krijg.
Image

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2438
Joined: ThuJun19, 2003 11:36:41 AM
Location: breda

Post by denny »

peter wrote:Heb je 'm verlaagd? Dat staat bij mij nog op het programma, en ik heb 14" 185 breed...... ik hoop dus niet dat ik dan hetzelfde probleem krijg.


uhmm je moet hem juist verlagen niet verhogen. al;ls je hem verhoogt gaan de wielen nog meer naar de voorkant van je spatborden staan. je zou dus kunnen verlagen. stuggere dempers plaatsen of (heel erg kl*te werk) ander torsieassen plaatsen

mzzl

denny
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4586
Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
Contact:

Post by Rock's »

Ik heb hetzelfde gehad,

Gele Koni's plaatsen en natuurlijk de wielkasten aanpassen door een randje weg te slijpen en een stuk van het staal waar je achterbumper aan vast zit wegslijpen.
Nu kan je 2 personen achterin vervoeren ..........

(het slijpwerk moet vaak al bij 14"velgen gebeuren.........)

Ch,
Rock's
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

User avatar
Joris
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2018
Joined: TueAug12, 2003 12:51:05 AM
Location: Heerenveen (Friesland)
Contact:

Post by Joris »

Rock's wrote:(het slijpwerk moet vaak al bij 14"velgen gebeuren.........)


Heb ik ook moeten doen 14inch onder een 5deurs.

AX_Powah
AX Master
AX Master
Posts: 1887
Joined: ThuJul10, 2003 3:59:17 PM
Location: Sint Oedenrode
Contact:

Post by AX_Powah »

(het slijpwerk moet vaak al bij 14"velgen gebeuren.........)


en bij 15inch ook zie http://axolland.tripod.com/home/id18.html voor een HOW 2!!

<< AX POWAH >>
Mzzls Geert
Image

Wie niet snel is.......is laag!!

Post Reply