accu iedere keer leeg!!

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
krisje
AX Starter
AX Starter
Posts: 12
Joined: SunFeb04, 2007 2:23:02 PM
Location: erp ( brabant )

accu iedere keer leeg!!

Post by krisje »

k heb een probleempje met mijn axje! soms als ik aan het rije ben dan gaat als ik mijn knipperlicht aan heb of als ik rem en remlichten gaan branden gaat mijn accu lampje heel lichtjes mee branden.
nou stond ik vandaag met een vriendin in de carwash auto te wassen willen we weg rijen doet hij ineens niks meer geen contact lampjes helemaal niks.. proberen over te starten lukte niet is mijn vader gekomen met veeeeel dikkere startkabels, toen lukte het wel na ff proberen.. dat was rond 5 a 6 uur wil ik net mijn auto weer starten doet hij helemaaal niks meer :roll: dus weer overgestart nou wel weer in 1 x en nou loopt hij al un half uur hier op de stoep en laat um nog ff lkr lopen :wink:
maar zou het mijn dynamo zijn of gwoon mijn accu :?: wie heeft dit al meer gehad :?: ik wil hem niet kwijt maar er komt vrijdag un nieuwe ruit in is ook alweer 200 euro en zo gaat het wel heel veel koste me alles erbij geteld :roll:
groetjes kristel

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Waarschijnlijk versleten koolborsteltjes in de dynamo.

Lees dit topic ff:
http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=13427

Gaat precies over jouw probleem en hoe je het kunt meten en oplossen ;)
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

krisje
AX Starter
AX Starter
Posts: 12
Joined: SunFeb04, 2007 2:23:02 PM
Location: erp ( brabant )

Post by krisje »

Rio97 wrote:Waarschijnlijk versleten koolborsteltjes in de dynamo.

Lees dit topic ff:
http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=13427

Gaat precies over jouw probleem en hoe je het kunt meten en oplossen ;)


hee jah lijkt er wel op ik zal het eens aan hans doorgeven en dan ff kijken.. want ik wil mun axje ok nog helemaal niet kwijt :? zullen het eens gaan bekijken ik hoop wel dat hij het morge wir doet haha.. in ieder geval thnx voor de tip :!: groetjes

Lucske
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 205
Joined: WedFeb07, 2007 12:05:08 PM

Post by Lucske »

Meet anders de spanning over de accu eens:

Moet bij draaiende motor toch wel zeker richting de 14 Volt zijn. Met volle accu (wat die van jou niet is waarschijnlijk :P) is tot 14,5 Volt wel normaal.
Anders is dynamo (en dan met name de onderdelen: spanningsregelaar en/of koolborstels) niet goed meer. Natuurlijk kan het ook aan slechte bekabeling liggen.

Een volle accu moet zelf toch ruim boven de 12,5 Volt uitkomen. Dit is dus met motor uit

krisje
AX Starter
AX Starter
Posts: 12
Joined: SunFeb04, 2007 2:23:02 PM
Location: erp ( brabant )

Post by krisje »

Lucske wrote:Meet anders de spanning over de accu eens:

Moet bij draaiende motor toch wel zeker richting de 14 Volt zijn. Met volle accu (wat die van jou niet is waarschijnlijk :P) is tot 14,5 Volt wel normaal.
Anders is dynamo (en dan met name de onderdelen: spanningsregelaar en/of koolborstels) niet goed meer. Natuurlijk kan het ook aan slechte bekabeling liggen.

Een volle accu moet zelf toch ruim boven de 12,5 Volt uitkomen. Dit is dus met motor uit


jah dat hebben ze un tijdje geleden al een keertje gedaan alles door gemeten en dat klopte allemaal daarom is het zo raar :roll:

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

eigenlijk, zou je ff met wat langere kabeltjes gewoon de meter in je auto moeten hangen.. en dan met de kabeltjes op je accu aangesloten.. en dan tijdens het rijden kijken!

grote kans namelijk dat er ergens (bijv. bij je remmen) een kabelbreukje zit, waardoor alle stroom 'weglekt'!

je kan het ook wat eenvoudiger testen, door gewoon onder de kap te meten met draaiende motor.. en dan 1 voor 1 remmen/verlichting/knipperlicht/kachel/radio enzo aan en uit te zetten.. om te kijken wat er heel erg verspilt

remverlichting verbruikt veel stroom, maar je moet wel kunnen zien of het overdreven veel is, of dat het normaal is

succes krisje!
Image

krisje
AX Starter
AX Starter
Posts: 12
Joined: SunFeb04, 2007 2:23:02 PM
Location: erp ( brabant )

Post by krisje »

q01z wrote:eigenlijk, zou je ff met wat langere kabeltjes gewoon de meter in je auto moeten hangen.. en dan met de kabeltjes op je accu aangesloten.. en dan tijdens het rijden kijken!

grote kans namelijk dat er ergens (bijv. bij je remmen) een kabelbreukje zit, waardoor alle stroom 'weglekt'!

je kan het ook wat eenvoudiger testen, door gewoon onder de kap te meten met draaiende motor.. en dan 1 voor 1 remmen/verlichting/knipperlicht/kachel/radio enzo aan en uit te zetten.. om te kijken wat er heel erg verspilt

remverlichting verbruikt veel stroom, maar je moet wel kunnen zien of het overdreven veel is, of dat het normaal is

thnx voor al jullie tips we zullen het eens gaan proberen allemaal als het nu niet goed komt weten we het ook niet meer h? :shock: haha ik hou jullie nog wel op de hoogte of we eruit komen haha in ieder geval bedankt!!!
succes krisje!

FmXXX-STanie
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 309
Joined: TueJun05, 2007 9:21:58 PM
Location: sellingen

Post by FmXXX-STanie »

misschien een kabel breuk in 1 van de kabels van je dynamo..
of gewoon weer zoon massa foutje..
*dat heb ik nu geleerd!* check altijd eerst de massa voordat je iets gaat vervangen =)

maar als je je accu oplaat aan een lader..
dan blijft hij wel vol ?

accu water goed op peil ?
of staan die cellen helemaal droog ?
______________________________________
Wie niet Snell is,
Is laag !!

krisje
AX Starter
AX Starter
Posts: 12
Joined: SunFeb04, 2007 2:23:02 PM
Location: erp ( brabant )

Post by krisje »

FmXXX-STanie wrote:misschien een kabel breuk in 1 van de kabels van je dynamo..
of gewoon weer zoon massa foutje..
*dat heb ik nu geleerd!* check altijd eerst de massa voordat je iets gaat vervangen =)

maar als je je accu oplaat aan een lader..
dan blijft hij wel vol ?

accu water goed op peil ?
of staan die cellen helemaal droog ?


hee ik ben ermee naar de garage gereden mijn kabeltje in mijn dynamo was kapot en mijn accu was ook aan het verslijten dus in combi daarvan werken het samen niet meer haha maar omdat ik die monteur kende nog van thuis vroeger.. koste een 2 dehandse accu en dynamo maken maar 30 euro :wink: :!: maar kei bedankt voor alle tips :D

Post Reply