ik heb volgens mij zoiets al gelezen bij jullie, maar ik heb al een tijdje dat ik vreselijk olie lek onder mijn ax. Bij de garage zeggen ze dat mijn blok gewoon lekt, en het is echt heel veel mijn onderkant is ook drijf nat. We hebben hem al een keer schoon gespoten aan de onderkant maar het was na 2 dagen weer z`n zooitje er onder. Het is echt raar ik hou gewoon mijn olie peil bij maar ja dat lekken is nou ook niet goed voor het milieu en je ziet gewoon waar ik met mijn auto gestaan heb er liggen echt mega plekken. Ook als ik net 5 minuten ergens sta liggen er al 6 drupels op de grond dus ja wat kan ik er hier nu mee doen. Help
aandrijfas is het niet die heb ik vervangen al die was toen ook gescheurd bij het rubber, maar bij het remmen maakt mijn linker kant ook z`n raar geluid als iets van kloenk ik voel het ook tot in mijn rempedaal als ik rem. Maar die olie daar ging het over ja het komt overal van daan want ook van bovenaf aan de zijkant bij mijn blok is het nat en dat gaat zo door tot aan beneden
de aandrijfaskeerring >> de keerring die om je aandrijfas zit, in de bak. als je je aandrijfas vervangt MOET je die keerring ook vervangen anders gaat ie inderdaad flink lekken...
Zou inderdaad eerst 's nagaan waar de olie vandaan komt en wat voor olie het is.
In een garage roepen ze bij een AX wel vaker direct dat het motorolie is, meestal wel terecht overigens/helaas.
Motorolie ruikt naar, eeeh, motor en bakolie ruikt heel anders. Meeste mensen vinden bakolie enorm stinken.
Maar een lekkende keerring waar de aandrijfas in de bak steekt is makkelijk te controleren als je ff eronder kijkt.
Bij keerringen met witte tandjes aan de buitenkant(die psa tegenwoordig gebruikt en levert) is vervangen niet per se nodig trouwens.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage