Stationair te hoog

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
grietje
AX super weirdo
AX super weirdo

Stationair te hoog

Post by grietje »

Die vraag is er vast al een keer geweest,
mijne loopt stationair VEELSTE hoog.

Motor = 1.4 type 1 GT blok met bosch injectie

Geen verschil/warme koude motor
In zn vrij dus of met koppeling erop gaat ie echt enorm lopen, wel regelmatig.

Op het moment dat je de koppeling op laat komen gaat de auto weer rustig lopen.

stappenmotor is helemaal schoongemaakt, bedrading bleek slecht, maar dit is gemaakt, geen verschil.

Dan is de lambda nog een beetje erg slecht aangesloten (heel provosorisch) ik neem aan dat dit het probleem ook nog kan zijn?
Het is wel sinds die zo is aangesloten dat hij het doet:
Image

En soms, soms als je hem start loopt ie ineens wel rustig, totdat je dan weer een keer gas heb gegeven.

Iemand een lambda met kabeltjes over?
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

pcrodent
Moderator
Moderator

Post by pcrodent »

Ik* gok op je Lambdasonde en heb er nog wel eentje liggen. Waggel? Kan je 't ff proberen...

* of het verstandig is in die gok mee te gaan is maar de vraag, maar uitproberen kost nix natuurlijk :)
Kijk uit, een Cactussssss

slalombx
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by slalombx »

Potmeter van het gasklephuis kapot, gebeurt wel eens vaker, goede gebruikte zijn moeilijk te vinden :?

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by grietje »

Lambda vervangen, dat was het niet.. Nu de ECU aan t resetten.
Vrijdag andere stappen motor proberen...

Potmeter, wat moet ik me daarbij voorstellen en waar zit t, wat doet t, en wat moet ik ervoor vervangen?
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Mark »

Blijft je gashendel niet hangen...
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by grietje »

Mark wrote:Blijft je gashendel niet hangen...
Ook al aangedacht idd
heb er aan gefrummelt, maar gaf geen verschil
En is het dan niet raar dat als ik mn koppeling op laat komen dat ie dan wel goed loopt?

Ecu resetten mocht iig niet baten :(
=

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Mark »

Nee dat zou niet raar zijn. Laat met normaal toerental je koppeling maar eens opkomen. Dan zakt ie ook in elkaar.

Logisch ook... Als jij een klein stukje je koppeling op laat komen slipt ie. Maar geeft wel weerstand. Dus de motor krijgt het zwaarder maar niet meer benzine. Dus zakt ie in elkaar.

Maar trek alle sensors eens los. Laat hem eens in noodloop draaien.

Vind het namelijk vaag dat ie wel goed rijd voor de rest. Je zou de kleur van je bougies ook eens moeten bekijken...

Begint er een beetje op te lijken dat je injectiehuis niet lekker meer is. En die zijn duur. Bij Citroën rekenen ze er rond de 375 euro voor. (nieuw)
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by grietje »

Mark wrote:Nee dat zou niet raar zijn. Laat met normaal toerental je koppeling maar eens opkomen. Dan zakt ie ook in elkaar.

Logisch ook... Als jij een klein stukje je koppeling op laat komen slipt ie. Maar geeft wel weerstand. Dus de motor krijgt het zwaarder maar niet meer benzine. Dus zakt ie in elkaar.

Maar trek alle sensors eens los. Laat hem eens in noodloop draaien.

Vind het namelijk vaag dat ie wel goed rijd voor de rest. Je zou de kleur van je bougies ook eens moeten bekijken...

Begint er een beetje op te lijken dat je injectiehuis niet lekker meer is. En die zijn duur. Bij Citroën rekenen ze er rond de 375 euro voor. (nieuw)
Naja, ik heb als het goed is al een nieuw blok incl kabelboom en injectie en alles gekocht, (omdat mijn kabelboom ook verrot is, blok is oververhit geweest en tikt, injectie twijfel ik al langer over) Dus als de stappenmotor het ook niet oplost, laat ik het wel lekker tot ie toch overlijdt ;)

Verbruik is overigens ook niet echt hoger, en hij rijd idd verder 'prima' alhoewel ik wel het gevoel heb alsof ie nog veel erger is gaan haperen in bochten naar rechts.
=

Post Reply