Motor houdt in bij bocht naar rechts...
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Motor houdt in bij bocht naar rechts...
Ik dacht net alle problemen kwijt te zijn van mn Axje maar ik heb weer een nieuwe (voor mij). Het type is AX 1.1 Mistral 1990.
Het probleem is dat de motor inhoudt wanneer ik een bocht naar rechts maak. Bij een flauwe bocht op de snelweg heb ik geen problemen, maar met stadsverkeer (dus een scherpere bocht) houdt ie in. Dat gebeurd in z'n 1e, 2e en 3e versnelling. Na de bocht "komt ie weer bij" en rijdt weer normaal. Bij rechtuit rijden en linksafslaan heb ik het probleem nog niet gemerkt.
Wie heeft een idee waar ik het moet zoeken?
grz
A
Het probleem is dat de motor inhoudt wanneer ik een bocht naar rechts maak. Bij een flauwe bocht op de snelweg heb ik geen problemen, maar met stadsverkeer (dus een scherpere bocht) houdt ie in. Dat gebeurd in z'n 1e, 2e en 3e versnelling. Na de bocht "komt ie weer bij" en rijdt weer normaal. Bij rechtuit rijden en linksafslaan heb ik het probleem nog niet gemerkt.
Wie heeft een idee waar ik het moet zoeken?
grz
A
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 51
- Joined: WedFeb11, 2004 2:49:06 PM
- Location: Vlissingen
- Contact:
Bocht naar rechts
Ik heb precies hetzelfde probleem, bij Bergen op Zoom de Phillip Morris bocht. Als ik die te hard neem houd de motor is en gaat daarna wel vol gas. Ik zat te denken dat de benzine naar 1 kants gaat in de bocht waardoor ie niet goed zijn benzine kan aanzuigen. Iets anders kan ik ook niet bedenken.
Met onze cup-AX hebben we volgens mij hetzelfde probleem. Bij leger wordende tank houdt ie in en na bochten in. En dat terwijl we er twee benzinepompen in hebben zitten. Dat mag ook wel bij een verbruik van 1 op 4...
De oplossing lijkt een headertank, een klein bufferreservoir dat steeds vol wordt gepompt. Door de opbouw van de headertank wordt de invloed van het 'klotsen' uitgeschakeld. Heeft een van jullie ervaring met zo'n buffertankje? Het hoeft maar iets van hooguit 1 liter inhoud te zijn.
Of een dergelijke buffertank ook in een straatauto mag worden ingebouwd weet ik niet. Een brandstoftankje in de motorruimte is natuurlijk niet het veiligste.
De oplossing lijkt een headertank, een klein bufferreservoir dat steeds vol wordt gepompt. Door de opbouw van de headertank wordt de invloed van het 'klotsen' uitgeschakeld. Heeft een van jullie ervaring met zo'n buffertankje? Het hoeft maar iets van hooguit 1 liter inhoud te zijn.
Of een dergelijke buffertank ook in een straatauto mag worden ingebouwd weet ik niet. Een brandstoftankje in de motorruimte is natuurlijk niet het veiligste.
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2744
- Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
- Location: Fijnaart (West Brabant)
- Contact:
Wat ik vreemd vind is dat als het idd komt door het klotsen v/d tank, iedere ax daar toch af en toe last van zou moeten hebben. dan zou het een ontwerpfoutje zijn. Maar ik heb er nog nooit iets van gemerkt
Zou het kunnen zijn dat de tank niet goed ontlucht en dat daardoor een soort vacuum onststaat, wat het leven voor de branstofpomp bemoeilijkt?
Ik had weleens zoiets met me scooter. Die hield soms ook ineens in en dan moest ik de tank ontluchten voordat tie het weer deed.
zomaar een ideetje......
Zou het kunnen zijn dat de tank niet goed ontlucht en dat daardoor een soort vacuum onststaat, wat het leven voor de branstofpomp bemoeilijkt?
Ik had weleens zoiets met me scooter. Die hield soms ook ineens in en dan moest ik de tank ontluchten voordat tie het weer deed.
zomaar een ideetje......
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)
-
- AX Master
- Posts: 1179
- Joined: WedOct08, 2003 1:18:29 PM
- Location: 's Hertogenbosch
harry wrote:ik heb gehoord dat het bij de zx'en ook het geval is, bij mij nog niet maar hou het wel in de gaten
en je brandstoffilter vervangen kan dat het niet zijn
klopt is bij beide! (uit beide kan ik dat zeggen met ervaring)
ook de A2 lus van den Bosch naar Eindhoven
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
hmm geen last van. kan ook best link zijn hoor als ie heel erg inhoud en een snelle bocht.. ik heb dat met een slecht afgestelde 205 rally gehad waarbij de accelleratie pompen van de carbs niet synchroon stonde. tot 2000 toweren hapte die echt naar benzine. als je een beetje snel bezig was en je kwam onder de 3000 toeren hapte die ook in een keer. met als gevolg dat je in de richting kijkt waar je 5 seconden daarvoor zeg maar vandaan kwam.
mijn sportjes hielden gelukkig alleen in als ik van het gas afga
mzzl
denny
mijn sportjes hielden gelukkig alleen in als ik van het gas afga
mzzl
denny
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.