205 Rallye/AX sport kop op een K2A (TU3S) onderblok zetten

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

bestuur
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 158
Joined: SatJan24, 2004 2:32:08 PM
Location: BeNeLux

Post by bestuur »

(q01z)
helaas niet, klepseals waren niet de goede.. dus ik kon nix :(
maar verder gaat het wel lukken.

zit alleen nog met het probleem dat ik een gaskabel heb die langgenoeg is om eerst 3x rond de wereld te gaan om vervolgend bij de gashendel uit te komen.. (maar het werkt wel!)

jergroen
AX driver
AX driver
Posts: 33
Joined: TueMar14, 2006 12:36:13 AM
Location: Sint-Oedenrode

Post by jergroen »

inmiddels heb ik m'n cylinderkop weer terug..
Het ding is netjes gerepareerd, gevlakt etc.

Ben nu bezig de motor in elkaar te zetten.
Wat ik me af vroeg is: moeten de Webers opnieuw afgesteld worden?
Lijkt me wel h? (voor optimaal rendement zowiezo)?
Maar om 'm fatsoenlijk draaiend te krijgen?

En het vliegwiel.. zou ik het vliegwiel van het 1300 blokje op het 1400 blokje moeten zetten? of maakt dat niets uit? (bv dat ze hetzelfde zijn)

Ik kan het nmlk niet zien omdat het 1300 blokje ergens anders is.


Jeroen

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

zo, vandaag heb ik m draaiende gekregen hoor!
nog niets afgesteld, zat nog geen uitlaat onder dus dat kon ik de buren niet aandoen..

afstellen moet zoiezo, (dat moet eigenlijk bij elke weersverandering ;))

voor het vliegwiel, je zou ze even allebij op de weegschaal moeten leggen, maar volgens mij zijn die 2 even zwaar..

owhja, let op dat jeje bougiekabels niet verkeerd monteerd, dat geeft leuke knallen, maar geen startgeluid ;)
Image

jergroen
AX driver
AX driver
Posts: 33
Joined: TueMar14, 2006 12:36:13 AM
Location: Sint-Oedenrode

Post by jergroen »

Gefeliciteerd met je succes:P

Aha.. thnx voor je reactie..

Wat de bougiekabels betreft.. ze zitten nog op de verdeler ;)

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

jergroen wrote:Gefeliciteerd met je succes:P

Aha.. thnx voor je reactie..

Wat de bougiekabels betreft.. ze zitten nog op de verdeler ;)
gelukkig had ik ook nog zo'n setje (die ingeving kreeg ik vanavond opeens) dus toen was het probleem snel gevonden..

ik kan pas dinsdag gaan afstellen gok ik.. morgen eerst al mn koperen remleidingen gaat trekken en monteren.. en daarna mn uitlaat op maar gaan maken..
Image

jergroen
AX driver
AX driver
Posts: 33
Joined: TueMar14, 2006 12:36:13 AM
Location: Sint-Oedenrode

Post by jergroen »

Een probleem..

Bij een van de gaten voor de kopbouten in het onderblok is de schroefdraad eruit.. Hoe zit het daar mee? Moet die dan getapt
worden of zit dat anders.. omdat de draad mee uit het blok kwam.

jeroen

jergroen
AX driver
AX driver
Posts: 33
Joined: TueMar14, 2006 12:36:13 AM
Location: Sint-Oedenrode

Post by jergroen »

Een probleem..

Bij een van de gaten voor de kopbouten in het onderblok is de schroefdraad eruit.. Hoe zit het daar mee? Moet die dan getapt
worden of zit dat anders.. omdat de draad mee uit het blok kwam.

jeroen

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2438
Joined: ThuJun19, 2003 11:36:41 AM
Location: breda

Post by denny »

jergroen wrote:Een probleem..

Bij een van de gaten voor de kopbouten in het onderblok is de schroefdraad eruit.. Hoe zit het daar mee? Moet die dan getapt
worden of zit dat anders.. omdat de draad mee uit het blok kwam.

jeroen
das een probleem ja. een erg groot zelfs. Normaal boren ze het gat dan op en draaien er een huls in (naam ff kwijt) waarin dan weer de originele kopbout gedraait kan worden. Maar mijn vraag is dan gelijk wie heeft die bout zo enorm vastgedraait dat de schroefdraad eruit getrokken is. dat heeft met het vastdraaien te maken nl.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

Lucske
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 205
Joined: WedFeb07, 2007 12:05:08 PM

Post by Lucske »

denny wrote:
Normaal boren ze het gat dan op en draaien er een huls in (naam ff kwijt)
Dat heet een helicoil en bij een motorblok zou ik iig. niet zelf gaan proberen die erin te zetten (er zijn setjes verkrijgbaar waarmee je dit hobbymatig kunt doen).
Het is nl. erg belangrijk dat ie er echt goed recht in zit. Motorenrevisiebedrijf zal dat wel netjes kunnen.

jergroen
AX driver
AX driver
Posts: 33
Joined: TueMar14, 2006 12:36:13 AM
Location: Sint-Oedenrode

Post by jergroen »

Inmiddels een ander blokje op de kop getikt.. :D
Het blok is in elkaar gezet en naar de garage gebracht
waar het ding in mn 205je wordt gehangen.. ik ben benieuwd.
Heeft iemand suggesties waar dat ik de boel goed (rollenbank)
en betaalbaar kan laten afstellen? Mocht het de garage niet lukken?

mvg Jeroen

TwoTone
AX Master
AX Master
Posts: 1260
Joined: SatMar18, 2006 9:40:07 PM
Location: Rotterdam

Post by TwoTone »

Goed afstellen, doen ze bij Speedcentre. Krijg je een mooie uitdraai mee.. en de mensen die er rond lopen, weten waar ze mee bezig zijn.

www.speedcentre.nl
"Waar een wil is, is een weg"
Jammer dat de weg niet staat aangegeven

Post Reply