olielekkage

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
De Freker
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid

olielekkage

Post by De Freker »

raarrrrrr....

sinds ik denk 1,5 maand heeft mijn ax veel last van olieverlies....zowel na een nachtje stilstaan ligt er een plasje met zo'n 4 cm diameter, en ineens oliesporen onder de motorkap, tegen de verschillende delen vamnd e motorruitme aan. denk aan binnenkant neus, ter hoogte van dynamo, olie op binnenkant motorkap, alles ter hoogte van de dynamo. Dus net weer ff geod gekeken, maar er hangen gewoon echt druppeltjes...alleen heeeel vreemd vind ik dat er ook olie zat op de koelwaterslang (ja ook as voorkant) AAN DE ZIJKANT, ter hoogte van het rechtervoorwiel! hier is dus geen verbinding meet tussen blok oid...dus moet door rondspetteren komen ofzo..... slingert mn dynamo de lekkende olie dan in de rondte ofzo? Maar mn snaartje is gewoon droog :?: ...heb net maar weer overschot wegegehaald...maar ja tis dus vooral als de rechterkant vd auto op de weg staat (en linkerkant dus op stoep) dus dan moeilijk te checken waar het vandaan komt....af en toe denk ik de carterpan....maar nu ook op oliefilter....en aangezien oliefilter dan het hoogste 'natte' punt is als ie schuin staat....maar die zit goed vast....

hebben jullie een ideetje...een bekend zwak punt...oid waar ik kan zoeken ofzo...?

ohja...eneh IK ben juist iemand die met koude motor netjes max 3000 toeren rijdt....dus vind dit hele voorval zoiezo een beetje vreemd...

Bedankt alvast!

Groet,

Freek
:D
...tsja....

Ax 1.1 Volcane, Alfa 75 TS :twisted:

peter
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by peter »

typisch een lekke koppakking :( kijk maar eens een stukje boven de dynamo (waar cilinderkop en onderblok aan elkaar zitten)
Image

De Freker
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid

koppakking

Post by De Freker »

ok, thanks....stel dat ik het zelf ga doen, MOET ik dan echt mijn kleppen ook stellen?

ik denk dat er verder niets ernstigs aan de hand is, dus wil eiegenlijk alleen de kop eraf halen, schoonmaken, nieuwe pakking en kop terugplaatsen....

of moet ik echt ook per se met spanrollen in de weer enzo?

dank alvast

groet,

Freek
:D
...tsja....

Ax 1.1 Volcane, Alfa 75 TS :twisted:

pcrodent
Moderator
Moderator

Post by pcrodent »

Uhm tja ik vrees dat je die distributieriem toch even los moet maken om die kop eraf te halen, en als je dan toch bezig bent kun je die net zo goed nieuw erop doen + spanrol. Trouwens, kleppen stellen is niet z?veel werk dat je daarop wilt gaan bezuinigen als je een koppakking gaat doen...
Kijk uit, een Cactussssss

Post Reply