Vanaf ongeveer een half volle tank lijdt mijn auto aan een vermogen verlies in alle bochten naar rechts. Je hoeft ze er niet heel fel voor te nemen Even slingeren is vaak genoeg om het vermogen weer terug te krijgen.
Hij krijg duidelijk even geen benzine. Nu lijkt het mij aan de ene kant wel logisch (alle bezine naar 1 kant..) maar bijvoorbeeld mijn andere AX, die veel meer overhelt heeft er totaal geen last van, ook niet als de tank echt leeg begint te raken.
Aan welke kant van de tank zit ' de uitgang' en hoe is die verbinding naar de brandstof pomp?
Als de brandstof pomp te zwak/aan het doodgaan is, zou ik dat dan ook nog op andere manieren moeten merken? Kan het misschien met een andere tank opgelost worden?
Of zit het misschien meer in het injectiehuis, dat het daar niet goed doorloopt?
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Pixels66 wrote:lijkt mij totaal niet logisch, aangezien er altijd benzine door de leidingen loopt en in de injector zit...
eer dat dat op is ben jij je bocht weer uit...
Ik dacht meer, dat het daar door overhellen ff niets krijgt, maar dan zou het ook moeten zijn als de tank vol zit neem ik aan... kom je toch weer terug op die pomp.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
mijn oude ax had er ook last van.. bij deellast de bocht door viel t vermogen weg.. ik had al diverse delen vervangen maar t mocht nie baten.. ben wel benieuwd wat het is als je er ooit achter komt..
Daan wrote:mijn oude AX had er ook last van.. bij deellast de bocht door viel t vermogen weg.. ik had al diverse delen vervangen maar t mocht nie baten.. ben wel benieuwd wat het is als je er ooit achter komt..
Dan loopt de carb over, of beter gezegd, de benzine in de vlotterkamer. Standaardkwaaltje bij de oudere BX'en. Bij mijn carb kan dat ook.
Alleen heeft Romy geen carb...
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Ik heb dit probleem ook....en dan alleen bij pittig rijden, ter illustratie bijvoorbeeld op het circuit in de Tarzanbocht, heel irrirtant....bij m'n cursus sierra ook gehad, maar dat had vooral met de grote tank te maken die leeg raakte....bij de AX vind ik het niet echt logisch.....hij heeft het bijvoorbeeld niet bij een slalom, dus....maar dar is de lastwisseling te kort vermoed ik....dus toch lucht aanzuigen?
net een soort fuel cut defender, iets dat ingrijpt.....
De Freek: ligt toch echt aan het benzineniveau in de tank. Hadden wij op het circuit ook last van met de AX, kwestie van zorgen dat de tank > halfvol blijft. AX heeft geen stalen tank dus je kan 'm niet openslijpen en schotten plaatsen helaas.
Een vervangingstank plaatsen kan wel in een circuitauto.
grietje: heeft q01z niet ergens een brandstofdrukmetertje rondslingeren? Misschien dat de pomp aan de zwakke kant is.
kevin.broke wrote:De Freek: ligt toch echt aan het benzineniveau in de tank. Hadden wij op het circuit ook last van met de AX, kwestie van zorgen dat de tank > halfvol blijft. AX heeft geen stalen tank dus je kan 'm niet openslijpen en schotten plaatsen helaas.
Een vervangingstank plaatsen kan wel in een circuitauto.
grietje: heeft q01z niet ergens een brandstofdrukmetertje rondslingeren? Misschien dat de pomp aan de zwakke kant is.
maar het vreemde is.. niet elke ax heeft het probleem.. mijn gti heeft er niet last van. .maar mijn 1.1 had het wel ..
dus ik zou voor de zekerheid toch eens brandstof filter en filter wat op de pomp zit bekijken/schoonmaken..
kevin.broke wrote:De Freek: ligt toch echt aan het benzineniveau in de tank. Hadden wij op het circuit ook last van met de AX, kwestie van zorgen dat de tank > halfvol blijft. AX heeft geen stalen tank dus je kan 'm niet openslijpen en schotten plaatsen helaas.
Een vervangingstank plaatsen kan wel in een circuitauto.
grietje: heeft q01z niet ergens een brandstofdrukmetertje rondslingeren? Misschien dat de pomp aan de zwakke kant is.
Maar idd, niet alle axen doen het, en de meer overhellende doet het dus niet, daar zou je het toch meer bij verwachten...
en ik heb geen idee wat q01z heeft, en daar zal ik ook niet achterkomen
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Ik heb vorige week mijn brandstofpomp vervangen, en nu doet ie van mij het ook Daarvoor geen last, alleen ik moest wel vervangen aangezien de oude pomp niet meer genoeg druk leverde...
Oftewel: het lijkt me dus dat het in je brandstofpomp zit!
Hmm, dan toch maar opzoek naar brandstof pomp dus !
thanx!
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Super de super thanx peter!!!
Het was de brandstof pomp!!!
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Het lijkt er sterk op dat het als volgt in elkaar zit:
In bochten waar de benzine niet meer zo makkelijk opgepompt kan worden, treedt er dan wat drukverlies op.
Bij een gezonde pomp is de druk die overblijft nog wel hoog genoeg om de injector(en) goed te laten werken, bij een pomp die wat versleten is, is die buffer er niet meer en krijgt de motor niet genoeg benzine. Gevolg is dan natuurlijk haperen van de motor.
Tarzanbocht is wel een heel extreem voorbeeld van dat de benzine lange tijd 1 kant op geslingerd wordt in de tank.
Aangezien er geen schotten in de tank zitten, kan ook een gezonde pomp bij een vrij lege tank dan niet meer genoeg druk leveren en krijgt ie benzinegebrek.