Vermogen verlies in bocht

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Vermogen verlies in bocht

Post by grietje »

Vanaf ongeveer een half volle tank lijdt mijn auto aan een vermogen verlies in alle bochten naar rechts. Je hoeft ze er niet heel fel voor te nemen ;) Even slingeren is vaak genoeg om het vermogen weer terug te krijgen.

Hij krijg duidelijk even geen benzine. Nu lijkt het mij aan de ene kant wel logisch (alle bezine naar 1 kant..) maar bijvoorbeeld mijn andere AX, die veel meer overhelt heeft er totaal geen last van, ook niet als de tank echt leeg begint te raken.

Aan welke kant van de tank zit ' de uitgang' en hoe is die verbinding naar de brandstof pomp?
Als de brandstof pomp te zwak/aan het doodgaan is, zou ik dat dan ook nog op andere manieren moeten merken? Kan het misschien met een andere tank opgelost worden?

Of zit het misschien meer in het injectiehuis, dat het daar niet goed doorloopt?
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Pixels66
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 820
Joined: TueJun13, 2006 11:50:05 PM
Location: Rijswijk
Contact:

Post by Pixels66 »

lijkt mij totaal niet logisch, aangezien er altijd benzine door de leidingen loopt en in de injector zit...

eer dat dat op is ben jij je bocht weer uit...

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Pixels66 wrote:lijkt mij totaal niet logisch, aangezien er altijd benzine door de leidingen loopt en in de injector zit...

eer dat dat op is ben jij je bocht weer uit...


Ik dacht meer, dat het daar door overhellen ff niets krijgt, maar dan zou het ook moeten zijn als de tank vol zit neem ik aan... kom je toch weer terug op die pomp.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

brandstoffilter?

Daan
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 210
Joined: SatApr08, 2006 6:11:01 PM

Post by Daan »

mijn oude ax had er ook last van.. bij deellast de bocht door viel t vermogen weg.. ik had al diverse delen vervangen maar t mocht nie baten.. ben wel benieuwd wat het is als je er ooit achter komt..
Image
1.1carb 4-bak:)

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

brandstoffilter kan idd..
of slechte tankontluchting,
Image

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Daan wrote:mijn oude AX had er ook last van.. bij deellast de bocht door viel t vermogen weg.. ik had al diverse delen vervangen maar t mocht nie baten.. ben wel benieuwd wat het is als je er ooit achter komt..


Dan loopt de carb over, of beter gezegd, de benzine in de vlotterkamer. Standaardkwaaltje bij de oudere BX'en. Bij mijn carb kan dat ook.

Alleen heeft Romy geen carb...
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

Daan
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 210
Joined: SatApr08, 2006 6:11:01 PM

Post by Daan »

maar ik rijd nu een andere auto en ik heb die zelfde ouwe carb erop gezet.. maar nu doet die het niet.. het ligt dus niet aan de carb
Image
1.1carb 4-bak:)

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

q01z wrote:of slechte tankontluchting,


en hoe kom ik daar achter, of dat het is?

filtertje vervangen we zoiezo maar ff
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Djoeri
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 267
Joined: SunJul09, 2006 12:26:32 PM
Location: Almere
Contact:

Post by Djoeri »

misschien iets simpel gedacht, maar kan het ook niet zijn dat er ergens een toevoerleiding van je brandstof afknelt? als je een bocht neemt.

:roll: weet het niet zeker, is maar een ideetje.
Mercedes-Benz 190 '89
Voor foto's check mijn wie is wie:
BRUM-Ster

De Freker
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 9
Joined: WedAug30, 2006 10:23:20 PM
Location: Haarlem

benzinetoevoerprobleem

Post by De Freker »

Zo daar ben ik weer eens.... :oops:

Ik heb dit probleem ook....en dan alleen bij pittig rijden, ter illustratie bijvoorbeeld op het circuit in de Tarzanbocht, heel irrirtant....bij m'n cursus sierra ook gehad, maar dat had vooral met de grote tank te maken die leeg raakte....bij de AX vind ik het niet echt logisch.....hij heeft het bijvoorbeeld niet bij een slalom, dus....maar dar is de lastwisseling te kort vermoed ik....dus toch lucht aanzuigen?

net een soort fuel cut defender, iets dat ingrijpt.....

Ben erg beneiuwd naar jullie ideeen....

Bedankt alvast.

Groet,

Freek
:D
...tsja....

Ax 1.1 Volcane, Alfa 75 TS :twisted:

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

De Freek: ligt toch echt aan het benzineniveau in de tank. Hadden wij op het circuit ook last van met de AX, kwestie van zorgen dat de tank > halfvol blijft. AX heeft geen stalen tank dus je kan 'm niet openslijpen en schotten plaatsen helaas.
Een vervangingstank plaatsen kan wel in een circuitauto.

grietje: heeft q01z niet ergens een brandstofdrukmetertje rondslingeren? Misschien dat de pomp aan de zwakke kant is.

De Freker
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 9
Joined: WedAug30, 2006 10:23:20 PM
Location: Haarlem

benzinetoevoer

Post by De Freker »

Okidoki...zal er op letten.

Bedankt.

Groet,

Freek
:D
...tsja....

Ax 1.1 Volcane, Alfa 75 TS :twisted:

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

kevin.broke wrote:De Freek: ligt toch echt aan het benzineniveau in de tank. Hadden wij op het circuit ook last van met de AX, kwestie van zorgen dat de tank > halfvol blijft. AX heeft geen stalen tank dus je kan 'm niet openslijpen en schotten plaatsen helaas.
Een vervangingstank plaatsen kan wel in een circuitauto.

grietje: heeft q01z niet ergens een brandstofdrukmetertje rondslingeren? Misschien dat de pomp aan de zwakke kant is.


maar het vreemde is.. niet elke ax heeft het probleem.. mijn gti heeft er niet last van. .maar mijn 1.1 had het wel ..

dus ik zou voor de zekerheid toch eens brandstof filter en filter wat op de pomp zit bekijken/schoonmaken..
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

kevin.broke wrote:De Freek: ligt toch echt aan het benzineniveau in de tank. Hadden wij op het circuit ook last van met de AX, kwestie van zorgen dat de tank > halfvol blijft. AX heeft geen stalen tank dus je kan 'm niet openslijpen en schotten plaatsen helaas.
Een vervangingstank plaatsen kan wel in een circuitauto.

grietje: heeft q01z niet ergens een brandstofdrukmetertje rondslingeren? Misschien dat de pomp aan de zwakke kant is.


Maar idd, niet alle axen doen het, en de meer overhellende doet het dus niet, daar zou je het toch meer bij verwachten...

en ik heb geen idee wat q01z heeft, en daar zal ik ook niet achterkomen
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

peter
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2071
Joined: FriAug01, 2003 12:56:51 AM
Location: Veendam

Post by peter »

Ik heb vorige week mijn brandstofpomp vervangen, en nu doet ie van mij het ook :? Daarvoor geen last, alleen ik moest wel vervangen aangezien de oude pomp niet meer genoeg druk leverde...

Oftewel: het lijkt me dus dat het in je brandstofpomp zit!
Image

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Hmm, dan toch maar opzoek naar brandstof pomp dus ;)!

thanx!
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!

Super de super thanx peter!!!
Het was de brandstof pomp!!!
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Lucske
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 205
Joined: WedFeb07, 2007 12:05:08 PM

Post by Lucske »

Het lijkt er sterk op dat het als volgt in elkaar zit:

In bochten waar de benzine niet meer zo makkelijk opgepompt kan worden, treedt er dan wat drukverlies op.

Bij een gezonde pomp is de druk die overblijft nog wel hoog genoeg om de injector(en) goed te laten werken, bij een pomp die wat versleten is, is die buffer er niet meer en krijgt de motor niet genoeg benzine. Gevolg is dan natuurlijk haperen van de motor.

Tarzanbocht is wel een heel extreem voorbeeld van dat de benzine lange tijd 1 kant op geslingerd wordt in de tank.
Aangezien er geen schotten in de tank zitten, kan ook een gezonde pomp bij een vrij lege tank dan niet meer genoeg druk leveren en krijgt ie benzinegebrek.

peter
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2071
Joined: FriAug01, 2003 12:56:51 AM
Location: Veendam

Post by peter »

grietje wrote:Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!

Super de super thanx peter!!!
Het was de brandstof pomp!!!

mooi om te horen :wink:
Image

Post Reply