Ik heb een 1.4 GT uit 91 met carburator en deze auto ligt op LPG, nu heb ik een probleem als hij stationair draait op LPG soms draait hij een 1000 toeren (normaal dus) maar de andere keer draait hij er ook al wel eens 2000. Of ergens ertussen in. Als ik overschakel op benzine is alles weer normaal en draait hij dus ook normaal stationair.
Iemand een idee? Of zou ik het gewoon zo laten en er niet te veel op letten?
onregelmatig toerental
Moderators: denny, vtspower, webmasters
-
- AX Master
- Posts: 1179
- Joined: WedOct08, 2003 1:18:29 PM
- Location: 's Hertogenbosch
betreft een NIET g3 installatie, van een g3 weet ik niets.
ik heb er toevallig ienieminie ervaring mee...
in je inlaat zit een ring waarmee het gasmengsel in wordt gesprayed,
deze ring heeft allemaal kleine gaatjes.
hier kan van die witte oxidatie optreden, dan gaat de motor onregelmatig lopen.(oxidatie treedt op door condensvorming)
ook heb je kans bij oxidatie van deze metalen verstuiver ring, dat het mengsel niet regelmatig wordt vernevelt, de kans op backfire neemt dan toe en is heel gevaarlijk.
(kleine explosie die je motor kapot maakt, omdat je inlaat scheurt)
ik zou snel naar een lpg station gaan om het te laten nazien.
vraag aan je dealer wanneer er voor het laatst naar gekenen is,
ze horen dat iedere 10.000 km te controleren en te reinigen.
boem is ho, voor een ax op gas is boem total loss.
ik heb er toevallig ienieminie ervaring mee...
in je inlaat zit een ring waarmee het gasmengsel in wordt gesprayed,
deze ring heeft allemaal kleine gaatjes.
hier kan van die witte oxidatie optreden, dan gaat de motor onregelmatig lopen.(oxidatie treedt op door condensvorming)
ook heb je kans bij oxidatie van deze metalen verstuiver ring, dat het mengsel niet regelmatig wordt vernevelt, de kans op backfire neemt dan toe en is heel gevaarlijk.
(kleine explosie die je motor kapot maakt, omdat je inlaat scheurt)
ik zou snel naar een lpg station gaan om het te laten nazien.
vraag aan je dealer wanneer er voor het laatst naar gekenen is,
ze horen dat iedere 10.000 km te controleren en te reinigen.
boem is ho, voor een ax op gas is boem total loss.
-
- AX liefhebber
- Posts: 812
- Joined: WedJun18, 2003 12:57:53 AM
- Location: Belgisch Limburg
- Contact:
Dit probleem komt me heel bekend voor, mijn ouders hadden een Sierra op gas en die deed dat ook. De audi 100 2.3 van een kameraad ligt ook op gas en die doet dat ook... dan weer eens 800 a 1000tr/min als ie stationair staat, dan weer eens 2000tr/min. Vermits ie die wagen nog niet zolang heeft was ie terug naar de garage gegaan... Is normaal zei de garagehouder... Maak dat de kat wijs! Aan de Sierra is er toen iets vervangen geweest en toen deed ie t niet meer... Ik weet echter niet meer wat dat was Kzal eens nadenken.
-
- Technische Man
- Posts: 200
- Joined: ThuAug14, 2003 9:28:21 AM
- Location: Spijkenisse
Ik denk dat er op jouw auto een gasklepvertager zit,zodat hij soepeler is
tijdens het rijden,maar nu iets te snel staat en daadoor dit effect geeft.
probeer gewoon aan het gashendel de motor iets langzamer te laten
lopen of controleer of de vacuumslangetjes niet lekken.
tijdens het rijden,maar nu iets te snel staat en daadoor dit effect geeft.
probeer gewoon aan het gashendel de motor iets langzamer te laten
lopen of controleer of de vacuumslangetjes niet lekken.
41 jaar bij Citroën gewerkt en dus nu met pensioen
Iemand enig idee hoe het kan dat je toerenteller 500 toeren aangeeft maar je er zeker van bent dat je stationair toch zeker de 8 a 900 loopt ?
Verder functioneert de toerenteller prima voor zover ik kan beoordelen. Tenminste, het max koppel ligt bij 6600 rpm, en dat klopt volgens mij wel
Verder functioneert de toerenteller prima voor zover ik kan beoordelen. Tenminste, het max koppel ligt bij 6600 rpm, en dat klopt volgens mij wel
AX GTi, sold!