Even een vraag:
Ik wil een nieuw uitlaat onder mijn ax zetten. Maar ik wil juist geen lage brom maar een hoge pw?????????p zo die gaat hard!!!
Wie heeft er ervaring mee en wie kan mij adviseren?!?
Of moet ik toch een auto met v6 kopen want dat is een beetje het geluid waar ik naar toen wil.....
Groet Vincent (1.1 volcane)
Nieuwe uitlaat
Moderators: denny, vtspower, webmasters
-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact:
Nieuwe uitlaat
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
zo'n hoog geluid is inderdaad niet bepaald makkelijk te krijgen. dat geluid komt meer uit de motor dan uit de uitlaat..
Wat ik je dan aanraadt ios zo'n japstyle uitlaat in combo met een filtersysteem.... Tis wel heeel lelijk, maar die maken wel een snerpend zwaar geluid, alleen is dat echt een lelijk geluid, alsof je uitlaatpijp bekneld zit..
Overigens kan je dat ook nog doen, je uitlaat pijp aanhet einde, dus bij je demper, een stuk dichtslaan, dat de doorgang smaller wordt....
het filtersysteem. Je neemt een pipercross filter(www.biesheuvel.nl) en deze monteer je niet direct op het luchtfilter huis, maar je plaatst er een metalen buis tussen... Met het filtersysteem krijg je al een vet geluid uit je motorals je gas geeft... Je moet diameter 76mm hebben...
Reken maar dat er dan een DIK geluid uit je auto komt...
Maar zet jezelf niet voor lul, want je kan wel een superdik geluid hebben, maar je kan nog altijd aan een auto zien dat hij een kleine motor heeft en nou niet echt zo snel is... Dus mensen zullen je uitlachen(zeker als je dan nog 'ns wordt voorbijgereden door een impreza, astra GSI of golf gti ofzo, van die auto's die je vaak ziet)...
Wat ik je dan aanraadt ios zo'n japstyle uitlaat in combo met een filtersysteem.... Tis wel heeel lelijk, maar die maken wel een snerpend zwaar geluid, alleen is dat echt een lelijk geluid, alsof je uitlaatpijp bekneld zit..
Overigens kan je dat ook nog doen, je uitlaat pijp aanhet einde, dus bij je demper, een stuk dichtslaan, dat de doorgang smaller wordt....
het filtersysteem. Je neemt een pipercross filter(www.biesheuvel.nl) en deze monteer je niet direct op het luchtfilter huis, maar je plaatst er een metalen buis tussen... Met het filtersysteem krijg je al een vet geluid uit je motorals je gas geeft... Je moet diameter 76mm hebben...
Reken maar dat er dan een DIK geluid uit je auto komt...
Maar zet jezelf niet voor lul, want je kan wel een superdik geluid hebben, maar je kan nog altijd aan een auto zien dat hij een kleine motor heeft en nou niet echt zo snel is... Dus mensen zullen je uitlachen(zeker als je dan nog 'ns wordt voorbijgereden door een impreza, astra GSI of golf gti ofzo, van die auto's die je vaak ziet)...
-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact:
Ja een lucht filter heb ik al en dat geeft inderdaad een vet geluid als je op je gas gaat. Dat is wel een koppendraaier!
Ik wilde dat geluid alleen een beetje versterken in de hoge toeren want dan hoor je de luchtfilter niet meer, alleen een hoop motor kabaal.
Ik bedoel, er zijn veel verschillende vormen van uitlaten. Dubbele of enkele pijp, grote of kleine diameter...
Ik weet dus niet echt goed wat ik moet kiezen.
Ik dacht zelf dat een enkele dunne demper een wat hoger geluid zou geven, i.p.v. een dubbele met een grote diameter (zo'n DTM ding).
En over die snelheid... vergis je niet in een kleine lichte auto...
Ik weet niet of het een echte golf mkI GIT was, maar hij kwam me niet voorbij hihihihi (ja oke er zaten twee meiden in, maar die deden toch wel heel erg hun best en waren behoorlijk pissig toen ze bij het volgende stoplicht achter me stonden)
Maar zo achterlijk om een subaru of zoiets uit te dagen... nee dat heb ik wel geleerd.
Ik wilde dat geluid alleen een beetje versterken in de hoge toeren want dan hoor je de luchtfilter niet meer, alleen een hoop motor kabaal.
Ik bedoel, er zijn veel verschillende vormen van uitlaten. Dubbele of enkele pijp, grote of kleine diameter...
Ik weet dus niet echt goed wat ik moet kiezen.
Ik dacht zelf dat een enkele dunne demper een wat hoger geluid zou geven, i.p.v. een dubbele met een grote diameter (zo'n DTM ding).
En over die snelheid... vergis je niet in een kleine lichte auto...
Ik weet niet of het een echte golf mkI GIT was, maar hij kwam me niet voorbij hihihihi (ja oke er zaten twee meiden in, maar die deden toch wel heel erg hun best en waren behoorlijk pissig toen ze bij het volgende stoplicht achter me stonden)
Maar zo achterlijk om een subaru of zoiets uit te dagen... nee dat heb ik wel geleerd.
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact: