ik was eens wat aan het proberen met een maat van me... Om mijn auto voor de gein is een keertje spinnend weg te laten trekken(ja ik weet het...)...
Maar na 3 keer te hebben geprobeerd, tot de conclusie gekomen dat het gewoon niet gaat, maat van me nog 1 keer proberen proberen, maar hij krijgt die auto niet spinnend weg... Daarna maar mee gestopt, aangezien het nogal begint te ruiken naar koppeling, en het is natuurlijk barslecht.
Komt dit door de brede banden, of is er iets met de koppeling? Ik kan me herinneren dat ik het een keertje deed een hele tijd geleden met de dunne wielen er nog onder...
Maar de brede banden lijkt me niet het feit waardoor hij totaal niet wil "spinnen", aangezien me maat met 195 banden op zijn swift rijdt, en bij hem kan het wel...
Verder lijkt het me ook sterk dat de koppeling versleten is, zo ruw ga ik er niet mee om, heb er pas 11.000 km mee gereden, en ik voel niks raars aan de koppeling. Wat zou je moeten voelen als het wel zo is?
Waar kan dit aan liggen? Moet er ergens iets anders afgesteld worden of wat? Niet dat ik graag elke dag wil spinnen, maar ik vind het gewoon raar dat die auto het niet kan...
groetjes Sander
Mijn AX en de koppeling
Moderators: denny, vtspower, webmasters
ik kreeg het eerst ook niet voor mekaar,
tot sander (ja die naam h?... dat doet 't 'm toch wel weer) het mij uitlegde bij een meeting.
in zn 1, koppeling in, 5000 toeren, koppeling los en gas !
't lukt me zelfs met m'n 195-bandjes, maarja dan heb ik 'n 1.4blokje en jij nog een 1.1
in principe zou het bij jou gewoon moeten lukken..... !
gewoon genoeg(niet te veel) toeren, en dan hoppa!!!!!!
vooral die hoppa!!!!!!!!!
tot sander (ja die naam h?... dat doet 't 'm toch wel weer) het mij uitlegde bij een meeting.
in zn 1, koppeling in, 5000 toeren, koppeling los en gas !
't lukt me zelfs met m'n 195-bandjes, maarja dan heb ik 'n 1.4blokje en jij nog een 1.1
in principe zou het bij jou gewoon moeten lukken..... !
gewoon genoeg(niet te veel) toeren, en dan hoppa!!!!!!
vooral die hoppa!!!!!!!!!
Spreken is goud, Ductape is zilver.
3000tpm is over het algemeen wel genoeg..DuFF wrote:tot sander (ja die naam h?... dat doet 't 'm toch wel weer) het mij uitlegde bij een meeting.
in zn 1, koppeling in, 5000 toeren, koppeling los en gas !
Owja, en vooral niet vergeten de koppeling los te laten, anders gaat er wat stinken
Altijd meer PK's dan jou!
spinnend wegtrekken = gewoon wielspin?
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
jaah dat heb ik allemaal geprobeerd duff... meteen loslaten, langzaam loslaten, wat sneller loslaten, weinig gas, veel gas, maar het gaat gewoon niet...
Heb vanmiddag pascal laten rijden, die zei dat de koppeling wel al een beetje aan het slijten is, dus dat je niet direct het aangrijpingspunt voelt, maar dat het aangrijpen veel geleidelijker gaat, wat niet hoort...
blijf het raar vinden...
Heb vanmiddag pascal laten rijden, die zei dat de koppeling wel al een beetje aan het slijten is, dus dat je niet direct het aangrijpingspunt voelt, maar dat het aangrijpen veel geleidelijker gaat, wat niet hoort...
blijf het raar vinden...