Heb al een hele hoop topics bekeken, maar geen uitsluitsel:
Ik heb een 1.4i uit 1994 met een gietijzeren blok. Daarvan ga ik de waterpomp vervangen tegelijk met distributie. Nu zijn de waterpompen bij de brezan het goedkoopst, maar zoals altijd hebben ze geen idee wat ze je geven en is het dus onduidelijk welke pomp je moet hebben. Het merk van hun pompen is Quinton Hazell. Op hun site staan ook alle gegevens voor welke pomp bij welk blok hoort, echter ook daar niet duidelijk. Is er toevallig iemand hier die ook een Quinton Hazell pomp heeft gebruikt ooit en die toevallig weet welke ik moet hebben voor ijzeren blok? De keuze is tussen de QCP2492 (die kreeg ik mee vd brezan) en de QCP3165.
de site van quinton Hazell
http://www.quintonhazell.nl/
http://www9.qha.com/uk/default.htm
Vraag 2: de thermostaat. Hoorde van Sohail (hier wel bekend bij sommigen) dat je voor een ax 1.4i in de zomer beter een 83 graden thermostaat kunt gebruiken dan de 89 graden die er officieel in moet. De 89 graden zou het in de zomer niet trekken. Ik was benieuwd of mensen hier ervaring mee hebben, of dat het niet nodig is volgens jullie...
2 vragen over waterpomp en thermostaat
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Ik heb er een bx thermostaat in zitten die van 83 graden dus en het bevalt me prima!!! De auto komt gewoon prima op temperatuur en blijft veel constanter. Ik heb wel een onderblok met losse bussen (aluminium).
Hou er overigens rekening mee dat als je een gietijzer ondeblok hebt dat de d-riem net een paar tandjes langer/korter is.
Hou er overigens rekening mee dat als je een gietijzer ondeblok hebt dat de d-riem net een paar tandjes langer/korter is.
AX Soupapes 16
Powered by VEMS;
158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10
Powered by VEMS;
158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10