Km-teller niet op 0 en achterruitverwarming
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Km-teller niet op 0 en achterruitverwarming
Als ik stil sta voor een stoplicht blijft mijn kilometerteller meestal op ongeveer 10 km/u staan. Hoe kan dit? Weet iemand wat ik hieraan moet doen?
Ook de achterruitverwarming is voor de helft kapot. De bovenste helft doet het en de onderste helft niet.
Alvast bedankt!
Ook de achterruitverwarming is voor de helft kapot. De bovenste helft doet het en de onderste helft niet.
Alvast bedankt!
Voor je achteruit verwarming heb je 2 stekkertjes, nu weet ik niet zeker of de ene voor de bovenste en de andere voor de onderste helft is, maar je kan altijd even sjorren en kijken of het helpt
Als je je klep open doet zitten er 'onderaan' je ruit (als je de klep open hebt dus boven...) aan beide kanten een stekkertje.
Mijn km teller komt ook nooit echt terug op 0 of gaat er soms overheen, dat schijnt 'normaal' te zijn....
Als je je klep open doet zitten er 'onderaan' je ruit (als je de klep open hebt dus boven...) aan beide kanten een stekkertje.
Mijn km teller komt ook nooit echt terug op 0 of gaat er soms overheen, dat schijnt 'normaal' te zijn....
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
grietje wrote:Voor je achteruit verwarming heb je 2 stekkertjes...
Yup: 1-tje aan de linker kant van de ruit en eentje aan de rechter kant.
Zowel aan de linkerkant als aan de rechterkant loopt een dikke koperstrip van boven naar beneden over de ruit. Daartussen lopen van links naar rechts (of andersom, wat je wilt) dunne koperlijntjes.
Elke lijn die niet verwarmt, is ergens onderbroken.
Op de achterruit van m'n huidige Volcane heb ik dat bij precies de aller bovenste lijn en de aller onderste. Op zich niet hinderlijk, maar voor mezelf wel mega-iRRi, omdat 't niet "perfect in orde" is. De onderste is spontaan gebroken (doorgebrand) op een plekje waar het koperspoor los is gekomen van het glas. De bovenste lijn is gewoon doorgesneden doordat de vorige eigenaar iets groots heeft vervoerd dat lekker klem heeft gezeten tegen de achterruit.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
de stekkertjes is 1 voor plus andere min/massa
dus geen bovenste/onderste deel
het kan zijn dat er een verticaal metaal spoortje door is of meerdere horizontaal.
weinig aan te doen ben ik bang behalve met een "zilverlijm" of misschien ook wel een potloodstreepje
dus geen bovenste/onderste deel
het kan zijn dat er een verticaal metaal spoortje door is of meerdere horizontaal.
weinig aan te doen ben ik bang behalve met een "zilverlijm" of misschien ook wel een potloodstreepje
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
ik zou met dat wijzertje maar niet teveel prutsen. Ik geloof dat de mijne ook bij 10 of 15 staat...
Als je 'm een zetje geeft staat hij de volgende keer toch weer vrolijk op 10km, en als je 't wijzertje erafhaalt en er opnieuw op zet op 0km/u klopt de snelheid niet meer als je rijdt...
Het nadeel van 'n mechanisch wijzertje zou ik maar zeggen (of de charme ervan..).
Als je 'm een zetje geeft staat hij de volgende keer toch weer vrolijk op 10km, en als je 't wijzertje erafhaalt en er opnieuw op zet op 0km/u klopt de snelheid niet meer als je rijdt...
Het nadeel van 'n mechanisch wijzertje zou ik maar zeggen (of de charme ervan..).
Koen NL wrote:Dus eigenlijk moet ik er iedere keer 10 km afhalen van de snelheid?
Kom je wel's in Rotterdam?
Daar hebben ze veel trajectcontroles met max 80 km/u. Kun je ook heel prima je meter eiken.
Als ik daar met mijn GT op de teller 90 rij, ga ik even hard als al het andere verkeer....
Iig nog nooit een boete gehad daar
Anders ff gps'en, bleek bij mijn GT dat je er bij elke snelheid wel zo'n 10% van af kon trekken.
Komt idd wel vaker voor bij AX'jes.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Koen NL wrote:Dus eigenlijk moet ik er iedere keer 10 km afhalen van de snelheid?
Daar zou ik niet vanuit gaan
Mijne stopt dus ook nooit goed op 0 (maar ergens tussen 5 en 10), maar vanaf 50 km per uur klopt ie wel weer precies. Tot boven de 120, dan wijkt ie weer wat af (geijkt met GPS)
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Pas een beetje op als je aan de contactjes op je achterruit gaat klooien. Bij mij kwam daarbij eerder het contactje los van de achterruit dan het stekkertje.... en je krijgt het nooit meer goed vast is mijn ervaring...
Maar als een aantal draadjes het wel doet kunnen het de contactjes eigenlijk niet zijn.
Kijk eens heel goed naar de draadjes die het niet doen, waarschijnlijk zie je hier wel een onderbreking/beschadeging in zitten. Dit schijn je te kunnen herstellen met een speciale electrisch geleidende lijm. Hier zit zilver in zodat het geleidend is, maar waardoor het wel extreem door wordt. 25 euro voor een potje van een paar ml meen ik.....
Maar als een aantal draadjes het wel doet kunnen het de contactjes eigenlijk niet zijn.
Kijk eens heel goed naar de draadjes die het niet doen, waarschijnlijk zie je hier wel een onderbreking/beschadeging in zitten. Dit schijn je te kunnen herstellen met een speciale electrisch geleidende lijm. Hier zit zilver in zodat het geleidend is, maar waardoor het wel extreem door wordt. 25 euro voor een potje van een paar ml meen ik.....
Die zilverlijm kost niet zo heel veel hoor, bij de betere hobbyshop kun je het wel kopen (ik heb het wel eens gebruikt voor processoren unlocken etc).
Maar die stekkers zijn dus ook lastig te vast te maken aan de ruit begrijp ik? Waar zou je dat mee moeten doen? Bij mij is er ook een los, dus ik heb helemaal geen verwarming (al blaas je 'm zo schoon natuurlijk maar toch).
Maar die stekkers zijn dus ook lastig te vast te maken aan de ruit begrijp ik? Waar zou je dat mee moeten doen? Bij mij is er ook een los, dus ik heb helemaal geen verwarming (al blaas je 'm zo schoon natuurlijk maar toch).
Onder het wijzertje zit een klein veertje dat een beetje onder voorspanning staat als de wijzer op nul staat.( dus tegen het het kleine pennetje)
Als je wijzer eraf af zal halen terwijl ie tegen het pennetje aan drukt dan schiet het veertje als het ware in ruststand. Als je hem dan weer op de nul erop zet dan heeft ie geen voorspanning.
Het kleine pennetje voor de nul zit er niet voor niks he.
Je zal hem dus over het pennetje moeten tillen om er weer wat voorspanning op te krijgen.
Als je wijzer eraf af zal halen terwijl ie tegen het pennetje aan drukt dan schiet het veertje als het ware in ruststand. Als je hem dan weer op de nul erop zet dan heeft ie geen voorspanning.
Het kleine pennetje voor de nul zit er niet voor niks he.
Je zal hem dus over het pennetje moeten tillen om er weer wat voorspanning op te krijgen.
Je hebt bij Burgh-Haamstede zo'n paal met Uw actuele snelheid,
reed op m'n teller 80, paal zei 76, niet slecht vond ik!
Met n 407 stond de cruise-control op 80 en hij gaf 78/79 aan,
dat is iets veiliger dan bij Traject Controle!
Daar zet ik in de 407 de cruisecontrol altijd op 83 ofzo...
Iedereen rijdt daar altijd 75 ofzo
Met m'n GT rij ik daar 85 op de teller, haal je ook iedereen in zonder een prent te krijgen!
reed op m'n teller 80, paal zei 76, niet slecht vond ik!
Met n 407 stond de cruise-control op 80 en hij gaf 78/79 aan,
dat is iets veiliger dan bij Traject Controle!
Daar zet ik in de 407 de cruisecontrol altijd op 83 ofzo...
Iedereen rijdt daar altijd 75 ofzo
Met m'n GT rij ik daar 85 op de teller, haal je ook iedereen in zonder een prent te krijgen!
kunt 't altijd nog met aluminiumtape proberen.. geleid namelijk ookraas wrote:heeft iemand dit al uitgevonden ? want bij mij zijn ook de stekkertjes losdvdoornik wrote: kun je die stekkertjes tegen te achterruit solderen met een brander? of knapt het glas dan? Bij mij zijn ze beide los
Spreken is goud, Ductape is zilver.