Toerenteller inbouwen

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2225
Joined: ThuJun22, 2006 9:48:06 AM
Location: DD

Post by Tijmen »

ehm... waarschijnlijk wel??? dat soort beoordelingen laat ik aan de kenners over.
AX GTI '91

Pixels66
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 820
Joined: TueJun13, 2006 11:50:05 PM
Location: Rijswijk
Contact:

Post by Pixels66 »

-Henry- wrote:ehm... waarschijnlijk wel??? dat soort beoordelingen laat ik aan de kenners over.
denk dat je bosch ontsteking hebt... aangezien je type 2 rijdt..

Zou je is kunnen kijken? Staat op de ECU(dus ff het kapje eraf klikken, dan zie je bosch staan, of niet)...

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2225
Joined: ThuJun22, 2006 9:48:06 AM
Location: DD

Post by Tijmen »

daar staat magneti marelli op....

*gaat op zoek naar de exacte verschillen tussen type 2 en 3*
AX GTI '91

Pixels66
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 820
Joined: TueJun13, 2006 11:50:05 PM
Location: Rijswijk
Contact:

Post by Pixels66 »

oke, dat is interessante informatie... Ben nu toch wel heel erg benieuwd! ik laat het zo gauw mogelijk weten, en probeer een howto hierop te bouwen, maar voorlopig heb ik helaas geen tijd om de teller in te bouwen, en ben blij dat ik zoveel voorkennis op kan doen!

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2225
Joined: ThuJun22, 2006 9:48:06 AM
Location: DD

Post by Tijmen »

Uit de faq:

- Type 3's hebben soms een vernauwing in het luchtinlaatkanaal. Deze kun je vervangen door een niet-belemmerd luchtinlaatkanaal van een eerdere AX (of een open luchtfilter).
- Type 3's hebben een ander ruitensproeiersysteem. Achter en voor worden daarbij iirc met ??n pompje bediend, terwijl eerdere AXjes hiervoor 2 pompjes nodig hadden.
- Type 3's hebben vaak magneti marelli ecu


Ik kan alledrie positief beantwoorden. Al is die vernauwing er inmiddels uit :P
AX GTI '91

Pixels66
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 820
Joined: TueJun13, 2006 11:50:05 PM
Location: Rijswijk
Contact:

Post by Pixels66 »

ja maar zou die vernauweing verwijderen nou zin hebben vraag ik me af...

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2225
Joined: ThuJun22, 2006 9:48:06 AM
Location: DD

Post by Tijmen »

Geeft een leuker geluidje bij 3000 toeren, wordt heel minimaal iets pittiger boven in toeren en je verbruik gaat omhoog.

Of zou dat door mijn rechtervoet en slechte bougies komen?
AX GTI '91

Pixels66
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 820
Joined: TueJun13, 2006 11:50:05 PM
Location: Rijswijk
Contact:

Post by Pixels66 »

tsja, ik denk dat een openluchtfilter dan meer zin heeft, dan is heel dat buizengedoe weg...

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2225
Joined: ThuJun22, 2006 9:48:06 AM
Location: DD

Post by Tijmen »

Bredere pijp is een leuke tussenstap. Daarbij heb ik een natuurlijke afkeer tegen openluchtfilters, al weet ik niet precies waarom. Ik zou niet snel een auto met een openluchtfilter kopen.
AX GTI '91

Pixels66
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 820
Joined: TueJun13, 2006 11:50:05 PM
Location: Rijswijk
Contact:

Post by Pixels66 »

haha, klinkt logisch, meestal als er een open luchtfilter in zit betekent dit dat er ook mee is getrapt, zodat dat geluid te horen is...

kga toch ook maar is zo'n buisje zoeken ergens...

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2225
Joined: ThuJun22, 2006 9:48:06 AM
Location: DD

Post by Tijmen »

Bewaar je orginele wel voor de APK, die zit er namelijk op om ze door de (strengere) gasmeting te krijgen.
AX GTI '91

Post Reply