Motor komt gewoon soepel rond op de startmotor, maar 'ie pakt niet.
Met gas bijgeven lijkt 'ie wel te willen, maar doet 't alsnog niet.
Vanmorgen bijna 5 minuten bezig geweest er gang in te krijgen.
Uiteindelijk pakte 'ie wel, maar liep vreselijk onregelmatig en kwam maar heel moeizaam op stationair toeren.
Enig idee wat de oorzaak zou kunnen zijn?
Zit zelf aan bougie-kabels te denken...
Vanmorgen starten: motor wil niet aanslaan...
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Vanmorgen starten: motor wil niet aanslaan...
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Mijn AX heeft DIS, dus vocht in verdeler lijkt me nogal onwaarschijnlijk.
Vandaar dus dat ik aan bougie-kabels dacht.
't Rare is wel dat ?ls 'ie eenmaal goed loopt, dat 'ie dan ook probleemloos loopt.
Vandaar dus dat ik aan bougie-kabels dacht.
't Rare is wel dat ?ls 'ie eenmaal goed loopt, dat 'ie dan ook probleemloos loopt.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Of m'n starter nog goed vast zit? 't Is geen TL-buis, 'or.
Als je m'n eerste post goed gelezen had, had je geweten dat 'ie gewoon soepel rondkomt met de startmotor.
Maarreh, ff een update: gistermiddag na m'n werk had 'ie ook bij de eerste paar keer starten niet echt veel zin, maar 'ie pakte uiteindelijk toch wel een stuk sneller op dan 's morgens.
Heb 'm op de snelweg terug naar huis ff voorbij de 5k rpm gejaagd.
Vanmorgen was 't starten zonder problemen en vanmiddag ook.
Zal mischien vuiltje geweest zijn...
Als 't weer weer wat beter is, zal ik de bekabeling nog ff nalopen.
Als je m'n eerste post goed gelezen had, had je geweten dat 'ie gewoon soepel rondkomt met de startmotor.
Maarreh, ff een update: gistermiddag na m'n werk had 'ie ook bij de eerste paar keer starten niet echt veel zin, maar 'ie pakte uiteindelijk toch wel een stuk sneller op dan 's morgens.
Heb 'm op de snelweg terug naar huis ff voorbij de 5k rpm gejaagd.
Vanmorgen was 't starten zonder problemen en vanmiddag ook.
Zal mischien vuiltje geweest zijn...
Als 't weer weer wat beter is, zal ik de bekabeling nog ff nalopen.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Update: beroerd starten doet 'ie nog steeds.
Heb inmiddels (met HEEL VEEL MOEITE* ) de DIS vervangen (Bosch) door het exemplaar dat ik van CitroCin heb meegekregen (Sagem).
Helaas zonder resultaat: nog steeds extreem moeilijk oppakken en als 'ie dan eindelijk loopt, is het heel onregelmatig en is het net of 'ie 't maar op 2 of 3 pootjes doet. ff gas bijgeven (tot max. 3k rpm.) en loslaten zorgt er meestal wel voor dat 'ie dan wel (vrijwel) goeD loopt.
*) En ja hoor: 3 boutjes zonder al te veel moeite los gekregen.
Maar dan nr.4... Ben er meer dan een uur aan bezig geweest!
En toen was ik het zat en heb ik er de snerker op gezet!
Schroefkop eraf geslepen, DIS eraf en met een spantang de bout los gedraaid.
(Zat dat stuk luchtinlaat ook nog eens lekker in de weg... *SNOK*)
Heb inmiddels (met HEEL VEEL MOEITE* ) de DIS vervangen (Bosch) door het exemplaar dat ik van CitroCin heb meegekregen (Sagem).
Helaas zonder resultaat: nog steeds extreem moeilijk oppakken en als 'ie dan eindelijk loopt, is het heel onregelmatig en is het net of 'ie 't maar op 2 of 3 pootjes doet. ff gas bijgeven (tot max. 3k rpm.) en loslaten zorgt er meestal wel voor dat 'ie dan wel (vrijwel) goeD loopt.
*) En ja hoor: 3 boutjes zonder al te veel moeite los gekregen.
Maar dan nr.4... Ben er meer dan een uur aan bezig geweest!
En toen was ik het zat en heb ik er de snerker op gezet!
Schroefkop eraf geslepen, DIS eraf en met een spantang de bout los gedraaid.
(Zat dat stuk luchtinlaat ook nog eens lekker in de weg... *SNOK*)
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Update: Bougiekabel van pitje 3 stuk: dop van binnen helemaal gecorrodeerd. (W'rom heb ik dat niet eerder gezien? )
En daarnaast klikte dop 4 ook niet echt lekker vast.
Heb nu alle vier bougie-kabels vervangen (na ook eerst alle 4 bougies vervangen te hebben).
V??r het vervangen van de kabels de stekker van de ECU los gehaald.
Die er pas weer terug op geprikt nadat de kabels weer gemonteerd waren.
Op zich zit daar niet zo veel tijd tussen, maar als het goeD is toch zeker wel genoeg om voor een ECU-reset te zorgen.
Naja, kabels vervangen, stekker weer terug op ECU en...
START NOG STEEDS kl*te!
Nou ben ik ook koppig, dus ik net zo lang aan 't proberen geweest tot 'ie dan eindelijk oppakte. Vervolgens ruim een kwartier stationair laten lopen, wat 'ie toen ook gewoon netjes deed... Weinig gemerkt aan veranderingen in toerental. Na ruim 'n kwartier was 'ie echter nog steeds niet warm genoeg om de fan aan te gooien. (Thermostaat-probleem?)
Ding afgezet en vervolgens aan de slag gegaan om 't injectiehuis te vervangen. Oude huis eraf, andere erop (die ik bij de laatste Nieuwegein-meeting van CitroCin heb meegekregen). Wat blijkt: slangen te groot voor aansluitingen op injectiehuis!
Dat heb ik weer hoor.
Originele injectiehuis maar weer teruggezet.
Alles weer netjes op z'n plek en starten: meteen lopen!
En daarnaast klikte dop 4 ook niet echt lekker vast.
Heb nu alle vier bougie-kabels vervangen (na ook eerst alle 4 bougies vervangen te hebben).
V??r het vervangen van de kabels de stekker van de ECU los gehaald.
Die er pas weer terug op geprikt nadat de kabels weer gemonteerd waren.
Op zich zit daar niet zo veel tijd tussen, maar als het goeD is toch zeker wel genoeg om voor een ECU-reset te zorgen.
Naja, kabels vervangen, stekker weer terug op ECU en...
START NOG STEEDS kl*te!
Nou ben ik ook koppig, dus ik net zo lang aan 't proberen geweest tot 'ie dan eindelijk oppakte. Vervolgens ruim een kwartier stationair laten lopen, wat 'ie toen ook gewoon netjes deed... Weinig gemerkt aan veranderingen in toerental. Na ruim 'n kwartier was 'ie echter nog steeds niet warm genoeg om de fan aan te gooien. (Thermostaat-probleem?)
Ding afgezet en vervolgens aan de slag gegaan om 't injectiehuis te vervangen. Oude huis eraf, andere erop (die ik bij de laatste Nieuwegein-meeting van CitroCin heb meegekregen). Wat blijkt: slangen te groot voor aansluitingen op injectiehuis!
Dat heb ik weer hoor.
Originele injectiehuis maar weer teruggezet.
Alles weer netjes op z'n plek en starten: meteen lopen!
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!