Nou gooi het probleem hier maar neer
Injectiehuis is goed
Ecu ook
Injectie weerstand ook
Dit is allemaal getest op een andere 1.4 AX.
Kabelboom van drake schoon gemaakt en helemaal gecontroleerd en nog steeds doet de ax het niet. De brandstof pomp doet helemaal niks. Ook die 2 relais kastjes vervangen.
Probleem is dat de brandstofpomp niks doet en injector spuit niks in. Met een constante 12v doet de pomp het wel (en niet zo zachtjes ook). Maar injector doet dan nog niks. Zet ik een 12v op voorste stekker van injectie huis 1 van die gele draden spuit ie een constante straal in en kan ik hem gewoon starten als ik gas erop hou. En loopt ie gewoon maar duidelijk te veel benzine blauwe rook, stinken en knallen uit de auspuff.
Uitlezen gaat ook niet lampje blijft gewoon branden
Iemand die nog een idee heeft?
Ontstekingsmodule? iets van een stroomverdeler ofzo?????
Brandstofpomp / start probleem ax GT type 1
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Brandstofpomp / start probleem ax GT type 1
AX Soupapes 16
Powered by VEMS;
158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10
Powered by VEMS;
158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10
Vervolg;
Contactslot lijkt mij prima in orde.
1 Van de 2 relaiskastjes klikt wel als ik me contact aanzet de andere niet. Waarschijnlijk is deze van het ontstekingsgedeelte want vonken doet ie wel. Die andere zou dan voor de brandstofinspuiting moeten zorgen deze doet helemaal niks. Hoe kan ik meten of die wel spanning krijgt of controleren of die wel goed is?
En hoe vervang je een Ontstekingsmodule / Besturingsapparaat zo staat het omschreven op masterbase. Had gelezen dat je met koelpasta moet doen ofzo. Ik wil deze effies proberen van een andere ax 1.4 is dit mogelijk? Aangezien zo'n ding niet echt goedkoop is.
Grts
Contactslot lijkt mij prima in orde.
1 Van de 2 relaiskastjes klikt wel als ik me contact aanzet de andere niet. Waarschijnlijk is deze van het ontstekingsgedeelte want vonken doet ie wel. Die andere zou dan voor de brandstofinspuiting moeten zorgen deze doet helemaal niks. Hoe kan ik meten of die wel spanning krijgt of controleren of die wel goed is?
En hoe vervang je een Ontstekingsmodule / Besturingsapparaat zo staat het omschreven op masterbase. Had gelezen dat je met koelpasta moet doen ofzo. Ik wil deze effies proberen van een andere ax 1.4 is dit mogelijk? Aangezien zo'n ding niet echt goedkoop is.
Grts
AX Soupapes 16
Powered by VEMS;
158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10
Powered by VEMS;
158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10
Niemand een idee?????
We gaan weer verder;
Op 1 relais die het niet doet staat 2 keer 12 v en die ene die het wel doet 1 keer 12 v. (is inmiddels bij mij 11.4 geworden na tig startpogingen).
Op de stekker van de ecu staat met contact aan op 5 contacten 12v. Zonder contactslot om helemaal geen ??n!!!! Dit kan toch nooit kloppen moet toch altijd minimaal 1 constante 12v opstaan voor het geheugen?
Ontstekingmodule los gehaald en nog zo'n klein zwart kastje erbij. Dit lijkt allemaal in orde. Zat beetje olie resten onder de ontstekingsmodule deze schoongemaakt er terug gezet. Moet hier nou wel of geen koelpasta of middeltje tussen?
Stekker v/d brandstofpomp staan ook geen 12 v
Ik begin het bijna op te geven dus euh HELLUP
We gaan weer verder;
Op 1 relais die het niet doet staat 2 keer 12 v en die ene die het wel doet 1 keer 12 v. (is inmiddels bij mij 11.4 geworden na tig startpogingen).
Op de stekker van de ecu staat met contact aan op 5 contacten 12v. Zonder contactslot om helemaal geen ??n!!!! Dit kan toch nooit kloppen moet toch altijd minimaal 1 constante 12v opstaan voor het geheugen?
Ontstekingmodule los gehaald en nog zo'n klein zwart kastje erbij. Dit lijkt allemaal in orde. Zat beetje olie resten onder de ontstekingsmodule deze schoongemaakt er terug gezet. Moet hier nou wel of geen koelpasta of middeltje tussen?
Stekker v/d brandstofpomp staan ook geen 12 v
Ik begin het bijna op te geven dus euh HELLUP
AX Soupapes 16
Powered by VEMS;
158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10
Powered by VEMS;
158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10
Ik heb nog wel wat relais liggen van een type1, als je wilt kan je daar mee testen.
Ik heb alleen geen idee wat het zou kunnen zijn.
Ontstekingsmodule zou volgens mij wel voor die problemen kunnen zorgen, maar is idd vrij prijzig. Wellicht kan je van die 1.4 waar je al je spullen op hebt getest ff de ontstekingsmodule halen.
Ik heb alleen geen idee wat het zou kunnen zijn.
Ontstekingsmodule zou volgens mij wel voor die problemen kunnen zorgen, maar is idd vrij prijzig. Wellicht kan je van die 1.4 waar je al je spullen op hebt getest ff de ontstekingsmodule halen.
Joost wrote:en ja terug monteren met pasta. anders wil die ook nog wel effe de geest voor je geven
Net even in een tussen uur naar motorhuis Citroën gereden in de alexanderpolder. Zegt die kerol dat ze geen koelpasta verkopen, en dat het zonder ook gaat. Vind maar een sterk verhaal Waar kan ik ergens die koelpasta vandaan halen? Automaterialen zaak? Welk merk?
AX Soupapes 16
Powered by VEMS;
158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10
Powered by VEMS;
158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10
TwoTone wrote:Bij de plaatselijke computershop Artic silver of zoiets heet dat. Werkt supers. Is koelpasta voor processoren. Kost je 4 euri of zoiets.
Is een top tip! Ben het net even wezen halen bij informatique met me peugeot (fiets). Zie ik daar mark verhagen zijn ax nog staan.
AX Soupapes 16
Powered by VEMS;
158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10
Powered by VEMS;
158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10
Word niet goed van dat ding!!!!
Ontstekingsmodule uitgewisseld met andere 1.4 ax nog niks. Dat kleine zwarte blokje met 1 stekker eraan ook omgewisseld nog niks
Andere ax is een type 2 en heeft 1 groot relais in plaats van 2 kleintjes dus dat doormeten word je niks wijzer uit.
Kortom ik weet het nu effe niet meer...
Whoehoew ze snort weer
Ontstekingsmodule uitgewisseld met andere 1.4 ax nog niks. Dat kleine zwarte blokje met 1 stekker eraan ook omgewisseld nog niks
Andere ax is een type 2 en heeft 1 groot relais in plaats van 2 kleintjes dus dat doormeten word je niks wijzer uit.
Kortom ik weet het nu effe niet meer...
Whoehoew ze snort weer
AX Soupapes 16
Powered by VEMS;
158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10
Powered by VEMS;
158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10