Wat betekent dit lampje?

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Handjes
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 421
Joined: WedNov19, 2003 11:58:21 PM

Post by Handjes »

Sander wrote:Als het het motorstoringslampje is

Bovenstaand lampje van het subject dus.
Sander wrote:dan is het een fout iin een van de sensoren van de ecu. Hangt er dan vanaf welke injectie je hebt. Bij bosch monopoint A2.2 zijn dat.

De labdasensor
Inlaatluchttempsensor
Gaskleppotentio meter
Koelwatertempsensor
Toerentalsensor

Ja, en dus? Wat moet er dan vervangen worden? Een van die sensoren of de hele ECU?

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

Handjes wrote:
Sander wrote:Als het het motorstoringslampje is

Bovenstaand lampje van het subject dus.
Sander wrote:dan is het een fout iin een van de sensoren van de ecu. Hangt er dan vanaf welke injectie je hebt. Bij bosch monopoint A2.2 zijn dat.

De labdasensor
Inlaatluchttempsensor
Gaskleppotentio meter
Koelwatertempsensor
Toerentalsensor

Ja, en dus? Wat moet er dan vervangen worden? Een van die sensoren of de hele ECU?



nooit de ECU de ECU geeft aan WAAR de storing zich bevindt dmv een sensor dus de plek die de sensor aangeeft moet vervangen worden of iets dergelijks!

overgens geeft de ECU van een AX ALTIJD de toerentalsensor aan als fout, dit nl. omdat de uitleescomputer ook geschikt is voor o.a. fiat!
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

ecu is zelden kapot. maar als er iets stuk is dan wordt er wel een foutcode in het geheugen van de ecu gezet en die is dus door de dealer uit te lezen. Maar er is niets kapot want het lampje hoort te branden als je de auto start. :D
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

Handjes
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 421
Joined: WedNov19, 2003 11:58:21 PM

Post by Handjes »

Sander wrote:ecu is zelden kapot. maar als er iets stuk is dan wordt er wel een foutcode in het geheugen van de ecu gezet en die is dus door de dealer uit te lezen. Maar er is niets kapot want het lampje hoort te branden als je de auto start. :D

Dus eigenlijk is het geen katalysatorlampje, maar een ECU lampje... Maar hij is dus wel kapot, want hij brandt bij accelereren (niet bij mijn AX trouwens).

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

dan zou er een van de sensoren een rare melding geven. Moet je hem uitlezen kan bij de garage maar ergens in het forum staat nog een manier om hem uit te lezen. Joost????????
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

Sander wrote:dan zou er een van de sensoren een rare melding geven. Moet je hem uitlezen kan bij de garage maar ergens in het forum staat nog een manier om hem uit te lezen. Joost????????




ik weet er geen donder van (heb het laten doen)

http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewt ... u+uitlezen


daar staat wat en hoe!
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Joost wrote:ik weet er geen donder van (heb het laten doen)

http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewt ... u+uitlezen


daar staat wat en hoe!


Ging er meer om dat jij altijd die topics terug weet te vinden. :wink:
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

Eric
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 463
Joined: TueJun17, 2003 8:27:35 PM
Location: Alkmaar
Contact:

Post by Eric »

vandaag mijn spanningregulator opgeblazen,
(blokje met transistor op de dynamo)

dan brand het lampje ook,

dus bij een te lage laad-spanning gaat deze aan en ook het oranje management lampje.

Post Reply