djverhulst wrote:Bedankt voor de tip bij iedere 120.000 bij het v.v de tandriem en spanrol dd cilinderkop v.v ?? het is toch geen vectra/astra 1.7 D van voor 96 ??
hoezo?
djverhulst wrote:ik heb wel koppakkingen v.v van auto's en motorfietsen.
wat ik meestal deed was de kop wegbrengen naar een bedrijf die hem afvlakken en controleren op kromheid , en afpersde ,, dan had je nooit verrassingen achteraf , en zo'n gevlakte kop ging langer meer eer de pakking weer kapot ging....
vlakken is bij een ax-kop bijna nooit nodig aangezien de pakking er al uit ligt voor ze echt te heet zijn. wat ik meestal doe is schoonmaken en dan ff nameten met voelermaat en een fatsoenlijke waterpas.
djverhulst wrote:de kleppen & zittingen hebben geen problemen ??
Het is alleen de pakking die stuk gaat ???
ik heb nieuwe klepjes maar in principe is het niet direct noodzakelijk. blokjes zijn verder behoorlijk sterk.
djverhulst wrote:Iemand een idee hoe het zit met de verstuivers en de pomp ???
geen wankel geheel bij de roettest ??
hoezo wankel geheel? het werkt prima, maar ze willen nog weleens een beetje lekken (naar buiten).