hoi ik wil een andere motor in mijne ax GT bouwen maar nu komt het volgende .
het zou een turbo blok moeten zijn .welke past erin een ax GT ik was al aant denken aan een blok van xm of xantia maar is volgens mij te groot. en een motorblok van een r5 GT turbo weet ik niet of het past dus als iemand hier ervaring in heeft gelieve iets te laten weten mag ook emailen op dit adres cituningax_gt@hotmail.com
motorblok
Moderators: denny, vtspower, webmasters
-
- AX driver
- Posts: 34
- Joined: SatOct09, 2004 1:24:19 PM
- Location: balen belgie
-
- AX driver
- Posts: 34
- Joined: SatOct09, 2004 1:24:19 PM
- Location: balen belgie
motor
ja ik weet het daarom dat ik dacht voor een bestaande turbo blok te nemen en die verder op te schroeven maja ik weet niet welk blok er zo in past of wat het beste is
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
tip: koop een extra ax en neem 'm eens mee naar een demontagebedrijf die je lief vinden (zal vast wel als je zo'n forse projecten doet). ga daar gewoon eens passen.
kan je nu alvast vertellen dat alles wat groter is dan 1.6 liter niet past tenzij je een h?le dikke moker hebt
1.4 HDI'tjes bijvoorbeeld gaan erin (lees: passen in de oorspronkelijke motorruimte, mits die verder leeg is) maar met veel moeite en technisch inzicht. ik wil dat al zo lang maar heb 't nog steeds niet goed genoeg uitgedokterd om er gewoon aan te beginnen.
kan je nu alvast vertellen dat alles wat groter is dan 1.6 liter niet past tenzij je een h?le dikke moker hebt
1.4 HDI'tjes bijvoorbeeld gaan erin (lees: passen in de oorspronkelijke motorruimte, mits die verder leeg is) maar met veel moeite en technisch inzicht. ik wil dat al zo lang maar heb 't nog steeds niet goed genoeg uitgedokterd om er gewoon aan te beginnen.
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
-
- AX liefhebber
- Posts: 453
- Joined: ThuDec04, 2003 3:56:11 PM
- Location: Hoogkerk (Groningen )
Ik zelf hou het mooi bij het XSI blokkie ( GTi) met een turbo van een Audi A4, opzich makkelijk te doen.
Alleen moet je het spruitstuk aanpassen maar dat lijkt mij logisch , zuigers van een Saxo diesel (compressie verlagen) en turbo druk rond de 0,75bar.
Kzou wel een sterkere koppeling nemen + sterke koppakking een grotere radiateur voor betere koeling.
Ik zelf doe er ook nog en intercooler op , maar hoe dit allemaal moet moet ik nog uitzoeken en zal tocch moeten passen.
Er komt een computer in van Biesheuvel, met de juiste programma maar zover ben ik nog lang niet.
Succes ermee
Alleen moet je het spruitstuk aanpassen maar dat lijkt mij logisch , zuigers van een Saxo diesel (compressie verlagen) en turbo druk rond de 0,75bar.
Kzou wel een sterkere koppeling nemen + sterke koppakking een grotere radiateur voor betere koeling.
Ik zelf doe er ook nog en intercooler op , maar hoe dit allemaal moet moet ik nog uitzoeken en zal tocch moeten passen.
Er komt een computer in van Biesheuvel, met de juiste programma maar zover ben ik nog lang niet.
Succes ermee
IK PROAT PLAT, SO WHAT !!!!!
Volvo V70 2.4T 20v 200pk automaat 2001
AX-GTi 1992 3 januari
AX-GTi 1992 2 januari 115pk
Volvo V70 2.4T 20v 200pk automaat 2001
AX-GTi 1992 3 januari
AX-GTi 1992 2 januari 115pk
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
nog Saxo diesel zuigertjes nodig Eddie? weet iemand die ze heeft, heb er namelijk 8 afgegeven afgelopen week..
Betere koeling > neem een radiateur van een Saxo 1.4/1.6 met automaat en/of airco. Diesel of VTS heeft volgens mij ook die allergrootste radiateur. Je kan 'm alleen kwijt v??r je frontje, dus direct achter de bumper. Aanpaswerk gewenst maar 't koelt als een bezetene!
Betere koeling > neem een radiateur van een Saxo 1.4/1.6 met automaat en/of airco. Diesel of VTS heeft volgens mij ook die allergrootste radiateur. Je kan 'm alleen kwijt v??r je frontje, dus direct achter de bumper. Aanpaswerk gewenst maar 't koelt als een bezetene!