motorblok

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
cituningax_gt
AX driver
AX driver
Posts: 34
Joined: SatOct09, 2004 1:24:19 PM
Location: balen belgie

motorblok

Post by cituningax_gt »

hoi ik wil een andere motor in mijne ax GT bouwen maar nu komt het volgende .
het zou een turbo blok moeten zijn .welke past erin een ax GT ik was al aant denken aan een blok van xm of xantia maar is volgens mij te groot. en een motorblok van een r5 GT turbo weet ik niet of het past dus als iemand hier ervaring in heeft gelieve iets te laten weten mag ook emailen op dit adres cituningax_gt@hotmail.com

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

er zijn geen standaard turbo blokken die makkelijk passen,

het beste is een 1.6 tu met turbo op te bouwen vanaf scratch.
Op een stanaaard tu blok een turbo bouwen kan ook maar verwacht alles behalve een betrouwbaar blok :wink: .

cituningax_gt
AX driver
AX driver
Posts: 34
Joined: SatOct09, 2004 1:24:19 PM
Location: balen belgie

motor

Post by cituningax_gt »

ja ik weet het daarom dat ik dacht voor een bestaande turbo blok te nemen en die verder op te schroeven maja ik weet niet welk blok er zo in past of wat het beste is

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

tip: koop een extra ax en neem 'm eens mee naar een demontagebedrijf die je lief vinden (zal vast wel als je zo'n forse projecten doet). ga daar gewoon eens passen.

kan je nu alvast vertellen dat alles wat groter is dan 1.6 liter niet past tenzij je een h?le dikke moker hebt :lol:

1.4 HDI'tjes bijvoorbeeld gaan erin (lees: passen in de oorspronkelijke motorruimte, mits die verder leeg is) maar met veel moeite en technisch inzicht. ik wil dat al zo lang maar heb 't nog steeds niet goed genoeg uitgedokterd om er gewoon aan te beginnen.

AXVTS
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 242
Joined: ThuJul03, 2003 7:31:02 PM
Location: Den Bosch
Contact:

Post by AXVTS »

Andere tip: de nieuwe 1.6 liter die BMW samen met Peugeot heeft ontwikkeld; deze zit onder andere in de nieuwe Mini, maar ook in de 207. Zullen bijna niet te krijgen zijn, maar zouden moeten passen in een AX. Vermogen loopt tot 175pk geloof ik.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

waarom zou die moeten passen? is een heel ander blok dan de TU5J(P)4...

Fast eddie
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 453
Joined: ThuDec04, 2003 3:56:11 PM
Location: Hoogkerk (Groningen )

Post by Fast eddie »

Ik zelf hou het mooi bij het XSI blokkie ( GTi) met een turbo van een Audi A4, opzich makkelijk te doen.

Alleen moet je het spruitstuk aanpassen maar dat lijkt mij logisch :wink: , zuigers van een Saxo diesel (compressie verlagen) en turbo druk rond de 0,75bar.

Kzou wel een sterkere koppeling nemen + sterke koppakking een grotere radiateur voor betere koeling.

Ik zelf doe er ook nog en intercooler op , maar hoe dit allemaal moet moet ik nog uitzoeken en zal tocch moeten passen.

Er komt een computer in van Biesheuvel, met de juiste programma 8) maar zover ben ik nog lang niet.

Succes ermee :wink:
IK PROAT PLAT, SO WHAT !!!!!
Image

Volvo V70 2.4T 20v 200pk automaat 2001
AX-GTi 1992 3 januari
AX-GTi 1992 2 januari 115pk

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

nog Saxo diesel zuigertjes nodig Eddie? weet iemand die ze heeft, heb er namelijk 8 afgegeven afgelopen week.. :)

Betere koeling > neem een radiateur van een Saxo 1.4/1.6 met automaat en/of airco. Diesel of VTS heeft volgens mij ook die allergrootste radiateur. Je kan 'm alleen kwijt v??r je frontje, dus direct achter de bumper. Aanpaswerk gewenst maar 't koelt als een bezetene!

Post Reply