kevin.broke wrote:meestal lekt ie eerst olie naar buiten en komt er daarna koelwater in de cilinders. ranzige olie komt weinig voor, ranzige koelvloeistof wel vaak. dus koelsysteem spoelen en nieuwe pakking is vaak voldoende.
de kop heeft rekbouten ja, maar sommigen besluiten ook ze opnieuw te gebruiken, in veel gevallen zonder al te slecht resultaat. Ik haal altijd nieuwe iig, voor die 25 euro loop ik geen risico's...
maar waarom al die vragen over de kop? als die auto nu nog loopt hoef je 'm echt niet direct te vervangen.
Nee maar nu weet ik waar ik op moet letten......
als er koelwater in de cilinders komt heb je witte rook en is het einde verhaal ....
Maar omdat ik nu weet dat ie eerst olie naar buiten lekt en dan koelwater lekt , weet ik waar ik moet kijken ,,,
aan welke kant dit de druk kant ?? waar de druk olieleidingen voor de nokkenassen zitten??
is alleen vettig maar droog zal het even duren ,is ie kletternat dan gaat ie snel stuk ,, dat kan ik gebruiken als argument bij het onderhandelen.....
zeker als het koelwater niveau laag is .....
Als alles gewoon droog is ,, en geen rook ,, dan kan ik wel het idee hebben dat ik voorlopig geen dikke kosten heb, ze hebben al eens wat gehad aan de dynamo ,, zo vallen steeds meer dingen af als probleem punten ,, wil graag zo gedetaileerd mogelijk weten waar ik aan toen ben...
Ik weet heel goed dat een auto van deze leeftijd allerlei kwalen heeft en dingen stuk en minder goed maar daar is de prijs na.......
De kunst is te zorgen dat je zo min mogelijk onverwachte dingn heb....