Kan een geluidje ook de waterpomp zijn?

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
pcrodent
Moderator
Moderator

Kan een geluidje ook de waterpomp zijn?

Post by pcrodent »

Misschien herinner je je van een tijdje geleden nog het rare geluidje dat le cadeau maakt. Wel, dat maakt ie dus nog steeds, maar bij het laatste ritje kwam er ook rook/stoom onder de motorkap vandaan toen ie eenmaal lekker warm was.

Dus kan dat geluidje misschien een kapotte waterpomp zijn? Dat verklaart dan nl. ?n het geluidje ?n de stoom/rook (althans, het klinkt mij logische in de oren :P).

Waarvandaan kan die stoom/rook trouwens allemaal komen onder de motorkap?

Ow ik bedenk ineens, ik had WD-40 gedaan bij het piepje in de buurt, dat zou natuurlijk kunnen verdampen als het warm wordt. Kan dat een boel rook onder de kap veroorzaken?
Kijk uit, een Cactussssss

TTF
AX weirdo
AX weirdo

Post by TTF »

jup, maar als er koelvloeistof verdampt.. dan ruik je dan wel .. als je er teminste geen water in hebt..
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'

Image Image

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Mark »

Ik heb ook een keer gepiep onder de kap gehad en dat was me spanrol die liep te janken. Als dat zo is moet je het snel vervangen.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

pcrodent
Moderator
Moderator

Post by pcrodent »

Ik kan wel de boel gaan vervangen maarrem... Het arme blok heeft er al 206000 op zitten en er staat er eentje bij me in de schuur te wachten die er maar 145000 heeft gehad. Dan is een blokwissel al bijna goedkoper dan spanrol, waterpomp en d-riem.
Maarrem omdat ie dus rookte vroeg ik me af of het niet de waterpomp was. Maar ik vermoed nu eigenlijk dat het de WD40 was. Maar goed, morgen ff stukje rijden, bandjes weer oppompen, kijken wat ie doet :)
Kijk uit, een Cactussssss

Post Reply