1.3 rallye (tu2j2) upgraden naar 1.6?
Moderators: denny, vtspower, webmasters
1.3 rallye (tu2j2) upgraden naar 1.6?
Allereerst zal ik me even voorstellen (tevens ook in een apart topic)
Mijn naam is Patric en ik rijd een 106 rallye phase 1.
Ik ben redelijk actief op het rallye.nl misschien dat sommigen mij ook wel van daar kennen
Ik wil het onderblok van mijn rallye vervangen voor een 1.6 onderblok.
Welk blok moet ik daar precies voor hebben, en waar moet ik rekening mee houden?
Ik heb gehoord dat er hier meerdere mensen al zijn geweest die een soortgelijke conversie hebben uitgevoerd.
Mijn naam is Patric en ik rijd een 106 rallye phase 1.
Ik ben redelijk actief op het rallye.nl misschien dat sommigen mij ook wel van daar kennen
Ik wil het onderblok van mijn rallye vervangen voor een 1.6 onderblok.
Welk blok moet ik daar precies voor hebben, en waar moet ik rekening mee houden?
Ik heb gehoord dat er hier meerdere mensen al zijn geweest die een soortgelijke conversie hebben uitgevoerd.
Re: 1.3 rallye (tu2j2) upgraden naar 1.6?
Waarom niet meteen naar 1.6 16V ? Daar kan je toch veel meer uithalen dan uit de acht kleppers...
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Waarom niet een 16v?
Goede vraag, mis dan denk ik teveel het piekerige karakteristiek van de rallye. Ik houd wel van dat hoogtoerige koppelgebied.
Ben ik er alleen met een onderblok en de bijbehorende pakkingen?
Ik weet dat de ECU genoeg marge heeft om dit met een remap op te lossen.
Maar hoe zit het het met de brandstofdruk. ik heb ergens gelezen dat ik met een brandstofdrukregelaar van een 1.6 TU5J2 moet gaan rijden.
Een 16v. is ook wel verleidelijk maar kost op het moment gewoon te veel.
Goede vraag, mis dan denk ik teveel het piekerige karakteristiek van de rallye. Ik houd wel van dat hoogtoerige koppelgebied.
Ben ik er alleen met een onderblok en de bijbehorende pakkingen?
Ik weet dat de ECU genoeg marge heeft om dit met een remap op te lossen.
Maar hoe zit het het met de brandstofdruk. ik heb ergens gelezen dat ik met een brandstofdrukregelaar van een 1.6 TU5J2 moet gaan rijden.
Een 16v. is ook wel verleidelijk maar kost op het moment gewoon te veel.
madtraxx wrote:Waarom niet een 16v?
Goede vraag, mis dan denk ik teveel het piekerige karakteristiek van de rallye. Ik houd wel van dat hoogtoerige koppelgebied.
16v trekt ook pas bovenin echt door, maar is standaard wat "smoother"
piekt wel opzich bij de 4 -> 7 k
Maar een 8v is in dit geval een stuk goedkoper en makkelijker gezien je alleen een onderblok nodig hebt.
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
ik dacht ergens te hebben gelezen dat de injectoren precies hetzelfde zijn maar de drukregelaar anders was, gelukkig heb ik een reserve setje van de 1.3 liggen welke toevallig net is gemonteerd.
Zondag ga ik de auto even halen aangezien hier wat dingen aan moest gebeuren, (vreemd stotter probleem) hierna ga ik toch overwegen om er een 1.6 met originele kop (TU5j2) of een 1.3 kop te monteren.
Ik mis namelijk toch net een beetje dat extra koppel wat een 1.6 wel heeft.
Zondag ga ik de auto even halen aangezien hier wat dingen aan moest gebeuren, (vreemd stotter probleem) hierna ga ik toch overwegen om er een 1.6 met originele kop (TU5j2) of een 1.3 kop te monteren.
Ik mis namelijk toch net een beetje dat extra koppel wat een 1.6 wel heeft.