Uit de versnelling schieten

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Uit de versnelling schieten

Post by Mark »

Heb nog maar net mijn koppakking vervangen. Ben nog bezig uit te zoeken welke remmen op het peugeot 106 onderstel passen...

En sinds een paar dagen weer een nieuw probleem.

Hij schiet dus af en toe uit zijn versnelling. Dit probleem komt tot nu toe alleen maar voor als ik er met zijn 2en inzit. En redelijk optrek. Niet eens echt extreem vol gas ofzo.

Echt zo van BWOOAAAAAAP >>> KLOENK!!! En dan moet je um weer in zijn versnelling zetten. Gare schakelstangen? Of bak naar zijn grootje...
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

Pixels66
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Pixels66 »

had het vanmiddag ook, deed het volgens mij wel zelf per ongeluk... het is volgens mij een gaar schakelstangetje, die is al een keer half gerepareerd bij mij, maar moet em nog steeds vervangen...

EDIT: er zit een rubbertje in de stangetje, die kan gaar zijn of zelfs eruit zijn, dat zijn van die ergerlijke kwaaltjes...

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur

Post by Sander »

anders je synchromesh. Das minder
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Mark »

Dan wordt het een andere bak zeker. :( Ik sloop al mijn spullen te snel. Het heeft net een ton gedraaid en alles valt uit elkaar.

Vage is dat ie wel al 3 seconden in zijn 2 staat... En als ik alleen zit is het tot nu toe nog niet gebeurd. Het is dus niet zo dat ie er echt moeilijk ingaat of direct uitschiet.

Edit:

http://www.boltuning.nl/bladdiagnose7.htm

Zucht. Versleten schakelmechanisme. Zou best kunnen. Alssie in zijn versnelling staat kan ik hem zo 5cm naar links en rechts bewegen. Maar dat is al tijden zo. Maar iedere keer als ik mijn uitlaat wissel voor APK zit je te etteren om hem tussen de stabistang en de schakelstangen door te krijgen. En ja.. Dan zou er best is een stangetje in de knel kunnen zitten. Wat zou dat kosten al die stangetjes vernieuwen?
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak

Wie ben ik.... Klik.

Image

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Drake »

Zit je niet mee de laatse tijd mark :wink:

Sander wrote:anders je synchromesh. Das minder

Synchro kan niet, houd niks vast, wel het tussentandwiel en het kliksysteem wat daar als hetware tussenzit maar als dat niet meer goed (balletjes enzo ertussenuit zijn) dan blijft hij sowieso ook niet meer in zijn 1e versnelling zitten beetje lastig uit te leggen.

maar dat is in dit geval niet het probleem, schakelstang is niet helemaal lekker meer, gevolg je geeft gas, blok kanteld maar de stang wil niet helemaal mee en het blok trekt zichzelf uit de versnelling. Dus even kijken of ze allemaal netjes nog recht zijn.

Anders is het de selector die versleten is of de as daarvan
maar dit probleem kent de MA bak niet, als het nu een Toyota mr2 aw11 was dan had ik het anders gezegt :lol: (die hebben last van uitschietende 5e versnellingen).

Btw die speling word veroorzaakt door een uitgelubberde 2e schakelhevel (onderste) de spie en het gat waar hij doorheen zit lubberen altijd uit.

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Mark »

Drake wrote:Zit je niet mee de laatse tijd mark :wink:

Sander wrote:anders je synchromesh. Das minder

Synchro kan niet, houd niks vast, wel het tussentandwiel en het kliksysteem wat daar als hetware tussenzit maar als dat niet meer goed (balletjes enzo ertussenuit zijn) dan blijft hij sowieso ook niet meer in zijn 1e versnelling zitten beetje lastig uit te leggen.

maar dat is in dit geval niet het probleem, schakelstang is niet helemaal lekker meer, gevolg je geeft gas, blok kanteld maar de stang wil niet helemaal mee en het blok trekt zichzelf uit de versnelling. Dus even kijken of ze allemaal netjes nog recht zijn.

Anders is het de selector die versleten is of de as daarvan
maar dit probleem kent de MA bak niet, als het nu een Toyota mr2 aw11 was dan had ik het anders gezegt :lol: (die hebben last van uitschietende 5e versnellingen).

Btw die speling word veroorzaakt door een uitgelubberde 2e schakelhevel (onderste) de spie en het gat waar hij doorheen zit lubberen altijd uit.

Geeft weer een beetje hoop. Hij is nog nooit uit zijn 1 gesprongen. En die stangen hebben wel in de verdrukking gezeten... Dus hoop dat daar het probleem zit. Probleem is ook nog niet super nijpend... Is alleen al ik sportief optrek met een bijrijder... En dan ook af en toe. Kijk het voorlopig wel ff aan. En ja. Een probleem komt nooit alleen.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak

Wie ben ik.... Klik.

Image

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Drake »

oja niet te vergeten, kan ook de baksteun zijn, als deze heeel erg verrot is krijg je een extremer kantelent effect ;) ik zou die ook even nakijken

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Rock's »

Ik heb eventueel nog schaklestangen, baksteun, en een bak liggen,......

Grt,
Aad
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

Post Reply