race koppeling
Moderators: denny, vtspower, webmasters
race koppeling
bestaan er race koppelingen voor de ax? en waar zijn die dan verkrijgbaar?
groetjes Sander
groetjes Sander
Pixels66 wrote:achja, hoevaak sta je nou in de file... ben benieuwd of ze verkrijgbaar zijn voor de 1.1tjes...
euhm, JA
aangezien de koppeling voor alle ax-en uitwisselbaar is (zegt niet dat ze hetzelfde zijn..)
racekoppeling kan je niet met goed fatsoen mee rijden op de weg, gaat alles naar de donder.. als je dan al wat wilt, moet je een sportkoppeling nemen, is beetje van alles.. Vraag maar aan Sander hoe vaak je dat nog af laat slaan..
bovendien heeft het met het vermogen van een 1.1 geen enkele vorm van nut.. die extra tiende die je dan winst maakt met sprinten ofzo die verlies je RUIM door gebrek aan vermogen
kan je beter investeren in een 1.4 motor of injectiesysteem
das waar... het was maar even een ingeving...
wil gewoon weer ff geld uitgeve aan me auto, moet dan wel zinvol zijn natuurlijk... maar het brand gewoon om geld tegen het ding aan te smijte..(niet letterlijk, daar wordtie lelijk van)...
en een 1.4 wordt em niet, veeel te veel werk, als ik alleen al denk aan de bedrading van de magneti marelli wordt ik al ontoepasselijk...
wil gewoon iets aan deze motor kunnen doen, alhoewel ik me nu al rot lach sinds dat me gaskabel goed is gesteld...
wil gewoon weer ff geld uitgeve aan me auto, moet dan wel zinvol zijn natuurlijk... maar het brand gewoon om geld tegen het ding aan te smijte..(niet letterlijk, daar wordtie lelijk van)...
en een 1.4 wordt em niet, veeel te veel werk, als ik alleen al denk aan de bedrading van de magneti marelli wordt ik al ontoepasselijk...
wil gewoon iets aan deze motor kunnen doen, alhoewel ik me nu al rot lach sinds dat me gaskabel goed is gesteld...
Pixels66 wrote:en een 1.4 wordt em niet, veeel te veel werk, als ik alleen al denk aan de bedrading van de magneti marelli wordt ik al ontoepasselijk...
Ik heb het al 10x gezegt, het is plug and play mits je een 3.0 systeem hebt
en je hoeft geen enkel kabeltje te knippen of wat dan ook.
Racekoppeling is nutteloos, voor de 106 b.v word het pas aangeraden boven de 160-170 pk daaronder voldoet de standaard koppeling prima.
-
- AX Spaster Mammer
sport/racekoppeling heeft pas echt nut als je met een turbo gaat rijden.
de 1.6 koppelingen kunnen een hoop vermogen hebben, 130-140 pk en 160-170 Nm is buiten circuitgebruik om geen probleem. al slijten ze dan wel als een mafketel.
en ja, uitwisselen kan. 1.6 koppeling in een 1.5 diesel werkt zelfs...
de 1.6 koppelingen kunnen een hoop vermogen hebben, 130-140 pk en 160-170 Nm is buiten circuitgebruik om geen probleem. al slijten ze dan wel als een mafketel.
Drake wrote:nee, hoeft maar 1 stekker om te klikken
en dat is geen geintje de volcane had ook een magnetti systeem en daar zit nu een boschs 2.2 in en dat was ook kwestie van 1 stekker (bij de bak). Als de volcane de volgende keer weer eens meegaat moet je voor de grap maar eens kijken
zou je is een foto kunnen maken daarvan? want de draadboom hoef je dan alleen maar er in te leggen, en aan te sluiten bij de bak en aan te sluiten op de injector en ecu?
groetjes Sander
kevin.broke wrote:sport/racekoppeling heeft pas echt nut als je met een turbo gaat rijden.
1.6 koppeling heeft een diameter van 200mm 1.1 en 1.4 hebben een diameter van 180mm. vliegwiel is ook anders en zwaarder. Dussss. Voor een 1.1 heb je geen zwaardere koppeling nodig.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.