AX op lpg
Moderators: denny, vtspower, webmasters
-
- AX liefhebber
- Posts: 111
- Joined: FriJun30, 2006 5:48:04 PM
AX op lpg
M'n vriendin en ik willen een auto om goedkoop kilometers te maken, en dus had ik het idee om een fase 2 1.1i te kopen en daar een lpg tank in te laten bouwen.
Is dat echter rendabel? Houdt zo'n blok dat? Kun je misschien beter de 1.4 pakken? (wat ik helemaal niet erg zou vinden) en wat zijn verder de punten waar je op moet letten?
Roept u maar!
Is dat echter rendabel? Houdt zo'n blok dat? Kun je misschien beter de 1.4 pakken? (wat ik helemaal niet erg zou vinden) en wat zijn verder de punten waar je op moet letten?
Roept u maar!
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 52
- Joined: SunNov26, 2006 12:26:26 PM
- Location: Almelo
- Contact:
het nare is dat de eisen om LPG in te bouwen nog al hoog zijn en dat werkt door in de prijs ,,, je bent zo ? 1500 kwijt ,, en je kan het niet zelf doen....
je moet met zo'n prijs er minstens 3 jaar mee rijden en danmoet je wel ? 500 verdienen dan moet je aardig wat rijden en dan zal je eerder een wat zwaardere auto willen om meer comfort en veiligheid te hebben ....
Een Ax op gas heb ik heel weinig gezien maar ZX heb ik genoeg gezien en dat waren de 1.4 blokken dus zal het technisch wel mogelijk zijn...
Heb ook wel eens na gedacht over een 1,4 I met G3 ,, waar het al in zit dus afbetaald is dan rij je echt stront goedkoop .......
Als iemand er eentje heeft ......
je moet met zo'n prijs er minstens 3 jaar mee rijden en danmoet je wel ? 500 verdienen dan moet je aardig wat rijden en dan zal je eerder een wat zwaardere auto willen om meer comfort en veiligheid te hebben ....
Een Ax op gas heb ik heel weinig gezien maar ZX heb ik genoeg gezien en dat waren de 1.4 blokken dus zal het technisch wel mogelijk zijn...
Heb ook wel eens na gedacht over een 1,4 I met G3 ,, waar het al in zit dus afbetaald is dan rij je echt stront goedkoop .......
Als iemand er eentje heeft ......
Niet gehindert door enige vorm van inzicht
http://www.verhulst.tweakdsl.nl/homepag ... /index.htm
Toeval is de God van de gene die er geen hebben
http://www.verhulst.tweakdsl.nl/homepag ... /index.htm
Toeval is de God van de gene die er geen hebben
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
-Henry- wrote:Kwam er laatst ??n op de sloop tegen met 220.000 op de klok... dus het kan wel, maar ik heb het vermoeden dat je niet veel meer zult halen.
Autogas is nogal schraal en heeft niet die smerende werking die benzine wel (een beetje) heeft. Vandaar dat de boel (een stuk) sneller slijt.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
-
- AX Master
- Posts: 1501
- Joined: WedAug04, 2004 9:42:58 PM
- Location: Eindhoven
tank_driver wrote:denk dat je bij normaal gebruik niet zal merken mocht het sneller slijten als je gewoon genoeg motorolie in je blokje houd zal dat voldoende smeren
volgens mij is het olie en benzine systeem best gescheiden.
Al is dat vast niet bij iedere AX zo
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 87
- Joined: SunSep14, 2003 5:48:07 PM
- Location: Best
- Contact:
MNM(tm) wrote:-Henry- wrote:Kwam er laatst ??n op de sloop tegen met 220.000 op de klok... dus het kan wel, maar ik heb het vermoeden dat je niet veel meer zult halen.
Autogas is nogal schraal en heeft niet die smerende werking die benzine wel (een beetje) heeft. Vandaar dat de boel (een stuk) sneller slijt.
Klok en klepel. Smeren was vroeger voorbehouden aan de lood-toevoeging in de benzine. Dit is al lang verleden tijd.
Een motor op LPG zal een stuk langer meegaan dan datzelfde motorblok op benzine. Waarom? Omdat LPG een veel schonere brandstof is.
Maak maar eens een benzinecilinderkop en een LPG-cilinderkop open na, pakweg 200.000 kilometers. De LPG-cilinderkop zal brandschoon zijn terwijl de benzine-kop vies en smerig is en overal aangekoekte onverbrande resten van benzine zal zitten.
Wel is het zo dat de kleppen soms vaker gesteld zullen moeten worden, hoewel citro?n-motorblokken in het algemeen heel goed bestand zijn tegen de hogere verbrandingstemperatuur van LPG.
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
kleppen vaker stellen moet idd en dat stelmechanisme en de zittingen e.d. is dan ook wat het hardste slijt.
de nieuwere TU heeft hier nagenoeg geen last van (tenminste, gebaseerd op mijn ervaringen met een 1.4 multi op gas die ik bekeken heb ivm mogelijke aanschaf en 1.6 multipoint op gas waarvan de koppakking vervangen moest worden). ik hoor ook goeie verhalen over oudere TU's (nl. de 1.0 en 1.1 carb op gas en een 1.4 GT). wel heeft het TU-blok een koelsysteem dat nogal wat aandacht vraagt (schoonhouden, vooral als de kop lichtjes olie lekt zoals bij zoveel) en dit zal dus sterker zijn bij een blok op gas dan op benzine.
verder weet ik dat nieuwere XU 8V's (de 1.6 en 1.8 8V) niet lekker lopen op gas en de kop erg gevoelig is.
de 2.0 8V en alle 16V's zijn wat dat betreft weer virtually bombproof.
de nieuwere TU heeft hier nagenoeg geen last van (tenminste, gebaseerd op mijn ervaringen met een 1.4 multi op gas die ik bekeken heb ivm mogelijke aanschaf en 1.6 multipoint op gas waarvan de koppakking vervangen moest worden). ik hoor ook goeie verhalen over oudere TU's (nl. de 1.0 en 1.1 carb op gas en een 1.4 GT). wel heeft het TU-blok een koelsysteem dat nogal wat aandacht vraagt (schoonhouden, vooral als de kop lichtjes olie lekt zoals bij zoveel) en dit zal dus sterker zijn bij een blok op gas dan op benzine.
verder weet ik dat nieuwere XU 8V's (de 1.6 en 1.8 8V) niet lekker lopen op gas en de kop erg gevoelig is.
de 2.0 8V en alle 16V's zijn wat dat betreft weer virtually bombproof.