Wat betekent dit lampje?
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Wat betekent dit lampje?
Dit is het enige lampje waarvan ik de precieze betekenis niet kan verzinnen. Weet iemand wat dit lampje precies betekent? Ik heb geen instructieboekje.
edit: HTML werkte niet dus BBCode van gemaakt
Ik heb het ook.
Moet iets vervangen worden.
Maar hij brand alleen in de lage toeren, als ik de kopeling 7 sec inhoud en gas los laat dan verdwijnt weer.
Heel vervelend maar ding vervangen kost rond 250?.
Had begin heel erg dat motor ook uit viel maar word steeds minder maar de auto zelf ook met ze 215000 km.
Moet iets vervangen worden.
Maar hij brand alleen in de lage toeren, als ik de kopeling 7 sec inhoud en gas los laat dan verdwijnt weer.
Heel vervelend maar ding vervangen kost rond 250?.
Had begin heel erg dat motor ook uit viel maar word steeds minder maar de auto zelf ook met ze 215000 km.
AX Cars One Of The Great Discoveries
? wrote:Dit lampje blijft bij mij na het starten altijd 1 a 2 seconden branden. Tijdens de rit brand het nooit meer. Moet ik mij daar zorgen om maken of is dit normaal?
PS Het is inderdaad een injectie (AX 11 TGE 1989)
dat moet ook is een controle lampje
het betreft ALLE injectie modellen!
reparatie onderdeel kost bij de garage 264 euro excl montage
Let op, het probleem doet zich voor bij Bosch injectoren bij Marelli durf ik dat niet te zeggen!
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
-
- AX Master
HAHAHAHA ja das idd het storingslampje van de ecu. Tis wel makkelijk dat dat lampje aangaat bij het starten dan kan je zien dat dat lampje het doet. Das waarom ie aangaat. Tis namelijk best wel fout als ie onder andere omstandigheden aangaat. Niets om je zorgen om te maken dus.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
-
- AX liefhebber
is dat niet de controlelamp van de lambadasonde?
dacht dat de ecu een motortje was met een transistor erin
dacht dat de ecu een motortje was met een transistor erin
saxo 16v + musketier uitlaat + open luchtfilter = nog steeds en prima wekker voor de hele buurt
www.saxoclubvlaanderen.tk
www.saxoclubvlaanderen.tk
peter wrote:Dat lampje brand bij mij nu sinds een week ofzo. Ik dacht dat het alleen met de katalysator te maken had, alleen die is er al een maandje of 2 onderweg. Wat moet er vervangen worden dan als ie brand?
als je geen problemen hebt gewoon blijven rijden,
ik had afslaan problemen als ik geen gas gaf (ook op de snelweg)
uitlezen bij de garage voor 14 euro leverde mij de aanwijzing wat kapot was op (dus wat storing geeft)
Sander wrote:Tlijkt me een catalysator op het lampje dus zal wel een fout wezen van de lambdasensor
DAT HOEFT DUS NIET uit ervaring!
heb er zelfs mijn lambda voor vervangen zonder resultaat en volgende de garage was het ook motorstoring en -->> de gaskleppotentiometer!
Als het het motorstoringslampje is dan is het een fout iin een van de sensoren van de ecu. Hangt er dan vanaf welke injectie je hebt. Bij bosch monopoint A2.2 zijn dat.
De labdasensor
Inlaatluchttempsensor
Gaskleppotentio meter
Koelwatertempsensor
Toerentalsensor
De labdasensor
Inlaatluchttempsensor
Gaskleppotentio meter
Koelwatertempsensor
Toerentalsensor
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.